Lisans/Yüksek Lisans: 2003 - Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi
Doktora: 2006 - Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi
Doktora Tezi:
Kavramsal Değişim Yaklaşımının Öğrencilerin Çözünürlük Dengesi Konusunu Anlamasına Etkisi. ODTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2006.
Mesleki Geçmiş:
15.02.2007-… Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi
Yayınlar:
Önder, İ. & Geban, Ö. (2006). The effect of conceptual change texts oriented instruction on students’ understanding of the solubility equilibrium concept. Hacettepe University Journal of Education, 30, 166-173.
Önder, İ. (2007). An investigation of goodness of model data fit. Hacettepe University Journal of Education.
Önder, İ. (2006). A comparison of item and person statistics obtained from item response theory and classical test theory. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi.
Önder, İ. (2007). The fit of one-, two-, three-parameter models of item response theory to ÖZDEBİR ÖSS Exam mathematics test. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
|