Adı Soyadı: HAVVA YAMAN
Doğum Tarihi:
Öğrenim Durumu
Derece
|
Bölüm/Program
|
Üniversite
|
Yıl
|
Lisans
|
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
|
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi
|
1994-1998
|
Y. Lisans
|
Türk Dili
|
Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
|
1998-2000
|
Doktora
|
Türkçe Eğitimi
|
Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
|
2002-2006
|
Yüksek Lisans Tez Başlığı (özeti ekte) ve Tez Danışmanı: 1960 Sonrası Türk Romanlarında Halk Ağızlarının Kullanılması, Doç. Dr. Ertuğrul YAMAN
Doktora Tezi Başlığı (özeti ekte) ve Tez Danışmanı: İlköğretim İkinci Kademe Dil Bilgisi Derslerinde Kavram Haritası Tekniğinin Öğrenci Başarısına ve Hatırlamaya Etkisi, Prof. Dr. Cemal YILDIZ
Görevler
Görev Unvanı
|
Görev Yeri
|
Yıl
|
Arş.Gör.
|
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi
|
1999-2001
|
Öğr.Gör.
|
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi
|
2001-2002
|
Arş.Gör.
|
Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
|
2002-2006
|
Yrd.Doç. Dr.
|
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi
|
2007-2011
|
Doç. Dr.
|
ÜAK
|
2011-
|
Yönetilen Yüksek Lisans Tezleri
Süğümlü, Ü. “Dil Bilgisi Öğretiminde Senaryo Temelli Öğretim Yaklaşımının Etkililiği: Kelime Türleri Örneği”. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009.
Gülcan, F. “Deyimlerin Öğretiminde Gösteri Tekniğinin Etkiliği”. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010.
Karaarslan, F. “Konuşma ve Yazma Eğitiminde Beyin Fırtınası Tekniğinin Etkililiği”. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010.
Çiftlik, T. “Dil Bilgisi Öğretiminde Kavram Yanılgıları: Kelime Türleri Örneği”. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011.
Suroğlu, M. “Öğretmen Adaylarının Konuşma Kaygıları”. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, devam ediyor.
Akkaya, D. “İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Ders Kitaplarında Anlamı Bilinmeyen Kelimeler için Kullanılan Bağlam Türleri”. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, devam ediyor.
Son İki Yılda Verdiği Lisans ve Lisansüstü Düzeydeki Dersler
Akademik Yıl
|
Dönem
|
Dersin Adı
|
Haftalık Ders Saati
|
Öğrenci Sayısı
|
Teorik
|
Uygulama
|
2008-2009
|
Güz
|
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
|
2
|
0
|
40+42
|
Özel Öğretim Yöntemleri I
|
2
|
2
|
40+41
|
Özel Öğretim Yöntemleri II
|
2
|
2
|
52+41
|
Topluma Hizmet Uygulamaları
|
1
|
2
|
15+15
|
Okul Deneyimi
|
1
|
4
|
16
|
Türkçe Öğretiminde Ders Kitapları (YL)
|
2
|
0
|
8
|
Uzmanlık Alan Eğitimi (YL)
|
3
|
0
|
6
|
İlkbahar
|
Özel Öğretim Yöntemleri II
|
2
|
2
|
40+41
|
Seç. III: Bilimsel Araştırma Yöntemleri
|
2
|
0
|
24+20
|
Öğretmenlik Uygulaması
|
2
|
4
|
16
|
Türkçe Öğretimi (YL)
|
3
|
0
|
9
|
Sosyal Bilimlerde Veri Analizi (YL)
|
2
|
0
|
9
|
Uzmanlık Alan Eğitimi (YL)
|
3
|
0
|
6
|
Akademik Yıl
|
Dönem
|
Dersin Adı
|
Haftalık Ders Saati
|
Öğrenci Sayısı
|
Teorik
|
Uygulama
|
2009-2010
|
Güz
|
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
|
2
|
0
|
55+53
|
Özel Öğretim Yöntemleri I
|
2
|
2
|
40+42
|
Okul Deneyimi
|
1
|
4
|
12
|
Topluma Hizmet Uygulamaları
|
1
|
2
|
15+15
|
Türkçe Öğretiminde Ders Kitapları (YL)
|
2
|
0
|
12
|
Uzmanlık Alan Eğitimi (YL)
|
3
|
0
|
6
|
İlkbahar
|
Özel Öğretim Yöntemleri II
|
2
|
2
|
44+44
|
Seç III: Türkçe Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar
|
2
|
0
|
22+37
|
Dil ve Kültür
|
2
|
0
|
46+50
|
Öğretmenlik Uygulaması
|
2
|
6
|
18
|
Sosyal Bilimlerde Veri Analizi (YL)
|
2
|
0
|
11
|
|
|
Uzmanlık Alan Eğitimi (YL)
|
3
|
0
|
5
|
ESERLER
A. Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayımlanan Makaleler
A1. Yaman H. ve Erdoğan, Y. (2007). İnternet Kullanımının Türkçeye Etkileri: Nitel Bir Araştırma. Journal of Language and Linguistic Studies, 3(2), 237-249.
A2. Yaman, H. ve Yıldız, C. (2008). Concept Mapping in Turkish Grammar Instruction: A Quantitative and Qualitative Research Study. World Applied Sciences Journal, 5(3), 367-377.
A3. Yaman, H. (2009). İlköğretim Türkçe Dersi Programı’nın Kalabalık Sınıflarda Uygulanabilirliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 9(1), 329-359. (SSCI)
A4. Yaman, H. (2010). Türkçe Yazma Kaygısı: Ölçek Geliştirme ve Çeşitli Değişkenler Açısından Yordama Çalışması. International Online Journal of Educational Sciences, 2(1), 267-289.
A5. Yaman, H. (2010). Bir Öğretim Aracı Olarak Karikatür: Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi Üzerine Bir Araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(2), 1215-1242. (SSCI)
A6. Yaman, H. (2010). Öğrencilerin Sözlük Kullanma Alışkanlıkları Üzerine Bir Değerlendirme. Türklük Bilimi Araştırmaları (TÜBAR) “Türkçenin Öğretimi Özel Sayısı –II, 27, 735-751.
B. Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında Basılan Bildiriler
B1. Yaman H. ve Yılmaz, E. (2002). Niteleme İşlevli Sıfatların Sınıflandırılması ve Bunun Öğretimiyle İlgili Yeni Yaklaşımlar, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi (Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi I. Uluslararası Katılımlı 2000’li Yıllarda Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu -29–30–31 Mayıs 2002- Özel Sayısı), 16, 183–196.
B2. Yaman, E., Yaman, H. ve Horzum, B. (2005). Öğretmenlerin Bilgisayar ve İnternet Kullanımlarına Okul Yöneticilerinin Katkıları, SAÜ. IV. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, 919–928, Sakarya.
B3. Yaman, H. (2005). Köy Romanlarında Halk Ağızlarının Deyiş Biçimi Olarak Kullanımı Üzerine Bir İnceleme, Marmara Üniversitesi Uluslararası V. Dil, Yazın, Deyiş Bilim Sempozyumu (24–25 Haziran 2005), Edebiyat, Edebiyat Öğretimi ve Deyişbilim Yazıları Cilt 2 içinde, 391-407. İstanbul: Pegema Yayınları.
B4. Yaman, H., Koçmar, Y., Çiftlik, T. ve Sancak, H. (2009). İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Ders Kitaplarındaki Etkinliklerin Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Değerlendirilmesi, II. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı (2-4 Temmuz 2009), Ürgüp, Göreme, Türkçenin Eğitimi-Öğretiminde Güncel Tartışmalar içinde, 158-173, Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
B5. Altun, M., Yaman, H. ve Cevher, Ö. Y. (2009). 2006 Türkçe Programının İlköğretim 6. Sınıf Düzeyinde Eleştirel Düşünme Becerisine Etkisi. Sakarya Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi IX. Uluslararası Dil-Yazın-Deyişbilim Sempozyumu (15 – 17 Ekim 2009), 117-127, Sakarya: Sakarya Üniversitesi Basımevi.
B6. Yaman, H. ve Yaman E. (2010). An Examination Of Teacher Candidates On The Turkish Consciousness (Öğretmen Adaylarının Türkçe Bilinçleri Üzerine Bir Değerlendirme). International Symposium on Sustainable Development. International Burch University Campus, 8-9 Haziran 2010, 229-234, IBU Publications: Sarajevo.
B7. Yaman, E., Yaman, H. ve Kovaç, F. (2010). Kosova’da Türkçe Eğitimi: Tarihî Gelişimi, Sorunlar ve Çözüm Önerileri. İkinci Uluslararası Balkanlarda Türkçe Sosyal Bilimler Kongresi. 30 Mayıs-06 Haziran 2010, 649-660, Kosova, Prizren.
D. Ulusal Hakemli Dergilerde Yayımlanan Makaleler
D1. Yaman, E., Yaman, H. ve Eskicumalı, A. (2001). Öğretmenlik Mesleğinin Sosyoekonomik Statüsü/Bu Mesleğin Bir Bayan Mesleği Hâline Dönüşmesi Durumu ve Eğitim Fakültesi Üzerine Bir Araştırma. SAÜ. Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 53–68.
D2. Horzum, B. Yaman, E. ve Yaman, H. (2004). Okul Yöneticilerinin Öğretmenleri Bilgisayar ve İnternet Kullanmaya Yönlendirme Düzeyleri: Sakarya İli Örneği. Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, 3(6), 227–242.
D3. Yaman, E. Yaman, H. ve Horzum, B. (2004). Öğretim Elemanlarının İnternet Kullanımında Etik İlkelere Uyma Düzeyleri. Değerler Eğitimi Dergisi, 2(6), 133–150.
D4. Yaman, H. (2007). Türkçe Öğretmeni Adaylarının ‘Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme’ Dersi Bağlamında Türkçe Öğretiminde Teknoloji Kullanımına İlişkin Yeterlilik ve Algıları. İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 57-71.
D5. Yaman, H., Taflan S. ve Çolak, S. (2009). İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Değerler. Değerler Eğitimi Dergisi, 7(18), 107-120.
D6. Yaman, H. ve Gülcan, F. (2009). Sözcük Dağarcığını Zenginleştirme Etkinliği Olarak Deyim Öğretimi: Gösteri Tekniği Uygulaması. Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Dergisi, 2009-2, 59-71.
D7. Yaman, H. ve Süğümlü, Ü. (2009). Dil Bilgisi Öğretiminde Senaryo Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Etkililiği: Kelime Türleri Örneği. Dil Dergisi, 144, 56-73.
D8. Yaman, H. ve Süğümlü, Ü. (2010). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Ders Dışı Kitap Okuma Alışkanlıkları, Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(1), 291-306.
D9. Yaman, H. ve Karaaslan, F. (2010). İlköğretim Türkçe Dersi Programına Göre Dil Bilgisi Öğretiminin Etkililiği: Nitel Bir Araştırma. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 14, 251-269.
D10. Yaman H. (2010). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 32, 169-180.
D11. Yaman, H. (2011). Türkçe Bilinci Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 151-167.
E. Ulusal Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitaplarında Basılan Bildiriler
E1. Yaman, H. ve Cevher, Ö. Y. (2008). Türkçe Öğretmenlerinin Algılarına Göre Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Becerileri, 17. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, (01-03 Eylül 2008), Sakarya. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi 17. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Özel Sayısı (Eğitim Programları), 17, 3, 535-547.
F. Yazılan Kitaplar veya Kitaplarda Bölümler
F.1. Durmuş, A., Ekşi, H., Otrar, M., Yaman, E. ve Yaman, H. (2009). Çocuklara Yönelik Programlar ve Bu Programlarda Yayınlanan Reklamların İçerik Analizi Çalışması. Ankara: Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü Yayınları.
F.2. Yaman, H. (2009). Kavram Haritalarıyla Dil Bilgisi Öğretimi. Ankara: Nobel Yayınları.
F.3. Yaman H. (2010). “Dil Gelişimi Açısından Oyuncaklar”, Tarihî İstanbul Oyuncakları içinde, (ss. 43-70), İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür A. Ş. Yayınları.
F.4. Yaman, H. (2011). Yapılandırmacı Yaklaşıma Uygun Dil Bilgisi Etkinlikleri. Ankara: Nobel Yayınları.
|