Derece
|
Bölüm/Program
|
Üniversite
|
Yıl
|
Lisans
|
Mesleki Eğitim Fakültesi
|
Selçuk Üniversitesi
|
1998-2002
|
Y. Lisans
|
Özel Eğitim Bölümü / Zihin Engelliler Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı
|
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
|
2002 - 2005
|
Doktora/S.Yeterlik/ Tıpta Uzmanlık
|
Özel Eğitim Bölümü / Zihin Engelliler Öğretmenliği Doktora Programı
|
Ankara Üniversitesi
|
2009- ……
|
Yüksek Lisans Tez Başlığı ve Tez Danışman(lar)ı : Zihin engellilere iş becerilerinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği / Yrd. Doç. Dr. Ahmet Yıkmış
Projelerde Yaptığı Görevler :
- Araştırmacı: "Otizmli Çocuğa Sahip Ailelerin Aile Yaşam Kalitesi Algısının İncelenmesi" Sakarya Ünivertsitesi Bilimsel Araştırma Projesi. Proje no: 2010-06-12-001
- “UNUTULMUŞ TEBESSÜMLERE ULAŞMA KÖPRÜSÜ: TÜRK-ROMEN SİVİL TOPLUM DİYALOĞU GELİŞTİRME PROJESİ” inde iştirakçi ortak (Proje Amacı : Zihinsel ve bedensel engelliler konusunda Avrupa entegrasyonu çerçevesinde farklı yaklaşımlar ortaya koymak, politika üretmek ve sivil toplum kuruluşları arasındaki diyalogu canlandırmak) , İzmit, İstanbul / Türkiye . 9 ay ( Aralık 2005- Eylül 2006)
Integrative Teaching in Multicultural Environment for Teacher Students (İNTİMETS) Projesinde İştirakçi ortak.
Bilimsel Kuruluşlara Üyelikler :
ABAI (Association for Behavior Analysis International)
Ödüller :
ESERLER
A. Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :
B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan bildiriler :
B1. Güleç-Aslan, Y., Özbey, F. & Yassıbaş, U. (2012) "My voice, my story: An autism stroy" ABAI Autism Konferansında sunulan poster bildiri. Phildadelphia, USA.
C. Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :
C1. Özbey, F. (2006). Zihin engellilere iş becerilerinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği.Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12,125-149.
C2. Özbey, F., Yikmiş, A. (2009). Otistik çocuğa sahip annelerin çocuklarının devam ettiği rehabilitasyon merkezlerinden beklentilerinin ve önerilerinin belirlenmesi. İnternational Online Journal Educational Science, 1(1),124-153.
C3. Özbey, F., Diken, İ.H. (2010). Zihinsel yetersizliği olan bireylerin iş - meslek eğitimi ve istihdamlarına yönelik Türkiye’de yapılan araştırmaların gözden geçirilmesi. Özel Eğitim Dergisi, 11(2)19-42.
4. Meral, B.F., Özbey, F., Sola, C. (2011). Küçük Adımlar Erken Eğitim Programının Aile Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 25-40.
D. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında basılan bildiriler:
D1. Avcıoğlu, H., Eldeniz Ç. M. ve Özbey, F. (2004). Sınıfında Kaynaştırma Öğrencisi Bulunan Sınıf ve Branş Öğretmenlerinin Kaynaştırmaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. XIV. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu.
D2. Meral, B.F., Özbey, F., Sola, C. (2008). Küçük Adımlar Erken Eğitim Programının Aile Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. 18. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya.
F. Ulusal bilimsel toplantıların çalıştay etkinliğine eseriyle katılım
G. Diğer Bilimsel Etkinlikler
G1. Konferans: 26 Mayıs 2011, “Özel Gereksinimli Gençlerde Davranış Problemleri ve Ailelere Öneriler” Şehit Ali Borinli İş Okulu, Hedef Grup: özel gereksinimli çocuğa sahip anne-babalar.
G2. Konferans: 2 Haziran 2011, “Aşırı Korumacı Aile Tutumu ve Ailelere Öneriler” Şehit Ali Borinli İş Okulu, Hedef Grup: özel gereksinimli çocuğa sahip anne-babalar.
E. Yazılan Ulusal Kitaplar Veya Kitaplarda Bölümler
E1. Özbey, F. (2010). Aile bireylerinin katılımı. A.Cavkaytar (Ed.), Özel Eğitimde Aile Eğitimi ve Rehberliği (s.131-156). Ankara: Maya Akademi Yayın Dağıtım.
|