Türkçe  English
 
Yrd.Doç.Dr. Aysun ÖZTUNA KAPLAN
İlköğretim Bölümü
Fen Bilgisi Eğitimi ABD
 
 

İletişim Bilgileri


E-Posta   aoztuna@sakarya.edu.tr
Telefon   0 264 614 10 33-185



Kişisel Bilgiler


Doğum yeri  
Doğum tarihi  





 

Lisans:

Balıkesir Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fizik Eğitimi Bölümü (1994–1998)

Yüksek Lisans:

Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü

İlköğretim Bilim Dalı/ Fen Bilgisi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı (2000–2002)

Doktora:

Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü

İlköğretim Bilim Dalı/ Fen Bilgisi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı (2002–2006)

TEZLER

Yüksek Lisans Tezi: “Kavram Haritalarının Grup Döngüsünde Yapılandırılmasının Başarıya ve Kavram Gelişimine EtkisiMarmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 2002

Doktora Tezi: ” Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnanışlarının Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulamasındaki Yansımaları: Durum Çalışması Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 2006

MESLEKİ GEÇMİŞ

1998–1999

Özel Sakarya Tansel Dersanesi Fizik Öğretmeni

1999–2000

Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı Araştırma Görevlisi

2000–2006

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı Araştırma Görevlisi (görevlendirme)

2007-

Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı Yardımcı Doçent Doktor

VERDİĞİ DERSLER
Lisans

Özel Öğretim Yöntemleri I-II

Fen Öğretimi

Fen, Teknoloji ve Toplum

Genel Fizik

Modern Fiziğe Giriş

Fizik I-II Laboratuar Uygulamaları

Fen Bilgisi Laboratuar Uygulamaları I-II

Okul Deneyimi I-II

Öğretmenlik Uygulaması

YAYINLARI


Gürdal A., Bakioğlu A., Öztuna A. (2005). Fen Bilgisi Eğitimi Lisansüstü Tezlerinin İncelenmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayı. (17), 53–58.


Mertoğlu H., Öztuna A. (2003). Bireylerin Teknoloji Kullanımı Problem Çözme Yetenekleri ile İlgili midir? TOJET (The Turkish Online Journal of Educational Technology). Doğu Akdeniz Üniversitesi 3. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu ve Fuarı, Kıbrıs

Öztuna A., Gürdal A. (2004). Kavram Haritalarının Kullanımına Alternatif Bir Model Önerisi. “Searching Excellence in Education” Kongre Kitabı. 59–65.

Macaroğlu, E., Öztuna A., Gürdal A. (2004). Using Science Writing Heuristics to Examine Elementary Students’ Scientific Thinking. 18th İnternational Conference On Chemical Education, İstanbul-Türkiye

Şahin F., Muğaloğlu E. Z.., Genç M., Güven İ., Öztuna A., Arı E. (2004). A Possible Solution For The Crowded Class Nightmare. 18th İnternational Conference On Chemical Education, İstanbul-Türkiye

Şahin F., Öztuna A., Sağlamer B. (2001). İlköğretim İkinci Kademe Fen Bilgisi Dersinde Sinir Hücresinin Model Yoluyla Öğretiminin Başarıya Etkisi. Yeni Binyılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı. 46–49.

Öztuna A., Gürdal A. (2004). Çocukların Yaratıcı Fikir Geliştirmelerinde Beyin Fırtınasının Etkisi. Üstün Yetenekli Çocuklar Bildiriler Kitabı. 442–455.

Ramazan O., Öztuna, A., Dibek E. (2005). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı’nda Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinin Yazım Formatı ve İçerik Açısından İncelenmesi. II. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, İstanbul (Basımda).

Güven İ., Öztuna A., Gürdal, A. (2002). İlköğretim Bölümü Öğrencilerinin Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri. Uluslararası Katılımlı 2000’li Yıllarda 1. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu. İstanbul.

Deveci A., Kütükçü Y., Öztuna A. (2005). Eylemsizlik ve Sürtünme Kuvveti ile İlgili Kavram Yanılgıları ve Bu Yanılgıların Giderilmesine Yönelik Öneriler. İstek Vakfı Okulları 1. Fen ve Matematik Öğretmenleri Sempozyumu. İstanbul.

Öztuna A., Muşlu, G. (2005). Aktif Öğrenme Sürecinde Öğrenci Merkezli Değerlendirme:Rubric. İstek Vakfı Okulları 1. Fen ve Matematik Öğretmenleri Sempozyumu. İstanbul.

Önen, F., Öztuna A. (2005). Fen Bilgisi ve Matematik Öğretmenlerinin Öz Yeterlilik Duygusunun Belirlenmesi . İstek Vakfı Okulları 1. Fen ve Matematik Öğretmenleri Sempozyumu. İstanbul.

Öztuna A. (2005). Fen/Fizik Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları. Edirne, Tekirdağ.

Gürdal A., Öztuna A., (2002). Fen Öğretiminde Metot ve Teknikler. lköğretimde Fen/Fizik Eğitimi Sempozyumu ve İşlik Çalışması. Tekirdağ

Gürdal A., Öztuna A., Dilek, C. (2006). İlköğretim Fen ve Teknoloji Gösteri Deneyleri. Matematik ve Fen Eğitiminde Gelişmeler ve Yeni Eğilimler Sempozyumu. İstanbul.

 
 

 

KONFERANS, SEMİNER, PANEL, HİZMET İÇİ EĞİTİM VB. ETKİNLİKLER

 

Faaliyet

Konusu

Yeri

Tarihi

 

Seminer (Organizasyon ve Faaliyet görevlisi)

Fakülte- Okul İşbirliği

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi

22–23.

02.2001

 

Seminer (Faaliyet Yardımcısı)

İlköğretim Fen Bilgisi Deney Yaparak Öğrenme Semineri (İnanç Vakfı Öğretmenlerine)

M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi

11–13. Şubat.2002

 

Hizmet İçi Eğitim (Konuşmacı)

Fen Bilimlerinde Çağdaş Yaklaşımlar (Öğretim Metot ve Teknikleri: Kavram Haritaları, Beyin Fırtınası)

Eminönü İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü

20.06.2002

 

Seminer (Faaliyet Yardımcısı)

Fen Öğretiminde Metot ve Teknikler

Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği (Yalova/Termal)

20.06.2002

 

Jüri Üyeliği (Jüri Üyesi)

“Geleneksel Bilim, Kültür ve Sanat Şenliği” kapsamında gerçekleştirilen proje yarışması

Özel İstanbul Çevre Okulları

16.03.2003

 

Jüri Üyeliği (Jüri Üyesi)

1. Bilim Şenliği ve Proje Yarışması

TED İstanbul Koleji Vakfı Özel Öğretim Kurumları

12.04.2003

 

Çalıştay (Faaliyet Yardımcısı)

Basit Araç-Gereçler ile Fen Deneyleri

“Fen/Fizik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar” Seminer ve Çalıştayı (Özel Edirne Fen Lisesi- Edirne)

23–24.

06.2005

 

 

ALDIĞI BURSLAR, ÖDÜLLER VE TEŞEKKÜRLER

 

Burs/Ödül/Teşekkür

Veren Kurum

Ne için Verildiği

Tarihi

 

Teşekkür

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi

“Fakülte-Okul İşbirliği Semineri”ne katkılarından dolayı

22–23.

02.2001

 

Teşekkür

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi

“Uluslararası Katılımlı 2000’li Yıllarda 1. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu” organizasyon komitesindeki özverili çalışmalarından dolayı

29–31.

05.2002

 

Teşekkür

Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Marmara Ereğlisi Meslek Yüksek Okulu ve Özel Tekirdağ Fen Lisesi

“İlköğretimde Fen /Fizik Eğitimi Sempozyumu”nda, Tekirdağ ilindeki Fen Eğitiminin Gelişmesi konusundaki katkılarından dolayı

3–4.

06.2002

 

Teşekkür

Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği

“ÇYDD”nin eğitime destek çalışmalarına katkı nedeniyle

13.09.2002

 

Teşekkür

Özel Tekirdağ Fen Lisesi

“Fen/Fizik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar” konulu seminer ve çalıştaya yaptığınız katkı ve hizmetler için

23.06.2005

Sakarya Üniversitesi Akademik Değerlendirme ve Kalite Kurulu Intimets Grundtvig Erasmus
Kullanıcı Adı:   Şifre: