Öğrenim Durumu:
Derece
|
Alan
|
Üniversite
|
Yıl
|
Lisans
|
Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü
|
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
|
1994–1998
|
Y. Lisans
|
Sosyal Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı
|
Sakarya Üniversitesi
|
1998–2001
|
Doktora
|
Eğitim Bilimleri Enstitüsü
İlköğretim Ana Bilim Dalı Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı
|
Gazi Üniversitesi
|
2003–2007
|
Akademik Unvanlar:
Yardımcı Doçentlik Tarihi: 2008
Yayınlar
Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
- Bektaş, M. “Hayat Bilgisi Dersinde Öğrencilerin Farklı Baskın Zekâ Gruplarında Yer Almalarının Proje Başarıları ve Tutumlarına Etkisi” Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14. sayı.
- Bektaş, M. “Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Hayat Bilgisi Öğretimine Yönelik Öz Yeterlik Algısı Ölçeği”, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15. sayı.
- Bektaş, M.“Hayat Bilgisi Dersinde Ailelerin Çoklu Zekâ Kuramı Hakkında Bilgilendirilme Biçimlerinin Öğrencilerin Proje Başarıları ve Tutumlarına Etkisi”, Değerler Eğitimi Dergisi.
- Bektaş, M. ve Ata, B. “İlköğretim 3. Sınıf Hayat Bilgisi Dersinde Proje Çalışmaları İle İlgili Öğrenci Görüşleri”, Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23. sayı.
Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
- Bektaş, M. (2000). “6-9 Yaş Dönemi Çocuk Kitaplarının Dayanması Gereken Eğitsel Özellikler” (Poster Bildiri), I. Ulusal Çocuk Kitapları Sempozyumu (Sorunlar ve Çözüm Yolları), 20-21 Ocak 2000, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi ve TÖMER Dil Öğretim Merkezi.
- Bektaş, M ve Ayvaz A. (2009). “İlköğretim Bölümü Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi Dersine Yönelik Tutumları, (Sakarya Üniversitesi Örneği)”, (Sözlü Bildiri), VIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Osman Gazi Üniversitesi, Eskişehir.
Yazılan ulusal kitaplar veya kitaplarda bölümler
- “HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ VE ÖĞRETMEN EL KİTABI (2009)” adlı kitapta yazılan bölümler:
Hayat Ve Hayat Bilgisi Dersi
Hayat Bilgisi Dersinin Dünü Bugünü
Hayat Bilgisi Dersi Öğretimini Planlama
Hayat Bilgisi Dersinde Bireysel Farklılıklara Yaklaşım
- Son iki yılda verdiğiniz lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler için aşağıdaki tabloyu doldurunuz.
Akademik Yıl
|
Dönem
|
Dersin Adı
|
Haftalık Saati
|
Öğrenci Sayısı
|
Teorik
|
Uygulama
|
2009-2010
|
Güz
|
SNE 303 Hayat Bilgisi Öğretimi
|
3
|
0
|
|
SNE 305 Drama
|
2
|
2
|
|
SNE 405 Öğretmenlik Uygulaması I
|
2
|
6
|
|
Hayat Bilgisi Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar (Yüksek Lisans SNE)
|
3
|
0
|
|
İlkbahar
|
SNE 204 Sanat Eğitimi
|
1
|
2
|
|
SNE 302 Topluma Hizmet Uygulamaları
|
1
|
2
|
|
SNE Seçmeli: İlköğretimde Çoklu Zeka Kuramı Uygulamaları
|
2
|
0
|
|
SNE 406 Öğretmenlik Uygulaması II
|
2
|
6
|
|
SBE 214 Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi
|
3
|
0
|
|
OÖE 402 İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları
|
2
|
0
|
|
Seç VI: İlköğretimde okul Çevre İlişkileri (Yüksek Lisans SNE)
|
2
|
0
|
|
|