Eğitim
Lise
Kutsan Anadolu Lisesi, 2001, İzmir.
Lisans
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümü, 2005, Eskişehir.
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü, 2006, Eskişehir.
Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2008, Eskişehir.
Doktora
Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Ana Bilim Dalı, …
Bildiği Yabancı Diller
İngilizce: Okuma: İyi derecede Yazma: İyi derecede Konuşma: İyi derecede
Yüksek Lisans Tez Başlığı
Gelişimsel Gerilik Riski Altındaki Prematüre ve Düşük Doğum Ağırlıklı Bebeğe Sahip Annelerin Gereksinimlerinin Belirlenmesi.
Tez Danışmanı: İbrahim H. DİKEN
Mesleki Geçmiş
2006-2009 Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Zihin Engellilerin Eğitimi Ana bilim Dalı Araştırma Görevlisi
2009- University of Texas at Austin, Milli Eğitim Bakanlığı Bursiyeri, Austin-Teksas, ABD
2010- Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Zihin Engellilerin Eğitimi Ana bilim Dalı Araştırma Görevlisi
YAYINLAR
A.Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan bildiriler:
A.1. Bozkurt-Bostancı, A., Demir, E., Sola, C. (2008) Öğretmen adaylarinin öğretmenlik mesleki değerlerine sahip olma düzeyleri ve öğretmenlik uygulamasina gittikleri okullardaki uygulama öğretmenlerinin mesleki değerleri taşima düzeylerine ilişkin görüşleri, Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi,Gazi Magosa, Kıbrıs.
A.2. Sola, C ve Diken, İ.H.(2010). Investigating needs of mothers who have at-risk premature/ low birth weight infants for development delays. Division for Early Childhood Conference, Kansas City, Missouri-USA.
A.3. Sola, C., Toper-Korkmaz, Ö. ve Tekin-İftar, E. (2011). The use of constant time delay: A literature review. 37th Annual ABAI Convention,Denver, Colorado-USA.
A.4. Güleç-Aslan, Y., Sola- Özgüç, C., Fidan, A. (2012). A content and methodological review of interventions in the treatment of Asperger Syndrome. ABAI Sixth Annual Autism Conference, Philadelphia, Pennsylvania- USA.
B.Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan bildiriler
B.1. Sola, C. Ve Diken, İ.H.(2008) Gelişimsel gerilik riski altındaki prematüre ve düşük doğum ağırlıklı çocuğa sahip annelerin gereksinimlerinin belirlenmesi. 18. Ulusal Özel Eğitim Kongresi’nde sunulan sözlü bildiri, Konya.
B.2. Meral, B.F., Özbey, F. Ve Sola, C.(2008). Küçük adımlar erken eğitim programının aile görüşlerine göre değerlendirilmesi. 18. Ulusal Özel Eğitim Kongresi’nde sunulan sözlü bildiri, Konya.
B.3. Sola-Özgüç, C ve Cavkaytar, A. (2011). Orta ve ağır derecede zihin yetersizliği olan öğrencilerin sınıflarında yardımcı teknolojilerin kullanımına yönelik öğretmen görüşleri. 21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazi Magosa, Kıbrıs.
B.4. Sola-Özgüç, C. ve Diken, İ.H. (2012). The most popular augmentative and alternative communication (AAC ) devices in preschool education. 1. Uluslararası Katılımlı Erken Eğitim Kongresi, Antalya.
C.Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :
C.1.Sola, C. Ve Diken, İ.H.(2008). Gelişimsel gerilik riski altındaki prematüre ve düşük doğum ağırlıklı çocuğa sahip annelerin gereksinimlerinin belirlenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 9 (2), 21-36.
D. Katıldığı projeler:
D.1. “Integrative Teaching Multicultural Environment for Teacher Students (INTIMETS I)”, 10-20 Ekim,2008, Sakarya.
D.2. “Teacher Education for Working with Inclusive Education at Schools. 8-19 November 2010. Fredericia, Denmark”.
D.3. Araştırmacı. ”Sait Ulusoy Eğitim Uygulama Okulu’nun fiziksel ve öğretimsel ortamlarının iyileştirilmesi” isimli Kavaklıdere Rotary Kulübünün desteklediği Proje. Mart-Eylül 2011, Ankara.
E. Görev aldığı faaliyetler:
E.1. “17. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi”, 1-3 Eylül 2008, Sakarya Üniversitesi Kongre ve Kültür Merkezi
E.2 “Engellilere Yönelik Mesleki Eğitim Programlarının Hazırlanması Semineri”. Eğitim Görevlisi, 19-23 Aralık 2011, Akçakoca, Düzce.
F. Bilimsel Kuruluşlara Üyelikler
CEC-Council for Exceptional Chidren, 2012
|