Türkçe  English
 
Yrd.Doç.Dr. Halil İbrahim SAĞLAM
İlköğretim Bölümü
Sınıf Öğretmenliği ABD
 
 

İletişim Bilgileri


E-Posta   hsaglam@sakarya.edu.tr
Telefon   0 264 614 10 33-154



Kişisel Bilgiler


Doğum yeri  
Doğum tarihi  





 

Derece

Bölüm/Program

Üniversite

Yıl

Lisans

Sınıf Öğretmenliği

Karadeniz Teknik Ün.

1994

Yüksek Lisans

Eğ. Bil. Ens. / Sınıf Öğret.

Marmara Üniversitesi

1997

Doktora

Sos. Bil. Ens. / İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Atatürk Üniversitesi

2006

Yüksek Lisans Tezi:İlköğretim Okullarında Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretiminin Değerlendirilmesi, Dan. :Prof. Dr. Cemil ÖZTÜRK

Doktora Tezinin Adı:Türkiye’deki Davranışçı ve Yapılandırmacı Sosyal Bilgiler Öğretim Uygulamalarının Değerlendirilmesi, Dan. : Doç. Dr. Ali Sinan BİLGİLİ

5. İŞ DENEYİMİ

Görev Unvanı

Görev Yeri

Yıl

Müdür Yet. Öğretmen

Hacıhasan Köyü İlkokulu Kızıltepe/MARDİN

1994-1995

Öğretmen

Samandıra İÖO Kartal/ İSTANBUL

1995-1998

Asteğmen Öğretmen

Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Şirvan/ SİİRT

1998-1999

Öğretim Görevlisi

KTÜ Rize Eğitim Fakültesi

1999-2006

Öğretim Görevlisi Dr.

Rize Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2006-2006

Yardımcı Doçent

Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2006-

6.ÇALIŞMALARI

1. ÖZTÜRK, Cemil ve Halil İbrahim SAĞLAM. “İlköğretim Okullarında Okutulan Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde Başarıyı Etkileyen Faktörler”, III. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Adana, (23-24 Ekim), 1997, s.322-329.

2. SAĞLAM, Halil İbrahim. ”Sınıf Öğretmenliğine Bakış”, I. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Bursa, (16-17 Haziran), 1994.

3. SAĞLAM, Halil İbrahim. “Eğitim ve İnsana Yatırım”, Çağdaş Eğitim, Sayı: 221, Ankara, 1996, s.47.

4. SAĞLAM, Halil İbrahim. “Sosyal Bilgiler Dersinin Demokratik Tutum Geliştirmedeki Rolü”, Milli Eğitim Dergisi, Sayı:146, Ankara, 2000, s.67-71.

5. SAĞLAM, Halil İbrahim. “Değişik Yönleriyle Atatürk”, Çayeli Eğitim, Sayı:7, Çayeli, 1999, s.26-27.

6. SAĞLAM, Halil İbrahim ve A. Türkmen. “KTÜ Rize Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü 1.ve 2. Sınıf Öğrencilerinin Sosyo-Ekonomik ve Kültürel Özellikleri”, Çayeli Eğitim, Sayı:7, Çayeli, 1999, s.12-15.

7.SAĞLAM, Halil İbrahim. “Anadil Olarak Türkçe Öğretiminin Önemi”, Çayeli Eğitim, Sayı:8, Çayeli, 2000, s.23-24

8. SAĞLAM, Halil İbrahim. “Çeşitli Fakülte Mezunlarının Sınıf Öğretmeni Olarak Atanmasıyla İlgili Bir Değerlendirme”, Çayeli Eğitim, Sayı:9, Çayeli, 2001, s.11-13.

9. SAĞLAM, Halil İbrahim. “İlköğretim Öğrencilerinin Türkiye Cumhuriyeti ve İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersini Öğrenmede Yararlandıkları Öğrenme Stratejileri”, Çayeli Eğitim, Sayı:10, Çayeli, 2002, s.28-31.

10. SAĞLAM, Halil İbrahim. “İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Kavramları Öğrenme Düzeyleri”, Uluslararası Katılımlı 2000’li Yıllarda I. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, İstanbul, (29-31 Mayıs), 2002.

11. BÜYÜKKASAP, E., Samancı, O., Dumludağ, C., Sağlam, H. İ., Türk, İ. C. ve Hatunoğlu, Y. “İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersini Okutan Öğretmenlerin Teknolojik Araç-Gereçlerle İlgili Görüşleri”, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:10, (Mart), 2002, s.125-132.

7.VERDİĞİ DERSLER

YARIYILI

DERSİN ADI

GÜZ

Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi I

Okul Deneyimi II

BAHAR

Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi II

Okul Deneyimi I

Öğretmenlik Uygulaması

Özel Öğretim Yöntemleri

Günümüz Dünya Sorunları

Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar (Y.L.)

Sakarya Üniversitesi Akademik Değerlendirme ve Kalite Kurulu Intimets Grundtvig Erasmus
Kullanıcı Adı:   Şifre: