Türkçe  English
 
Yrd.Doç.Dr. Yeşim GÜLEÇ ASLAN
Özel Eğitim Bölümü
Zihin Engelliler Eğitimi ABD
 
 

İletişim Bilgileri


E-Posta   yesima@sakarya.edu.tr
Telefon   264-6141033/135-181



Kişisel Bilgiler


Doğum yeri  
Doğum tarihi  





 

 

Derece

Bölüm/Program

Üniversite

Yıl

Lisans

Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı/Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı

ODTÜ

1995

Y. Lisans

Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı/Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı

Marmara Üniversitesi

2002

Doktora/S.Yeterlik/ Tıpta Uzmanlık

Özel Eğitim Anabilim Dalı, Zihin Engelliler Öğretmenliği Doktora Programı

Anadolu Üniversitesi

2008

 

 

Yüksek Lisans Tez Başlığı ve Tez Danışman(lar)ı : Ergenlerin öfke yaşantıları, benlik algıları ve akademik başarı ilişkileri/ Prof. Dr. Betül AYDIN

Doktora Tezi/S.Yeterlik Çalışması/Tıpta Uzmanlık Tezi Başlığı ve  Danışman(lar)ı: Otistik Çocuklar için Davranışsal Eğitim Programı (OÇİDEP) ev uygulaması sürecinin ve sonuçlarının incelenmesi/ Prof. Dr. Yıldız UZUNER ve Prof. Dr. Gönül KIRCAALİ-İFTAR

 

Projelerde Yaptığı Görevler :

Problem davranışların azaltılmasında aileler ve öğretmenler tarafından uygulanan olumlu davranışsal destek programının etkileri ve bu programa ilişkin aile ve öğretmen görüşleri konulu genel amaçlı araştırma projesinde araştırmacı. TÜBİTAK (Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu) Kariyer Projesi’nde araştırmacı, Başlama ve Bitiş Tarihi: Kasım 2005 - 2008, (Proje no: SOBAG 104K061) .

 

Bilimsel Kuruluşlara Üyelikler :

Association for Behavior Analysis (ABA)

Türk PDR Derneği    

Türk Psikologlar Derneği-Fahri Üye

 

Ödüller :

T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı Proje Yarışması Mansiyon ödülü, 2004

T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı Proje Yarışması Tohum Vakfı Özel İkincilik ödülü, 2004  

 


ESERLER

A. Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :

A1. Erbas, D. Turan, Y, Gulec Aslan, Y. Dunlap, G. (2010). Attributions for Problem Behavior as Described by Turkish Teachers of Special Education. Remedial and Special Education.

B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan bildiriler :

B1. Kırcaali-İftar, G., Kurt, O., Güleç-Aslan, Y., ve Ülke-Kürkçüoğlu, B. (2009). Initiation

of an intensive behavioral intervention program (OÇİDEP) for children with ASD in Turkey’. ABAI (Association for Behavior Analysis International) Otizm Konferansı’nda sunulan poster bildiri, Jacksonville, Florida, ABD.

 

B2.  Güleç-Aslan, Y., Kırcaali-İftar, G. ve Uzuner, Y. (2008). The implementation and outcomes of an Intensive Behavioral Home Intervention Program (OCIDEP) for Children with ASD”. 2. Uluslararası Özel Eğitim Konferansı’nda sunulan sözlü bildiri. Marmaris, Türkiye.

B3. Erbaş D., Turan-Quian Y., Yücesoy-Özkan, Ş., Ülke-Kürkçüoğlu, B. ve Güleç-Aslan, Y. (2007). “Parent Perceptions of Positive Behavior Support Strategies:An Evaluation of variables influencing acceptability usage”. 2. Uluslararası Özel Eğitim Konferansı’nda sunulan poster bildiri. Marmaris, Türkiye.

B4. Erbaş D., Turan Y., Yücesoy, Ş., Ülke-Kürkçüoğlu, B. ve Güleç-Aslan, Y. (2007). “Frequencies of and attributions for problem behavior as described by parents of children with developmental disabilities”. 2. Uluslararası Özel Eğitim Konferansı’nda sunulan poster bildiri. Marmaris, Türkiye.     

C. Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :

C1. Güleç-Aslan, Y., Kırcaali-İftar, G. ve Uzuner, Y. (2009). Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı (OÇİDEP) Ev Uygulamasının Bir Çocukla İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi

D. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında basılan bildiriler:

D1. Kırcaali-İftar, G., Kurt, O., Güleç-Aslan, Y. ve Ülke-Kürkçüoglu, B. (2009). “OÇİDEP: Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı” panelinde “EYDE programlarının etkilerine ilişkin bilimsel dayanaklar” konulu, 19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi’nde sunulan sözlü bildiri. Marmaris, Türkiye.

 

D2. Güleç-Aslan, Y. ve Kırcaali-İftar, G. (2009). “Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı kapsamındaki oyun grubuna ilişkin bir örnek” 19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi’nde sunulan poster bildiri. Marmaris, Türkiye.

 

D3. Kırcaali-Giftar, G., Güleç-Aslan, Y., Kurt, O. ve Ülke-Kürkçüoğlu, B. (2009). OÇİDEP: Otistik çocuklar için davranışsal eğitim programı. Sabancı Üniversite’si Eğitimde İyi Örnekler Konferansı’nda sunulan poster bildiri. İstanbul Türkiye.

 

D4. Güleç-Aslan, Y., Ülke-Kürkçüoğlu, B., ve Kırcaali-İftar, G. (2008). ‘Otistik Çocuklar

İçin Davranışsal Eğitim Programı (OÇİDEP) ev uygulamasından iki farklı örnek’. 18. Ulusal

Özel Eğitim Kongresi’nde sunulan poster bildiri, Konya.

 

DE5. Kırcaali-İftar, G., Çetin, Ö., Güleç-Aslan, Y., Gündoğan, S., Karatay, Z., Kurt, O.

ve Ünlü, E. (2007). “Otistik Çocuklar için Davranışsal Eğitim Programı (OÇİDEP) pilot uygulaması”. 17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi’nde sunulan poster bildiri. İzmir, Türkiye.

 

D6. Erbaş, D., Yücesoy-Özkan, Ş., Ülke-Kürkçüoglu, B., ve Güleç-Aslan, Y. (2007).

“Özel eğitim öğretmenlerinin problem davranışları azaltmada kullandıkları davranış değiştirme tekniklerinin belirlenmesi: İstanbul, Eskişehir ve Kayseri örneği”. 17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi’nde sunulan sözlü bildiri. İzmir, Türkiye.

D7. Erbaş, D., Ülke-Kürkçüoglu, B., Yücesoy-Özkan, Ş. ve Güleç-Aslan, Y. (2007). “Özel eğitim öğretmenlerinin gelişimsel geriliği olan çocuklarda karşılaştıkları problem davranışların belirlenmesi ve bu davranışların nedenlerine ilişkin görüşleri: İstanbul, Eskişehir ve Kayseri örneği”. 17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi’nde sunulan sözlü bildiri. İzmir, Türkiye.

D8. Kırcaali-İftar, G., Çuhadar, S., Akmanoglu-Uludağ, N., Ülke-Kürkçüoglu, B.,Güleç-Aslan, Y. ve Gezer, Z. Ü. (2005). “Otizmde Bilimsel Dayanaklı Uygulamalar” panelinde “Video ile Model Olma” konulu, 15. Ulusal Özel Eğitim Kongresi’nde sunulan sözlü bildiri. Ankara, Türkiye.

E. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan yayımlanmamış bildiriler:

E1. Güleç-Aslan, Y. (2008). “Otizmde Erken Yoğun Davranışsal Eğitim”, 3. İstanbul Otizm Eğitim Günleri’nde sözlü bildiri. İstanbul, Türkiye.

 

E2. Güleç-Aslan, Y. (2006). “Devlet Kurumlarındaki Uygulamalar, Modeller, Yaklaşımlar”. Engelli Aileleri Eğitim ve Bilgilendirme konulu Avrupa Birliği Projesi kapsamındaki program kapsamında sunulan sözlü bildiri. İstanbul, Türkiye.

 

E3. Güleç-Aslan, Y. (2006). “Mesleki Eğitim ve Rehabilitasyon Uygulamaları” Engelli Aileleri Eğitim ve Bilgilendirme konulu Avrupa Birliği Projesi kapsamındaki program kapsamında sunulan sözlü bildiri. İstanbul, Türkiye.

 

F. Ulusal bilimsel toplantıların çalıştay etkinliğine eseriyle katılım

 

F1. Kırcaali-İftar, G., Kurt, O. ve Güleç-Aslan, Y. (2008) “Otistik Çocuklar için Davranışsal Eğitim Programı (OÇİDEP)”, 18. Ulusal Özel Eğitim Kongresi’nde sunulan çalıştay, Konya, Türkiye.

 

F2. Kırcaali-İftar, G., Kurt, O. ve Güleç-Aslan, Y. (2007) “Otistik Çocuklar için Davranışsal Eğitim Programı (OÇİDEP)”, 17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi’nde sunulan çalıştay, İzmir, Türkiye.

 

G. Diğer Bilimsel Etkinlikler

 

G1. Güleç-Aslan, Y. (2009) “Zihinsel Engellilerde Kaynaştırma”, Kadıköy Belediyesi

Etkinlikleri, davetli konuşmacı, İstanbul.

 

G2. Kırcaali İftar, G. ve Güleç Aslan, Y. (2008) “Otizmde Yeni Gelişmelerin Hayata Geçirilmesi” adlı Kadıköy Belediyesi Etkinlikleri kapsamındaki panelde “Otizmde Erken Yoğun Davranışsal Eğitim” konulu sözlü bildiri, Kadıköy Belediyesi, İstanbul, Türkiye.

 

 

 



Sakarya Üniversitesi Akademik Değerlendirme ve Kalite Kurulu Intimets Grundtvig Erasmus
Kullanıcı Adı:   Şifre: