Lisans:
Balıkesir Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fizik Eğitimi Bölümü (1994–1998)
Yüksek Lisans:
Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
İlköğretim Bilim Dalı/ Fen Bilgisi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı (2000–2002)
Doktora:
Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
İlköğretim Bilim Dalı/ Fen Bilgisi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı (2002–2006)
TEZLER
Yüksek Lisans Tezi: “Kavram Haritalarının Grup Döngüsünde Yapılandırılmasının Başarıya ve Kavram Gelişimine Etkisi” Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 2002
Doktora Tezi: ” Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnanışlarının Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulamasındaki Yansımaları: Durum Çalışması” Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 2006
MESLEKİ GEÇMİŞ
1998–1999
Özel Sakarya Tansel Dersanesi Fizik Öğretmeni
1999–2000
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı Araştırma Görevlisi
2000–2006
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı Araştırma Görevlisi (görevlendirme)
2007-
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı Yardımcı Doçent Doktor
VERDİĞİ DERSLER
Lisans
Özel Öğretim Yöntemleri I-II
Fen Öğretimi
Fen, Teknoloji ve Toplum
Genel Fizik
Modern Fiziğe Giriş
Fizik I-II Laboratuar Uygulamaları
Fen Bilgisi Laboratuar Uygulamaları I-II
Okul Deneyimi I-II
Öğretmenlik Uygulaması
YAYINLARI
Gürdal A., Bakioğlu A., Öztuna A. (2005). Fen Bilgisi Eğitimi Lisansüstü Tezlerinin İncelenmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayı. (17), 53–58.
Mertoğlu H., Öztuna A. (2003). Bireylerin Teknoloji Kullanımı Problem Çözme Yetenekleri ile İlgili midir? TOJET (The Turkish Online Journal of Educational Technology). Doğu Akdeniz Üniversitesi 3. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu ve Fuarı, Kıbrıs
Öztuna A., Gürdal A. (2004). Kavram Haritalarının Kullanımına Alternatif Bir Model Önerisi. “Searching Excellence in Education” Kongre Kitabı. 59–65.
Macaroğlu, E., Öztuna A., Gürdal A. (2004). Using Science Writing Heuristics to Examine Elementary Students’ Scientific Thinking. 18th İnternational Conference On Chemical Education, İstanbul-Türkiye
Şahin F., Muğaloğlu E. Z.., Genç M., Güven İ., Öztuna A., Arı E. (2004). A Possible Solution For The Crowded Class Nightmare. 18th İnternational Conference On Chemical Education, İstanbul-Türkiye
Şahin F., Öztuna A., Sağlamer B. (2001). İlköğretim İkinci Kademe Fen Bilgisi Dersinde Sinir Hücresinin Model Yoluyla Öğretiminin Başarıya Etkisi. Yeni Binyılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı. 46–49.
Öztuna A., Gürdal A. (2004). Çocukların Yaratıcı Fikir Geliştirmelerinde Beyin Fırtınasının Etkisi. Üstün Yetenekli Çocuklar Bildiriler Kitabı. 442–455.
Ramazan O., Öztuna, A., Dibek E. (2005). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı’nda Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinin Yazım Formatı ve İçerik Açısından İncelenmesi. II. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, İstanbul (Basımda).
Güven İ., Öztuna A., Gürdal, A. (2002). İlköğretim Bölümü Öğrencilerinin Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri. Uluslararası Katılımlı 2000’li Yıllarda 1. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu. İstanbul.
Deveci A., Kütükçü Y., Öztuna A. (2005). Eylemsizlik ve Sürtünme Kuvveti ile İlgili Kavram Yanılgıları ve Bu Yanılgıların Giderilmesine Yönelik Öneriler. İstek Vakfı Okulları 1. Fen ve Matematik Öğretmenleri Sempozyumu. İstanbul.
Öztuna A., Muşlu, G. (2005). Aktif Öğrenme Sürecinde Öğrenci Merkezli Değerlendirme:Rubric. İstek Vakfı Okulları 1. Fen ve Matematik Öğretmenleri Sempozyumu. İstanbul.
Önen, F., Öztuna A. (2005). Fen Bilgisi ve Matematik Öğretmenlerinin Öz Yeterlilik Duygusunun Belirlenmesi . İstek Vakfı Okulları 1. Fen ve Matematik Öğretmenleri Sempozyumu. İstanbul.
Öztuna A. (2005). Fen/Fizik Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları. Edirne, Tekirdağ.
Gürdal A., Öztuna A., (2002). Fen Öğretiminde Metot ve Teknikler. lköğretimde Fen/Fizik Eğitimi Sempozyumu ve İşlik Çalışması. Tekirdağ
Gürdal A., Öztuna A., Dilek, C. (2006). İlköğretim Fen ve Teknoloji Gösteri Deneyleri. Matematik ve Fen Eğitiminde Gelişmeler ve Yeni Eğilimler Sempozyumu. İstanbul.
|