ÖZGEÇMİŞ
1. GENEL
ADI-SOYADI: ALPASLAN OKUR
DOĞUM YILI VE YERİ: 1976, Elbistan/K. Maraş
|
|
2. EĞİTİM
ÖĞRENİM DÖNEMİ
|
OKUL ADI
|
TARİH
|
İlkokul
|
Karaelbistan İlkokulu (Elbistan/K.Maraş)
|
1983-1988
|
Ortaokul
|
Elbistan Mükrimin Halil Lisesi (Orta Kısmı)
|
1988-1991
|
Lise
|
Elbistan Mükrimin Halil Lisesi (Lise Kısmı)
|
1991-1994
|
Lisans
|
Gazi Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi
|
1995-1999
|
Yüksek Lisans
|
Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Türkçe Eğitimi ABD.
|
2000-2003
|
Doktora
|
Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Türkçe Eğitimi ABD.
|
2003-2007
|
3. MESLEK DENEYİMi
Ünvan
|
GÖREV YERİ
|
TARİH
|
T. Dili ve Edb. Öğretmeni
|
Nallıhan Anadolu Lisesi/Ankara
|
1999
|
Araştırma Görevlisi
|
SAÜ Eğitim Fakültesi Türkçe Öğr. Bölümü/Sakarya
|
1999-2000
|
Araştırma Görevlisi
|
DEÜ Buca Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Bölümü / İzmir
(35. Madde gereğince)
|
2000-2003
|
Araştırma Görevlisi
|
M.Ü Atatürk Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Bölümü / İstanbul
(35. Madde gereğince)
|
2003-2007
|
Öğretim Görevlisi
|
SAÜ Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Bölümü
(13/b madde gereğince)
|
2008-2009
|
Yard. Doç. Dr.
|
SAÜ Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Bölümü
|
2009-....
|
4. YAYIN DURUMU
YAYIN TÜRÜ
|
YAYINA AİT BİBLİYOGRAFİK BİLGİLER (Yayin Adı, Yayınlandığı Yer, Tarih, Sayfalar)
|
Makale
|
Gustava Guillama ve Psikosistematik, Anadili, Sayı 25, 2002, ss. 69-81
|
Makale
|
Çocuğa Yönelik Anlatı ve Yazınsal Türlerle Anadili Öğretimi Üzerine Bir İnceleme, Anadili, Sayı 28, 2003, ss. 7-21
|
Makale
|
Çocuk Eğitimi ve Dil Gelişiminde Türk Medyası, İstanbul Aydın Ünv. ABMYO Dergisi, Sayı 8, 2007, ss.47-60
|
Bildiri
|
Türk Halk Edebiyatı Anlatı Türleriyle Anadili ve Edebiyat Öğretimi, Uluslararası 2000’li Yıllarda I. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu (Marmara Ünv.), 2002
|
Bildiri
|
İnsanoğlunun Karşılaştığı İlk Edebi Ürünler: Hayvan Masalları, Uluslararası V. Dil, Yazın ve Deyiş Bilim Sempozyumu (Marmara Ünv.), 2005,
|
Bildiri
|
İlköğretim Okullarındaki Okuma Etkinliklerinde Gözardı Edilen Bir Konu: Sözcük Öğretimi, I. Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu (Doğu Akdeniz Ünv.), 2008
|
Bildiri
|
İlköğretim Sözlükleri Üzerine, II. Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu (Ankara Ünv.), 2009
|
Kitap (Ortak Yazarlı)
|
Yeni Öğretim Programına Göre Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi, 2006, Ankara: Pegema Yayınları (II. Baskı:2007)
|
Tez (Y.Lisans)
|
Hayvan Masallarının Anadili Öğretiminde Dil, Üslup ve Eğitim Yönünden Yeri ve Önemi, 2003, 236 s./DEÜ Eğitim Bilimleri Ens. Türkçe Eğitimi Bölümü
|
Tez (Doktora)
|
Serbest Okuma Etkinliğinin Sözcük Öğretimi ve Kavram Gelişimine Etkisi (100 Temel Eser Örneğinde), 2003, 282 s./M.Ü Eğitim Bilim Bilimleri Ens. Türkçe Eğitimi Bölümü
|
5. VERİLEN DERSLER
DERS
|
ÜNV./BÖLÜM ve SINIF
|
DÖNEM
|
Çocuk Edebiyatı
|
DEÜ Türkçe Öğretmenliği III
|
2001/2002 Bahar Yarı Yılı
|
Yazılı Anlatım
|
MÜ Okul Öncesi/Sosyal Bilg. I
|
2004/2005 Güz Yarı Yılı
|
Orta Türkçe Metin İncelemeri
|
MÜ Türkçe Öğretmenliği III
|
2004/2005 Bahar Yarı Yılı
|
Metin Bilgisi
|
MÜ Türkçe Öğretmenliği III
|
2006/2007 Güz Yarı Yılı
|
Seçmeli II: Türkçe Öğr. Yeni Yaklaşımlar
|
SAÜ Türkçe Öğretmenliği III
|
2007/2008 Bahar Yarı Yılı
|
Yazılı Anlatım
|
SAÜ Türkçe Öğretmenliği I
|
2007/2008 Bahar Yarı Yılı
|
Anlama Teknikleri: Okuma Eğitimi
|
SAÜ Türkçe Öğretmenliği III
|
2008/2009 Güz Yarıyılı
|
Anlama Teknikleri: Dinleme Eğitimi
|
SAÜ Türkçe Öğretmenliği III
|
2008/2009 Güz Yarıyılı
|
Konu Alanı Ders Kitabı İncelemeleri
|
SAÜ Türkçe Öğretmenliği IV
|
2008/2009 Güz Yarıyılı
|
Sözlü Anlatım
|
SAÜ Türkçe Öğretmenliği I
|
2008/2009 Güz Yarıyılı
|
Araştırma Yöntem ve Teknikleri
|
SAÜ Sos. Bil. Enst. YL
|
2009/2010
|
6. KATILDIĞI DİĞER FAALİYETLER
Türü
|
Konusu
|
Düzenleyen
|
Yeri
|
Tarih
|
PANEL
|
Yeni Türkçe Öğretimi Müfredatının Tanıtımı
|
Türk Eğitim-Sen İstanbul Tems.
|
İst.
|
20 Aralık 2006
|
|