Türkçe  English
 
Yrd.Doç.Dr. Alpaslan OKUR
Türkçe Eğitimi Bölümü
Türkçe Eğitimi ABD
 
 

İletişim Bilgileri


E-Posta   aokur@sakarya.edu.tr
Telefon   0 264 614 10 33



Kişisel Bilgiler


Doğum yeri   Elbistan/Kahramanmar
Doğum tarihi   1976





 

 

ÖZGEÇMİŞ
1. GENEL            

 
 
ADI-SOYADI: ALPASLAN OKUR
DOĞUM YILI VE YERİ: 1976, Elbistan/K. Maraş
 

 
2. EĞİTİM

ÖĞRENİM DÖNEMİ
OKUL ADI
TARİH
İlkokul
Karaelbistan İlkokulu (Elbistan/K.Maraş)
1983-1988
Ortaokul
Elbistan Mükrimin Halil Lisesi (Orta Kısmı)
1988-1991
Lise
Elbistan Mükrimin Halil Lisesi (Lise Kısmı)
1991-1994
Lisans
Gazi Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi
1995-1999
Yüksek Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Türkçe Eğitimi ABD.
2000-2003
Doktora
Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Türkçe Eğitimi ABD.
2003-2007

 
3. MESLEK DENEYİMi

Ünvan
GÖREV YERİ
TARİH
T. Dili ve Edb. Öğretmeni
Nallıhan Anadolu Lisesi/Ankara
1999
Araştırma Görevlisi
SAÜ Eğitim Fakültesi Türkçe Öğr. Bölümü/Sakarya
1999-2000
Araştırma Görevlisi
DEÜ  Buca Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Bölümü / İzmir
(35. Madde gereğince)
2000-2003
Araştırma Görevlisi
M.Ü Atatürk Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Bölümü / İstanbul
(35. Madde gereğince)
2003-2007
Öğretim Görevlisi
SAÜ Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Bölümü
(13/b madde gereğince)
2008-2009
Yard. Doç. Dr.
SAÜ Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Bölümü
2009-....

 
4. YAYIN DURUMU

YAYIN TÜRÜ
YAYINA AİT BİBLİYOGRAFİK BİLGİLER (Yayin Adı, Yayınlandığı Yer, Tarih, Sayfalar)
Makale
Gustava Guillama ve Psikosistematik, Anadili, Sayı 25, 2002, ss. 69-81
Makale
Çocuğa Yönelik Anlatı ve Yazınsal Türlerle Anadili Öğretimi Üzerine Bir İnceleme, Anadili, Sayı 28, 2003, ss. 7-21
Makale
Çocuk Eğitimi ve Dil Gelişiminde Türk Medyası, İstanbul Aydın Ünv. ABMYO Dergisi, Sayı 8, 2007, ss.47-60
Bildiri
Türk Halk Edebiyatı Anlatı Türleriyle Anadili ve Edebiyat Öğretimi, Uluslararası 2000’li Yıllarda I. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu (Marmara Ünv.), 2002
Bildiri
İnsanoğlunun Karşılaştığı İlk Edebi Ürünler: Hayvan Masalları, Uluslararası V. Dil, Yazın ve Deyiş Bilim Sempozyumu (Marmara Ünv.), 2005,
Bildiri
İlköğretim Okullarındaki Okuma Etkinliklerinde Gözardı Edilen Bir Konu: Sözcük Öğretimi, I. Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu (Doğu Akdeniz Ünv.), 2008
Bildiri
İlköğretim Sözlükleri Üzerine, II. Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu (Ankara Ünv.), 2009
Kitap (Ortak Yazarlı)
Yeni Öğretim Programına Göre Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi, 2006, Ankara: Pegema Yayınları (II. Baskı:2007)
Tez (Y.Lisans)
Hayvan Masallarının Anadili Öğretiminde Dil, Üslup ve Eğitim Yönünden Yeri ve Önemi, 2003, 236 s./DEÜ Eğitim Bilimleri Ens. Türkçe Eğitimi Bölümü
Tez (Doktora)
Serbest Okuma Etkinliğinin Sözcük Öğretimi ve Kavram Gelişimine Etkisi (100 Temel Eser Örneğinde), 2003, 282 s./M.Ü Eğitim Bilim Bilimleri Ens. Türkçe Eğitimi Bölümü

 
5. VERİLEN DERSLER

DERS
ÜNV./BÖLÜM ve SINIF
DÖNEM
Çocuk Edebiyatı
DEÜ Türkçe Öğretmenliği III
2001/2002 Bahar Yarı Yılı
Yazılı Anlatım
MÜ Okul Öncesi/Sosyal Bilg. I
2004/2005 Güz Yarı Yılı
Orta Türkçe Metin İncelemeri
MÜ Türkçe Öğretmenliği III
2004/2005 Bahar Yarı Yılı
Metin Bilgisi
MÜ Türkçe Öğretmenliği III
2006/2007 Güz Yarı Yılı
Seçmeli II: Türkçe Öğr. Yeni Yaklaşımlar
SAÜ Türkçe Öğretmenliği III
2007/2008 Bahar Yarı Yılı
Yazılı Anlatım
SAÜ Türkçe Öğretmenliği I
2007/2008 Bahar Yarı Yılı
Anlama Teknikleri: Okuma Eğitimi
SAÜ Türkçe Öğretmenliği III
2008/2009 Güz Yarıyılı
Anlama Teknikleri: Dinleme Eğitimi
SAÜ Türkçe Öğretmenliği III
2008/2009 Güz Yarıyılı
Konu Alanı Ders Kitabı İncelemeleri
SAÜ Türkçe Öğretmenliği IV
2008/2009 Güz Yarıyılı
Sözlü Anlatım
SAÜ Türkçe Öğretmenliği I
2008/2009 Güz Yarıyılı
Araştırma Yöntem ve Teknikleri
SAÜ Sos. Bil. Enst. YL
2009/2010

 
6. KATILDIĞI DİĞER FAALİYETLER
 

Türü
Konusu
Düzenleyen
               Yeri 
Tarih
PANEL
Yeni Türkçe Öğretimi Müfredatının Tanıtımı
Türk Eğitim-Sen İstanbul Tems.
İst.
20 Aralık 2006

 
 
Sakarya Üniversitesi Akademik Değerlendirme ve Kalite Kurulu Intimets Grundtvig Erasmus
Kullanıcı Adı:   Şifre: