Türkçe  English
 
Doç.Dr. Havva YAMAN
Türkçe Eğitimi Bölümü
Türkçe Eğitimi ABD
 
 

İletişim Bilgileri


E-Posta   hyaman@sakarya.edu.tr
Telefon   0 264 614 10 33-160



Kişisel Bilgiler


Doğum yeri  
Doğum tarihi  





 

 

Adı Soyadı: HAVVA YAMAN

Doğum Tarihi:

Öğrenim Durumu

Derece

Bölüm/Program

   Üniversite

   Yıl

 

Lisans

 

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

 

   Gazi Üniversitesi             Gazi Eğitim Fakültesi

 

    1994-1998

 

Y. Lisans

 

Türk Dili

 

Gazi Üniversitesi               Sosyal Bilimler Enstitüsü

   

    1998-2000

 

Doktora

 

Türkçe Eğitimi

 

Marmara Üniversitesi       Eğitim Bilimleri Enstitüsü

   

   2002-2006

Yüksek Lisans Tez Başlığı (özeti ekte) ve Tez Danışmanı: 1960 Sonrası Türk Romanlarında Halk Ağızlarının Kullanılması, Doç. Dr. Ertuğrul YAMAN

Doktora Tezi Başlığı (özeti ekte) ve Tez Danışmanı: İlköğretim İkinci Kademe Dil Bilgisi Derslerinde Kavram Haritası Tekniğinin Öğrenci Başarısına ve Hatırlamaya Etkisi, Prof. Dr. Cemal YILDIZ

Görevler

Görev Unvanı

Görev Yeri

Yıl

Arş.Gör.

Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi

1999-2001

Öğr.Gör.

Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi

2001-2002

Arş.Gör.  

Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü

2002-2006

Yrd.Doç. Dr.

Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi

2007-2011

Doç. Dr.

ÜAK

2011-

Yönetilen Yüksek Lisans Tezleri

Süğümlü, Ü.  Dil Bilgisi Öğretiminde Senaryo Temelli Öğretim Yaklaşımının Etkililiği: Kelime Türleri Örneği”. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009.

Gülcan, F. Deyimlerin Öğretiminde Gösteri Tekniğinin Etkiliği”. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010.

Karaarslan, F. “Konuşma ve Yazma Eğitiminde Beyin Fırtınası Tekniğinin Etkililiği”. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010.

Çiftlik, T. “Dil            Bilgisi Öğretiminde Kavram Yanılgıları: Kelime Türleri Örneği”. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011.

Suroğlu, M. “Öğretmen Adaylarının Konuşma Kaygıları”. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, devam ediyor.

Akkaya, D. “İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Ders Kitaplarında Anlamı Bilinmeyen Kelimeler için Kullanılan Bağlam Türleri”. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, devam ediyor.

Son İki Yılda Verdiği Lisans ve Lisansüstü Düzeydeki Dersler

Akademik Yıl

Dönem

Dersin Adı

Haftalık Ders Saati

Öğrenci Sayısı

Teorik

Uygulama

 2008-2009

Güz

Bilimsel Araştırma Yöntemleri 

2

0

40+42

Özel Öğretim Yöntemleri I

2

2

40+41

Özel Öğretim Yöntemleri II

2

2

52+41

Topluma Hizmet Uygulamaları

1

2

15+15

Okul Deneyimi

1

4

16

Türkçe Öğretiminde Ders Kitapları (YL)

2

0

8

Uzmanlık Alan Eğitimi (YL)

3

0

6

İlkbahar

Özel Öğretim Yöntemleri II

2

2

40+41

Seç. III: Bilimsel Araştırma Yöntemleri

2

0

24+20

Öğretmenlik Uygulaması

2

4

16

Türkçe Öğretimi (YL)

3

0

9

Sosyal Bilimlerde Veri Analizi (YL)

2

0

9

Uzmanlık Alan Eğitimi (YL)

3

0

6

 

 

Akademik Yıl

Dönem

Dersin Adı

Haftalık Ders Saati

Öğrenci Sayısı

Teorik

Uygulama

2009-2010

Güz

Bilimsel Araştırma Yöntemleri 

2

0

55+53

Özel Öğretim Yöntemleri I

2

2

40+42

Okul Deneyimi

1

4

12

Topluma Hizmet Uygulamaları

1

2

15+15

Türkçe Öğretiminde Ders Kitapları (YL)

2

0

12

Uzmanlık Alan Eğitimi (YL)

3

0

6

İlkbahar

Özel Öğretim Yöntemleri II

2

2

44+44

Seç III: Türkçe Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar

2

0

22+37

Dil ve Kültür

2

0

46+50

Öğretmenlik Uygulaması

2

6

18

Sosyal Bilimlerde Veri Analizi (YL)

2

0

11

 

 

Uzmanlık Alan Eğitimi (YL)

3

0

5

ESERLER

A. Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayımlanan Makaleler

A1. Yaman H. ve Erdoğan, Y. (2007). İnternet Kullanımının Türkçeye Etkileri: Nitel Bir Araştırma. Journal of Language and Linguistic Studies, 3(2), 237-249.

A2. Yaman, H. ve Yıldız, C. (2008). Concept Mapping in Turkish Grammar Instruction: A Quantitative and Qualitative Research Study. World Applied Sciences Journal, 5(3), 367-377.

A3. Yaman, H. (2009). İlköğretim Türkçe Dersi Programı’nın Kalabalık Sınıflarda Uygulanabilirliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 9(1), 329-359. (SSCI)

A4. Yaman, H. (2010). Türkçe Yazma Kaygısı: Ölçek Geliştirme ve Çeşitli Değişkenler Açısından Yordama Çalışması. International Online Journal of Educational Sciences, 2(1), 267-289.

A5. Yaman, H. (2010). Bir Öğretim Aracı Olarak Karikatür: Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi Üzerine Bir Araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(2), 1215-1242. (SSCI)

A6. Yaman, H. (2010). Öğrencilerin Sözlük Kullanma Alışkanlıkları Üzerine Bir Değerlendirme. Türklük Bilimi Araştırmaları (TÜBAR) “Türkçenin Öğretimi Özel Sayısı –II, 27, 735-751.

B. Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında Basılan Bildiriler

B1. Yaman H. ve Yılmaz, E. (2002). Niteleme İşlevli Sıfatların Sınıflandırılması ve Bunun Öğretimiyle İlgili Yeni Yaklaşımlar, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi (Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi I. Uluslararası Katılımlı 2000’li Yıllarda Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu -29–30–31 Mayıs 2002- Özel Sayısı), 16, 183–196.

B2. Yaman, E., Yaman, H. ve Horzum, B. (2005). Öğretmenlerin Bilgisayar ve İnternet Kullanımlarına Okul Yöneticilerinin Katkıları, SAÜ. IV. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, 919–928, Sakarya.

B3.  Yaman, H. (2005). Köy Romanlarında Halk Ağızlarının Deyiş Biçimi Olarak Kullanımı Üzerine Bir İnceleme, Marmara Üniversitesi Uluslararası V. Dil, Yazın, Deyiş Bilim Sempozyumu (24–25 Haziran 2005), Edebiyat, Edebiyat Öğretimi ve Deyişbilim Yazıları Cilt 2 içinde, 391-407. İstanbul: Pegema Yayınları.

B4. Yaman, H., Koçmar, Y., Çiftlik, T. ve Sancak, H. (2009). İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Ders Kitaplarındaki Etkinliklerin Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Değerlendirilmesi, II. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı (2-4 Temmuz 2009), Ürgüp, Göreme, Türkçenin Eğitimi-Öğretiminde Güncel Tartışmalar içinde, 158-173, Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.

B5. Altun, M., Yaman, H. ve Cevher, Ö. Y. (2009). 2006 Türkçe Programının İlköğretim 6. Sınıf Düzeyinde Eleştirel Düşünme Becerisine Etkisi. Sakarya Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi IX. Uluslararası Dil-Yazın-Deyişbilim Sempozyumu (15 – 17 Ekim 2009), 117-127, Sakarya: Sakarya Üniversitesi Basımevi.

B6. Yaman, H. ve Yaman E. (2010).  An Examination Of Teacher Candidates On The Turkish Consciousness (Öğretmen Adaylarının Türkçe Bilinçleri Üzerine Bir Değerlendirme). International Symposium on Sustainable Development. International Burch University Campus, 8-9 Haziran 2010, 229-234, IBU Publications: Sarajevo.

B7. Yaman, E., Yaman, H. ve Kovaç, F. (2010). Kosova’da Türkçe Eğitimi: Tarihî Gelişimi, Sorunlar ve Çözüm Önerileri. İkinci Uluslararası Balkanlarda Türkçe Sosyal Bilimler Kongresi. 30 Mayıs-06 Haziran 2010, 649-660, Kosova, Prizren.

D. Ulusal Hakemli Dergilerde Yayımlanan Makaleler

D1. Yaman, E., Yaman, H. ve Eskicumalı, A. (2001). Öğretmenlik Mesleğinin Sosyoekonomik Statüsü/Bu Mesleğin Bir Bayan Mesleği Hâline Dönüşmesi Durumu ve Eğitim Fakültesi Üzerine Bir Araştırma. SAÜ. Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 53–68.

D2. Horzum, B. Yaman, E. ve Yaman, H. (2004). Okul Yöneticilerinin Öğretmenleri Bilgisayar ve İnternet Kullanmaya Yönlendirme Düzeyleri: Sakarya İli Örneği. Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, 3(6), 227–242.

D3. Yaman, E. Yaman, H. ve Horzum, B. (2004). Öğretim Elemanlarının İnternet Kullanımında Etik İlkelere Uyma Düzeyleri. Değerler Eğitimi Dergisi, 2(6), 133–150.

D4. Yaman, H. (2007). Türkçe Öğretmeni Adaylarının ‘Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme’ Dersi Bağlamında Türkçe Öğretiminde Teknoloji Kullanımına İlişkin Yeterlilik ve Algıları. İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 57-71.

D5. Yaman, H., Taflan S. ve Çolak, S. (2009). İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Değerler. Değerler Eğitimi Dergisi, 7(18), 107-120.

D6. Yaman, H. ve Gülcan, F. (2009). Sözcük Dağarcığını Zenginleştirme Etkinliği Olarak Deyim Öğretimi: Gösteri Tekniği Uygulaması. Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Dergisi, 2009-2, 59-71.

D7. Yaman, H. ve Süğümlü, Ü. (2009). Dil Bilgisi Öğretiminde Senaryo Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Etkililiği: Kelime Türleri Örneği. Dil Dergisi, 144, 56-73.

D8. Yaman, H. ve Süğümlü, Ü. (2010). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Ders Dışı Kitap Okuma Alışkanlıkları, Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(1), 291-306.

D9. Yaman, H. ve Karaaslan, F. (2010). İlköğretim Türkçe Dersi Programına Göre Dil Bilgisi Öğretiminin Etkililiği: Nitel Bir Araştırma. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 14, 251-269.

D10. Yaman H. (2010). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 32, 169-180.

D11. Yaman, H. (2011). Türkçe Bilinci Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 151-167.

E. Ulusal Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitaplarında Basılan Bildiriler

E1. Yaman, H. ve Cevher, Ö. Y. (2008). Türkçe Öğretmenlerinin Algılarına Göre Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Becerileri, 17. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, (01-03 Eylül 2008), Sakarya. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi 17. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Özel Sayısı (Eğitim Programları), 17, 3, 535-547.

F. Yazılan Kitaplar veya Kitaplarda Bölümler

F.1. Durmuş, A., Ekşi, H., Otrar, M., Yaman, E. ve Yaman, H. (2009). Çocuklara Yönelik Programlar ve Bu Programlarda Yayınlanan Reklamların İçerik Analizi Çalışması. Ankara: Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü Yayınları.

F.2. Yaman, H. (2009). Kavram Haritalarıyla Dil Bilgisi Öğretimi. Ankara: Nobel Yayınları.

F.3. Yaman H. (2010). “Dil Gelişimi Açısından Oyuncaklar”, Tarihî İstanbul Oyuncakları içinde, (ss. 43-70), İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür A. Ş. Yayınları.

F.4. Yaman, H. (2011). Yapılandırmacı Yaklaşıma Uygun Dil Bilgisi Etkinlikleri. Ankara: Nobel Yayınları.

 

 

 

Sakarya Üniversitesi Akademik Değerlendirme ve Kalite Kurulu Intimets Grundtvig Erasmus
Kullanıcı Adı:   Şifre: