Türkçe  English
    Türkçe Eğitimi ABD
   Bölümler > Türkçe Eğitimi Bölümü >Türkçe Eğitimi ABD

TRE Lisans Ders İçerikleri
TRE Lisans Ders Programı
TRE Lisans Programı
TRE Lisans Sınav Programı
TRE Okul Uygulama Listeleri

ABD Hakkında Açıklama

 
Genel Bilgiler
 
Bölümümüz Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde 1998-1999 öğretim yılında faaliyete geçmiştir. Halen Doçent, 3 Yardımcı Doçent, 2 Öğretim Görevlisi, 2 Araştırma Görevlisi ile faaliyetine devam etmektedir.   

Amaç
Türkçe eğitimi ve öğretimine ilişkin genel bir bakış açısı ile Türk dili ve edebiyatını, öğretmenlik meslek bilgisini ayrıntılı bir biçimde işlemek ve öğrencilerine uzmanlık kazandırmaktır.
 

Hedef
 
Ülkesine ve milletine gönülden bağlı, ulusal değerlerini öğrenmeyi ve yaşatmayı amaç edinmiş, Türk dilini koruyan ve geliştirmeye çalışan, bulunduğu çağın değerlerine vakıf, nitelikli, ahlâklı, özverili, sorgulayan, eleştiren, yaratıcı düşünebilen, girişimci, öğretmenlik meslek bilgisinin gerektirdiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmış idealist öğretmenler yetiştirmektir.


 
Ders İçerikleri
 
Dersler, Türk dil bilgisi, Türk edebiyatı ve öğretmenlik formasyon dersleri olmak üzere üç ayrı başlık altında toplanabilir.
 
Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi, dil bilimi, Dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yeri, Türk dilinin tarihi dönemleri, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin öğeleri, cümle türleri gibi konular farklı akademik kaynaklardan yararlanılarak değişik dil bilgisi derslerinde öğrencilere aktarılır.
 
Türk edebiyatı derslerinde, tarihi bir seyir içinde sözlü ve yazılı edebi  metinler ele alınır. Temel edebiyat bilgi ve teorileri verilir. Göktürk ve Uygur edebiyatları, Divan edebiyatı, Tasavvuf ve Halk edebiyatları, Yeni Türk edebiyatı metinlerinden örnekler, metin çözümleme yöntemleri kullanılarak incelenir.
 
Öğretmenlik formasyon derslerinde, öğretmenlik mesleğinin tanımı, amaç ve hedefleri, sorumluluk ve sınırlılıkları aktarılır. Dersler, Eğitim Bilimleri bölümüyle eşgüdüm içinde verilir. Öğrencilerimiz,  7. ve 8. yarı yıllarda Hendek ve Adapazarı çevresinde yer alan okullara giderek uygulamalı eğitim alırlar.
  
 

 
Yurtdışında Eğitim İmkanları
 
Bölümümüz Avrupa Birliği Erasmus Programı çerçevesinde Fakültemizin öğrenci değişim anlaşması yaptığı üniversitelere öğrenci göndermektedir. Bu değişim sonucunda Portekiz, Belçika ve Almanya\\\'da öğrenim gören birer öğrencimiz eğitimlerini tamamlamışlardır. Almanya\\\'da Duisburg-Essen Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği Bölümü\\\'yle de 2008-2009 eğitim yılı güz yarı yılından başlamak üzere 2013\\\'e kadar değişim anlaşmamız mevcuttur.
 
 
 

Sosyal ve Kültürel İmkanlar
 
Bölüm öğrencileriyle birlikte Sakarya  ve çevre illere kültürel amaçlı geziler düzenlenmektedir. Bunun yanı sıra Fakülte ve Üniversitemiz bünyesinde düzenlenen seminerlere, konferanslara, sosyal ve kültürel etkinliklere katılmak da mümkündür. Özellikle Üniversitemizde geleneksel hale gelen Bahar Şenliği Etkinlikleri öğrencilerimizin ders yılı sonunda sosyal ve kültürel bakımdan gereksinimlerini karşılayan önemli bir etkinliktir.
 
 
 

 
Mezuniyet Sonrası İş İmkanları
 
Mezunlarımız, öncelikli olarak KPSS sonrasında o yılki puan barajını geçtikleri takdirde Milli Eğitim Bakanlığı\\\'na bağlı ilköğretim okulları II. kademe sınıflarına Türkçe öğretmeni atanabilirler. Bunun yanı sıra mezunlarımız, özel ilköğretim kurumları ile özel dershanelerde de çalışabilirler. 
Yeterlilikler
 
1. Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, Dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yeri, Türk dilinin tarihi dönemleri, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin öğeleri, cümle türleri hakkında yeterli akademik bilgiye sahibi olmak.
2. Edebiyat bilgi ve kuramları,  Göktürk ve Uygur edebiyatları, Divan edebiyatı, Tasavvuf ve Halk edebiyatları, Yeni Türk edebiyatı, Dünya edebiyatı hakkında yeterli akademik bilgiye sahip olmak.
3.   Türk dili ve edebiyatına, okuma, dinleme, konuşma ve yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili bilgi ve beceriye sahip olmak.
4.  Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değelendirme, eğitim psikolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
5. Öğrenmeyi öğrenme becerilerinde kazandıkları düzey ile bağımsız olarak ileri düzey çalışmaları sürdürebileceğini göstermek.
6.    Mesleki faaliyet ve projelerde öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak karar verebilmek.
7.  Türkçe eğitimindeki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
8.  Türkçe eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahip olmak.
9.     Türkçe eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak.

 



Ana bilim dalı yönetimi


Ana bilim dalı başkanı Doç.Dr. Havva YAMAN




Öğretim Elemanları


 Doç.Dr. Havva YAMAN
 Doç.Dr. İsmail GÜLEÇ
 Yrd.Doç.Dr. Alpaslan OKUR
 Yrd.Doç.Dr. Bekir İNCE
 Yrd.Doç.Dr. Mehmet GEDİZLİ
 Yrd.Doç.Dr. Mehmet ÖZDEMİR
 Yrd.Doç.Dr. Mustafa Altun
 Öğr.Gör. Erdal ÖZCAN
 Arş.Gör. Tuğba DEMİRTAŞ
 Arş.Gör. Yonca KOÇMAR
 
 

Türkçe Eğitimi ABD Duyuruları


 
Sakarya Üniversitesi Akademik Değerlendirme ve Kalite Kurulu Intimets Grundtvig Erasmus
Kullanıcı Adı:   Şifre: