Türkçe  English
 
Öğr.Gör. Fidan ÖZBEY
Özel Eğitim Bölümü
Zihin Engelliler Eğitimi ABD
 
 

İletişim Bilgileri


E-Posta   fozbay@sakarya.edu.tr
Telefon   0 264 614 10 33 - 192



Kişisel Bilgiler


Doğum yeri  
Doğum tarihi   1979





 

 

 

 

Derece

Bölüm/Program

Üniversite

Yıl

Lisans

 

Mesleki Eğitim Fakültesi   

Selçuk Üniversitesi

1998-2002

Y. Lisans

Özel Eğitim Bölümü / Zihin Engelliler Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı

Abant İzzet Baysal Üniversitesi

2002 - 2005

Doktora/S.Yeterlik/ Tıpta Uzmanlık

Özel Eğitim Bölümü / Zihin Engelliler Öğretmenliği Doktora Programı

Ankara Üniversitesi

2009- ……

 

 

Yüksek Lisans Tez Başlığı ve Tez Danışman(lar)ı : Zihin engellilere iş becerilerinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği  / Yrd. Doç. Dr. Ahmet Yıkmış

Projelerde Yaptığı Görevler :

- Araştırmacı: "Otizmli Çocuğa Sahip Ailelerin Aile Yaşam Kalitesi Algısının İncelenmesi" Sakarya Ünivertsitesi Bilimsel Araştırma Projesi. Proje no: 2010-06-12-001 

 - “UNUTULMUŞ TEBESSÜMLERE ULAŞMA KÖPRÜSÜ: TÜRK-ROMEN SİVİL TOPLUM DİYALOĞU GELİŞTİRME PROJESİ” inde iştirakçi ortak (Proje Amacı : Zihinsel ve bedensel engelliler konusunda Avrupa entegrasyonu çerçevesinde farklı yaklaşımlar ortaya koymak, politika üretmek ve sivil toplum kuruluşları arasındaki diyalogu canlandırmak) , İzmit, İstanbul / Türkiye . 9 ay ( Aralık 2005- Eylül 2006)

    Integrative Teaching in Multicultural Environment for Teacher Students (İNTİMETS) Projesinde İştirakçi ortak.

Bilimsel Kuruluşlara Üyelikler :

 ABAI (Association for Behavior Analysis International)

 

Ödüller :

 

ESERLER

A. Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :

 

B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan bildiriler : 

B1.  Güleç-Aslan, Y., Özbey, F. & Yassıbaş, U. (2012) "My voice, my story: An autism  stroy" ABAI Autism Konferansında sunulan poster bildiri. Phildadelphia, USA.

 

C. Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :

C1. Özbey, F. (2006). Zihin engellilere iş becerilerinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği.Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12,125-149.

 C2. Özbey, F., Yikmiş, A. (2009). Otistik çocuğa sahip annelerin çocuklarının devam ettiği rehabilitasyon merkezlerinden beklentilerinin ve önerilerinin belirlenmesi. İnternational Online Journal Educational Science, 1(1),124-153.

C3. Özbey, F., Diken, İ.H. (2010). Zihinsel yetersizliği olan bireylerin iş - meslek eğitimi ve istihdamlarına yönelik Türkiye’de yapılan araştırmaların gözden geçirilmesi. Özel Eğitim Dergisi, 11(2)19-42.

 4. Meral, B.F., Özbey, F., Sola, C. (2011). Küçük Adımlar Erken Eğitim Programının Aile Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 25-40.

 

D. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında basılan bildiriler:

D1. Avcıoğlu, H., Eldeniz Ç. M. ve Özbey, F. (2004). Sınıfında Kaynaştırma Öğrencisi Bulunan Sınıf ve Branş Öğretmenlerinin Kaynaştırmaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. XIV. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu.

D2. Meral, B.F., Özbey, F., Sola, C. (2008). Küçük Adımlar Erken Eğitim Programının Aile Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. 18. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya.

 

F. Ulusal bilimsel toplantıların çalıştay etkinliğine eseriyle katılım

 

G. Diğer Bilimsel Etkinlikler

G1. Konferans: 26 Mayıs 2011,  “Özel Gereksinimli Gençlerde Davranış Problemleri ve Ailelere Öneriler”   Şehit Ali Borinli İş Okulu, Hedef Grup: özel gereksinimli çocuğa sahip anne-babalar.

G2. Konferans: 2 Haziran 2011, “Aşırı Korumacı Aile Tutumu ve Ailelere Öneriler”  Şehit Ali Borinli İş Okulu, Hedef Grup: özel gereksinimli çocuğa sahip anne-babalar.

 

 E. Yazılan Ulusal Kitaplar Veya Kitaplarda Bölümler

 E1.  Özbey, F. (2010). Aile bireylerinin katılımı. A.Cavkaytar (Ed.), Özel Eğitimde Aile Eğitimi ve Rehberliği (s.131-156). Ankara: Maya Akademi Yayın Dağıtım.

 

 

 



Sakarya Üniversitesi Akademik Değerlendirme ve Kalite Kurulu Intimets Grundtvig Erasmus
Kullanıcı Adı:   Şifre: