Türkçe  English
 
Okt. Aysel FERAH
İlköğretim Bölümü
Sınıf Öğretmenliği ABD
 
 

İletişim Bilgileri


E-Posta   aferah@sakarya.edu.tr
Telefon   0 264 614 10 33 - 186



Kişisel Bilgiler


Doğum yeri  
Doğum tarihi   1972





 

 Öğrenim Durumu

 
Derece
Alan
Üniversite
Yıl
Lisans
Sınıf Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi
1993
Y. Lisans
Sınıf Öğretmenliği
“İlk Okuma Yazma Öğretiminde Görsel Algı ve Zekânın Yeri”
 
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü(Misafir Öğrenci)
1996
Yayınlar
       Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
  •  (2006) Ferah, Aysel. “Matematiksel Düşüncede Sayı Sıfatları ve Nicelik Zarfları” başlıklı makale Türk Dili Araştırmaları Yıllığı BELLETEN Dergisinin 2006/1 sayısında basılmıştır. (17 Sayfa)
  • (2008) Ferah, Aysel. Türkçede Sebeplilik, Hal, Tarz(Biçim) ve Zaman Anlayışları Açısından Birleşik Zarf-Fiillerin İşlevleri (İlköğretim 2., 3., 4. Ve 5. Sınıflar Üzerinde Bir Araştırma)” başlıklı makale Türk Dili Araştırmaları Yıllığı BELLETEN Dergisinde  basılmıştır. (12 Sayfa)
  • (2008) Ferah, Aysel.“Sinop İli İlköğretim 2.,3.,4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinde Zarf Fiil ve Birleşik Zarf Fiillerin Kavranması” başlıklı makale Türk Dili Araştırmaları Yıllığı BELLETEN Dergisinde basılmıştır. (30 Sayfa)
  • (2009) Ferah, Aysel. “Çocuklarda Karşılaştırma Düşüncesi ve Karşılaştırma Bağlamı” başlıklı makale Türk Dili Araştırmaları Yıllığı BELLETEN Dergisinde basılmıştır. (22 Sayfa)
  • (2009) Ferah, Aysel. “Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretiminde Ses-sizlik Sorunu” başlıklı makale Türk Dili Araştırmaları Yıllığı BELLETEN Dergisinde basılmıştır. (16 Sayfa)
  • (2009) Ferah, Aysel. “Türkçe Çocuklarının Sözlü Dilden Yazılı Dile Geçiş Aşamasında Yansıttıkları Ses ve Ses Bilgisi Özellikleri” başlıklı makale Türk Dili Araştırmaları Yıllığı BELLETEN Dergisinde basılmıştır. (8 Sayfa)

 

      Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan bildiriler
  • (2004) Ferah, Aysel. “Düşünce ve Bilgi Yapılarının Oluşumu Açısından Zarf ve Edatlar”. V. Uluslararası Türk Dili Kurultayı Bildirileri I.(20–26 Eylül 2004). Türk Dil Kurumu Yayınları. Ankara 2004. (40 Sayfa)
  •  (2005) Ferah, Aysel. “Sayı Sıfatlarının Matematiksel Düşüncenin Gelişimindeki İşlevi”.V. Dil, Yazın, Deyişbilim Sempozyumu Bildirileri (24–25 Haziran 2005). Pegem A Yayınları: Ankara (20 Sayfa)
  • (2005) Ferah, Aysel. “Sayısal Düşünce ve Sayı Sıfatları” 3. Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi Bildirileri (07–09 Haziran 2005). Sakarya Üniversitesi Yayınları: Sakarya (20 Sayfa)
  • (2007)Ferah, Aysel. “Türkçede Sebeplilik, Hal, Tarz(Biçim) ve Zaman Anlayışları Açısından Birleşik Zarf-Fiillerin İşlevleri (İlköğretim 2., 3., 4. ve 5. Sınıflar Üzerinde Bir Araştırma)”2007 Mevlana UNESCO Yılı Anısına Konya Selçuk Üniversitesi-Mevlana Araştırmaları Merkezi İşbirliğiyle Düzenlenen “VII. Uluslararası Dil, Yazın Deyişbilim Sempozyumu”nda sunulmuştur (2–5 Mayıs 2007). Bildiri Özeti basılmıştır.
  • (2009) Ferah, Aysel. “Türkçenin Matematik ve Mantığında Edatların İşlevleri ve İlköğretim 2., 3., 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinde Türkçe Düşüncenin Yapılaşmasında Edatlar” VI. Uluslararası Türk Dili Kurultayı Bildirileri I.(20–25 Ekim 2008). Türk Dil Kurumu Yayınları. Ankara 2009. (30 Sayfa)

 

     Yazılan ulusal kitaplar veya kitaplarda bölümler
  • (2005) Ferah, Aysel. Her Yönüyle Türkçe İlk Okuma-Yazma. İstanbul: M.E.B. Basımevi. Bilim ve Kültür Eserleri: (1252) (İkinci Basım:3000 Adet, Birinci Basım: 2001 5000 Adet)(230 Sayfa)
  • (2007) Ferah, Aysel. Türkçe İlk Okuma-Yazmayı Öğrenme. Ankara: Nobel Yayınları. (Üçüncü Basım: 1000 Adet)(300 Sayfa) 
  • (2009) Ferah, Aysel. Eğitimin Felsefi Temelleri. (Eğitim Bilimlerine Giriş. Editör: Kadir Keskinkılıç). Ankara: Pegem A Yayıncılık(Birinci Basım:2005 İkinci Basım: 2006 Üçüncü Basım: 2007 Dördüncü Basım: 2008)(55 Sayfa) 
  • (2008) Ferah, Aysel. 2005 Türkçe Öğretim Programına Göre İlk Okuma-Yazma Öğrenme Aşamaları. (İlk Okuma-Yazma Öğretimi. Editör: Rabiye Bıçakçı) İstanbul: Kriter Yayınları.(50 sayfa)  

 

      Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
  • (1999) Ferah, Aysel. “İlk Okuma-yazma Döneminde Okuma”. Çağdaş Eğitim Dergisi. Sayı: 253. Ankara. (10 Sayfa)
  • (2000) Ferah, Aysel. “İlkokul Birinci Sınıfta Okuma Öğretiminde Amaçlar Meselesi” Milli Eğitim Dergisi. Sayı: 146, Ankara. (10 Sayfa)
  • (2001) Ferah, Aysel. “Eylem Boyutuyla İlk Okuma-yazma ve Ezberleme”. Milli Eğitim Dergisi. Sayı: 149( 22–25). (Dört Sayfa)
  • (2001) Ferah, Aysel. “Okuma-yazmayı Öğrenmede Göz Hareketleri ve Görme Algısı”. Çağdaş Eğitim Dergisi. Sayı: 279( 24–32) . (8 Sayfa)
  • (2001) Ferah, Aysel. “Okuma-yazmayı Öğrenmede Ses Algısı”. Çağdaş Eğitim Dergisi. Sayı: 280( 27–34) (Sekiz Sayfa)
  • (2003) Ferah, Aysel. “Okuma-yazma Öğrenme ve Çocuk Bilinci”. Çağdaş Eğitim Dergisi. Sayı: 295( 40–48) (Sekiz Sayfa)
  • (2008) Ferah, Aysel. “İlköğretim Türkçe Öğretim Programlarının Değerlendirilmesine Yönelik Öğretmen Görüşleri”. Türk Dili Özel Sayısı.(33 Sayfa)
  •  (2009) Ferah, Aysel. “İlk Okuma-Yazma Göstergelerinin İrdelenmesi”. Türk Dili Dil ve Edebiyat Dergisi, Sayı (688):348–363. (16 Sayfa)
  •  (2009) Ferah, Aysel. “Dilbilim Kuramlarının Türkçe İlk Okuma ve Yazma Öğretiminde Uygulanabilirliği”.

 

      Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
  • (1997) Ferah, Aysel. “İlk Okuma-Yazma Döneminde Görsel Algı ve Zekâ ile Okuma-Yazma Arasındaki İlişkilerin Araştırılması”. A.Ü. 4. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Eskişehir 1997.(Bildiri tam metni) (15 Sayfa)
  • (2004) Ferah, Aysel.“İlköğretim 2., 3., 4. ve 5. Sınıflarda Zarf ve Edatların Oluşturduğu Bağlam Yapılarının Dil-Düşünce Gelişimiyle İlişkilerinin Araştırılması” adlı sözlü bildiri 06–09.07.2004 tarihleri arasında Malatya’ da düzenlenen 13. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayında sunulmuştur.
  • (2005) Ferah, Aysel. “İlköğretim 2.,3.,4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Sayı Sıfatlarını Kavramlaştırma Düzeylerinin Araştırılması”. 15. Ulusal Eğitim Bilimleri Sempozyumu. Pamukkale Üniversitesi Yayınları.(Bildiri tam metni) (20 Sayfa)
  • (2006) Ferah, Aysel. “Sinop İli İlköğretim 2.,3.,4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinde Zarf Fiil ve Birleşik Zarf Fiillerin Kavranması” adlı bildiri Eylül 2006’da Muğla Üniversitesinde düzenlenen “15. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi”nde sözlü bildiri olarak sunulmuştur. (Bildiri Özeti basılmıştır).

 

             Projeler
  • (2004) Ferah, Aysel. “Sinop İli İlköğretim Okulları 2., 3., 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinde Zarf ve Edatları Kullanabilme Becerisinin Araştırılması”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu tarafından desteklenmiştir. (Proje Nu: SE 001, 28.05.2003 tarih, 2003/21–25 karar no).(120 Sayfa)
  • (2005)Ferah, Aysel. “Sinop İli İlköğretim Okulları 2., 3., 4. ve 5. sınıfa devam eden öğrencilerde Sayı Sıfatlarını Kavramlaştırma Düzeyinin Araştırılması”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu tarafından desteklenmiştir. (Proje Nu: SE 003 )(278 Sayfa)
  • (2006)Ferah, Aysel. “Sinop İli İlköğretim Okulları 2., 3., 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinde Zarf Fiil ve Birleşik Zarf Fiillerin Kavranması”(Proje No: SE 004, 03.06.2005 tarih, 2005/15–23 karar nu)(95 Sayfa)
  • (2008)Ferah, Aysel. “Türkçenin Matematik ve Mantığında Edatların İşlevleri ve İlköğretim 2., 3., 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinde Türkçe Düşüncenin Yapılaşmasında Edatlar”  Bağımsız Proje(Sakarya-Hendek Örneklemi)(120 Sayfa)
  • (2008)Ferah, Aysel. İlköğretim Türkçe Programının Değerlendirilmesi. TDK. Ankara.(178 Sayfa)
  • (2009)Ferah, Aysel. Okulöncesi Dönemde Türkçe. TDK. Ankara. (147 Sayfa).

 

    Yürüttüğü devam eden projeleri
  • Ferah, Aysel(2009). Türkçe Cümle Türlerinin Kavranması.(Okulöncesi, İlköğretim, Ortaöğretim ve Yükseköğretim)
  • Ferah, Aysel(2009). İlköğretim 2., 3., 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinde Zaman Düşüncesinin Gelişimi

 

      Verdiği konferanslar, konuşmacı olarak katıldığı açık oturumlar
  • Literacy” konulu açık oturum. The British Councıl Turkish Center. İstanbul 1996.
  •  Emniyet Örgütünde İletişim” konulu konferans. Sinop İl Emniyet Müdürlüğü 2003 Yılı 1. Dönem Hizmet İçi Eğitimi. ( 31. 03. 2003).
  •  21. yüzyılda Öğretmenlik Mesleğinin Değerlendirilmesi. Mesleki Yeterliliği ve Dünyadaki Gelişmeler” konulu Konferans. Sinop İli Milli Eğitim Müdürlüğü Hizmet İçi Eğitim Semineri. Anadolu Öğretmen Lisesi Salonu (03.03.2004)
  • Öğretmenlik Meslek Dersleri İçinde Okul Deneyimi I-II ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerinin Yeri ve Önemi” ile “Okul Deneyimi I-II ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerinin İşlenişi ve Değerlendirilmesi” konulu konferans. Sinop İl Milli Eğitim Müdürlüğü Hizmet İçi Eğitim Semineri. Anadolu Öğretmen Lisesi Salonu (03.03.2004)
  • Aile İçi İletişim(Polis Olarak Çalışma Şartlarının Zorluğu, Polis Eşlerinin Birbirine Karşı Yaklaşımları, Strese ve Sorunlara Karşı Birlikte Çözüm Bulma, Empati ve Etkili İletişim Becerileri)”.Sinop İl Emniyet Müdürlüğü 2004 yılı Hizmet İçi Eğitim Seminerleri. Sinop Halk Eğitim Merkezi Konferans Salonu (25.03.2004)
  •  “İletişim Çatışmaları ve Empati” . Sinop İl Emniyet Müdürlüğü 2005 yılı Hizmet İçi Eğitim Seminerleri. Sinop Halk Eğitim Merkezi Konferans Salonu(23.03.2005)
  •  “Aile ve Kurum İçi İletişim” Sinop İl Emniyet Müdürlüğü 2005 yılı Hizmet İçi Eğitim Seminerleri. Sinop Halk Eğitim Merkezi Konferans Salonu(28.03.2005)
  • Türk Dil Kurumu’nda düzenlenen “Örgün Öğretimde Türkçe” açık oturumunda “İlköğretim Türkçe Öğretim Programlarının Değerlendirilmesine Yönelik Öğretmen Görüşleri” başlıklı konuşma yapılmıştır. Yer: Türk Dil Kurumu Konferans Salonu(17 Nisan 2008)

 

    Kurul Üyelikleri
  •  İnsan Hakları Devlet Bakanlığı Sinop İnsan Hakları İl Kurulu Üniversite Temsilciliği(28.11.2000–15.12.2005)
  • Sinop İnsan Hakları İl Kurulu “İnsan Hakları Bilincini Geliştirme” Alt Komisyon Üyeliği(26.12.2003–15.12.2005)
  • Sinop İl Milli Eğitim Danışma Kurulu Üniversite Temsilcisi(2001)
  • Sinop İl Milli Eğitim Danışma Kurulu Üniversite Temsilcisi(06.10.2003)
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi Erasmus Programı Sinop Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölüm Temsilcisi(2003–15.12.2005)
  • Türk Dil Kurumu Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Araştırmaları Çalışma Öbeği Üyeliği(Ocak 2006- Kasım 2007)
  • Türk Dil Kurumu Türk Dilinin Eğitimi ve Öğretimi Araştırmaları Çalışma Öbeği Üyeliği.

 

               İdari Görevler
  •  Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sinop Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Başkanlığı (05.11.2001–5.11.2004)
 
               Bilimsel ve Mesleki Kuruluşlara Üyelikler
  •  Türkçe Sevdalıları Derneği
 
              Ödüller
  • T.C. Cumhurbaşkanlığı makamı tarafından “Her Yönüyle Türkçe İlk Okuma Yazma” kitabı için verilen teşekkür belgesi.

 

Son iki yılda verilen lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler  
Akademik Yıl
Dönem
Dersin Adı
Haftalık Saati
Öğrenci Sayısı
Teorik
Uygulama
2008-2009
Güz
  Yazılı Anlatım
  2
  350
İlkbahar
  Sözlü Anlatım
  2
  300
2009-2010
Güz
  Yazılı Anlatım
  2
0
  300
İlkbahar
  Sözlü Anlatım
  2
0
  400

 

Sakarya Üniversitesi Akademik Değerlendirme ve Kalite Kurulu Intimets Grundtvig Erasmus
Kullanıcı Adı:   Şifre: