Derece
|
Bölüm/Program
|
Üniversite
|
Yıl
|
Lisans
|
Sınıf Öğretmenliği
|
Karadeniz Teknik Ün.
|
1994
|
Yüksek Lisans
|
Eğ. Bil. Ens. / Sınıf Öğret.
|
Marmara Üniversitesi
|
1997
|
Doktora
|
Sos. Bil. Ens. / İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
|
Atatürk Üniversitesi
|
2006
|
Yüksek Lisans Tezi:İlköğretim Okullarında Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretiminin Değerlendirilmesi, Dan. :Prof. Dr. Cemil ÖZTÜRK
Doktora Tezinin Adı:Türkiye’deki Davranışçı ve Yapılandırmacı Sosyal Bilgiler Öğretim Uygulamalarının Değerlendirilmesi, Dan. : Doç. Dr. Ali Sinan BİLGİLİ
5. İŞ DENEYİMİ
Görev Unvanı
|
Görev Yeri
|
Yıl
|
Müdür Yet. Öğretmen
|
Hacıhasan Köyü İlkokulu Kızıltepe/MARDİN
|
1994-1995
|
Öğretmen
|
Samandıra İÖO Kartal/ İSTANBUL
|
1995-1998
|
Asteğmen Öğretmen
|
Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Şirvan/ SİİRT
|
1998-1999
|
Öğretim Görevlisi
|
KTÜ Rize Eğitim Fakültesi
|
1999-2006
|
Öğretim Görevlisi Dr.
|
Rize Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
|
2006-2006
|
Yardımcı Doçent
|
Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
|
2006-
|
6.ÇALIŞMALARI
1. ÖZTÜRK, Cemil ve Halil İbrahim SAĞLAM. “İlköğretim Okullarında Okutulan Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde Başarıyı Etkileyen Faktörler”, III. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Adana, (23-24 Ekim), 1997, s.322-329.
2. SAĞLAM, Halil İbrahim. ”Sınıf Öğretmenliğine Bakış”, I. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Bursa, (16-17 Haziran), 1994.
3. SAĞLAM, Halil İbrahim. “Eğitim ve İnsana Yatırım”, Çağdaş Eğitim, Sayı: 221, Ankara, 1996, s.47.
4. SAĞLAM, Halil İbrahim. “Sosyal Bilgiler Dersinin Demokratik Tutum Geliştirmedeki Rolü”, Milli Eğitim Dergisi, Sayı:146, Ankara, 2000, s.67-71.
5. SAĞLAM, Halil İbrahim. “Değişik Yönleriyle Atatürk”, Çayeli Eğitim, Sayı:7, Çayeli, 1999, s.26-27.
6. SAĞLAM, Halil İbrahim ve A. Türkmen. “KTÜ Rize Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü 1.ve 2. Sınıf Öğrencilerinin Sosyo-Ekonomik ve Kültürel Özellikleri”, Çayeli Eğitim, Sayı:7, Çayeli, 1999, s.12-15.
7.SAĞLAM, Halil İbrahim. “Anadil Olarak Türkçe Öğretiminin Önemi”, Çayeli Eğitim, Sayı:8, Çayeli, 2000, s.23-24
8. SAĞLAM, Halil İbrahim. “Çeşitli Fakülte Mezunlarının Sınıf Öğretmeni Olarak Atanmasıyla İlgili Bir Değerlendirme”, Çayeli Eğitim, Sayı:9, Çayeli, 2001, s.11-13.
9. SAĞLAM, Halil İbrahim. “İlköğretim Öğrencilerinin Türkiye Cumhuriyeti ve İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersini Öğrenmede Yararlandıkları Öğrenme Stratejileri”, Çayeli Eğitim, Sayı:10, Çayeli, 2002, s.28-31.
10. SAĞLAM, Halil İbrahim. “İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Kavramları Öğrenme Düzeyleri”, Uluslararası Katılımlı 2000’li Yıllarda I. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, İstanbul, (29-31 Mayıs), 2002.
11. BÜYÜKKASAP, E., Samancı, O., Dumludağ, C., Sağlam, H. İ., Türk, İ. C. ve Hatunoğlu, Y. “İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersini Okutan Öğretmenlerin Teknolojik Araç-Gereçlerle İlgili Görüşleri”, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:10, (Mart), 2002, s.125-132.
7.VERDİĞİ DERSLER
YARIYILI
|
DERSİN ADI
|
GÜZ
|
Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi I
Okul Deneyimi II
|
BAHAR
|
Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi II
Okul Deneyimi I
Öğretmenlik Uygulaması
Özel Öğretim Yöntemleri
Günümüz Dünya Sorunları
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar (Y.L.)
|
|