Öğrenim Durumu:
Derece
|
Bölüm/Program
|
Üniversite
|
Yıl
|
Doktora
|
Eğitim Bilimleri Bölümü/ Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
|
Karadeniz Teknik Üniversitesi
|
1998
|
Y. Lisans
|
Eğitim Bilimleri Bölümü/ Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
|
Karadeniz Teknik Üniversitesi
|
1991
|
Lisans
|
Eğitim Bilimleri Bölümü/ Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
|
Karadeniz Teknik Üniversitesi
|
1988
|
Görevler:
Görev Unvanı
|
Görev Yeri
|
Yıl
|
Doç.Dr.
|
Eğitim Fakültesi/ Sakarya Üniversitesi
|
2012
|
Yrd.Doç.
|
Eğitim Fakültesi/ Sakarya Üniversitesi
|
2008-2012
|
Visiting Scholar
|
Western Michigan University
|
2007-2008
|
Yrd.Doç.
|
Eğitim Fakültesi/ Sakarya Üniversitesi
|
2001-2007
|
Yrd.Doç.
|
Teknik Eğitim Fakültesi/ Muğla Üniversitesi
|
1999-2001
|
Yrd.Doç.
|
Eğitim Fakültesi/ Sakarya Üniversitesi
|
1999-1999
|
Dr.Öğr.Gör.
|
Fatih Eğitim Fakültesi/ Karadeniz Teknik Üniversitesi
|
1998-1999
|
Öğr.Gör.
|
Fatih Eğitim Fakültesi/ Karadeniz Teknik Üniversitesi
|
1994-1998
|
Arş.Gör.
|
Fatih Eğitim Fakültesi/ Karadeniz Teknik Üniversitesi
|
1989-1994
|
Yönetilen Yüksek Lisans Tezleri :
Taş, İ. “Öğretmenlerde Yaşamın Anlamı Yaşam Doyumu Sosyal Karşılaştırma Ve İç-Dış Kontrol Odağının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Sakarya Üniversitesi, 2011.
Atasayar, M. “Ergenlerin Aleksitimik Özelliklerinin Psikolojik Belirti ve Yaşam Doyumuyla İlişkisi”,Sakarya Üniversitesi, 2011.
Mengi, S. “Ortaöğretim 10. Ve 11. Sınıf öğrencilerinin sosyal destek ve öz-yeterlik düzeylerinin okula bağlılıkları ile ilişkisi”, Sakarya Üniversitesi, 2011.
Özkara, N. “Ortaöğretim Son Sınıf Öğrencilerinin Ahlaki Yargı Yetenek Düzeyleri, Sosyal Destek Algıları ve Psikolojik Belirtilerinin İncelenmesi”, Sakarya Üniversitesi, 2010.
Çelik, H. “İlköğretim 7. Sınıf Matematik Dersinde Öğrencilerin Hazırbulunuşluk Düzeyini Arttırmaya Yönelik Bir Program Önerisi ve Etkililiği”, Sakarya Üniversitesi, 2010.
Erdem, M., “5.Sınıf Fen Ve Teknoloji Eğitim Programının Yeterlilikleri Ve Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Öğretmen Görüşmelerinin Belirlenmesi”, Sakarya Üniversitesi, 2009.
Arabacı, S.Y., “İlköğretim II. kademesindeki Çocuklara Yönelik İstismarın ve İhmalin Çeşitli Değişkenler Yönünden İncelenmesi”,Sakarya Üniversitesi, 2007.
Çankıroğlu, S.B. “Üniversite Adayı Ergenlerin Stresle Başa Çıkma ve Sınav Kaygılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”,Sakarya Üniversitesi, 2007.
Demirtaş, Z., “Lise öğrencilerinin bilişsel gelişim düzeylerinin bilimsel düşünme yetenekleri açısından incelenmesi”, Sakarya Üniversitesi, 2006.
Özer, A., “Branş değişkeni açısından ilköğretim denetçi yeterliklerine ilişkin denetçi ve öğretmen görüşleri”, Sakarya Üniversitesi, 2006.
Sapmaz, F., “Üniversite Öğrencilerinin Uyumlu Ve Uyumsuz Mükemmeliyetçilik Özelliklerinin Psikolojik Belirti Düzeyleri Açısından İncelenmesi”,Sakarya Üniversitesi, 2006.
Çiğerci, Z.Ç., “Üstün yetenekli olan ve olmayan ergenlerde benlik saygısı, başkalarının algılaması ve psikolojik belirtiler arasındaki ilişkiler”,Sakarya Üniversitesi, 2006.
Kocaman, O., “Bilgisayar destekli yabancı dil öğretiminin öğrenci tutum ve başarısına etkisi”, Sakarya Üniversitesi, 2005.
Sağdıç, M., “Öğrencilerin, meslek lisesi tercihini etkileyen etmenler ve umut düzeyleri”, Sakarya Üniversitesi, 2005.
Öztürk, G., “Avrupa Birliği'nin eğitim ve eğitim yönetimi çalışmaları ile Türkiye'deki uyum çalışmalarının incelenmesi”, Sakarya Üniversitesi, 2005.
Selçuk, H.İ., “İlköğretim okullarında takım çalışmalarının işlerliği konusunda öğretmen görüşleri”, Sakarya Üniversitesi, 2004.
Gülmez, S.İ., “Sınıf öğretmenlerine uygulanan hizmet içi eğitim programlarının etkililiğine ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi”, Sakarya Üniversitesi, 2004.
Gülmez, G., “1928-1938 ve 1939-1949 dönemleri yurt bilgisi ders kitaplarının ideolojik içeriğinin karşılaştırılmalı incelenmesi”, Sakarya Üniversitesi, 2004.
Önsarı, H., “Eğitim fakültesi öğrencilerinin yaratıcı düşünme düzeyleri”, Sakarya Üniversitesi, 2004.
Kaptan, M., “Ortaöğretim kurumlarındaki öğretmenlerin eğitim teknolojileri ve materyal kullanma düzeyleri”, Sakarya Üniversitesi, 2003.
Karakuş, Y., “İlköğretim okulu öğretmenlerinin yapısalcı öğretmen rollerine sahip olma düzeylerinin belirlenmesi”, Sakarya Üniversitesi, 2003.
Kaldırım, S., “İlköğretim okullarındaki öğretmen ve yöneticilerin takım iklimine ilişkin görüşleri”, Sakarya Üniversitesi, 2003.
Özkan, T., “İlköğretim okullarında yönetici ve öğretmenler arası çatışma nedenleri ve çözüm yöntemleri”, Sakarya Üniversitesi, 2003.
Özhelvacı, H., “Sakarya ilinin ilçelerinde görev yapan öğretmenlerin eğitim teknolojilerini kullanma düzeyleri”, Sakarya Üniversitesi, 2003.
Kırdar, A., “İlköğretim okulları 1. kademe eğitici kol çalışmalarının yeterlilik düzeyi”, Sakarya Üniversitesi, 2002.
Sert, E., “Depremin ilköğretim öğrencilerinin güdülerini ve başarı-başarısızlık yüklemelerini etkileme düzeyi”, Sakarya Üniversitesi, 2002.
Albayrak, G., “İlköğretim okulu yöneticilerinin bireysel problem çözme becerileri”, Sakarya Üniversitesi, 2002.
Aydın, L., “İlköğretim okulu yöneticilerinin bireysel tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi”, Sakarya Üniversitesi, 2002.
Danyeri, Ö., “İlköğretim müfettişlerinin rehberlik rollerini gerçekleştirme düzeylerinin belirlenmesi”, Sakarya Üniversitesi, 2001.
Yönetilen Doktora Tezleri/Sanatta Yeterlik Çalışmaları :
Projelerde Yaptığı Görevler :
Yaşlı Bakım Elemanı Yetiştirme, Sakarya Üniversitesi, İŞKUR, ESTA Ortak Projesi, Öğretim Elemanı,2005.
Velilerle Etkili İletişim, Avrupa Birliği ve Milli Eğitim Bakanlığı Ortak Projesi,Öğretim Elemanı,2003.
İdari Görevler :
Bölüm Başkanı Sakarya Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü 2009-2011
Dekan Yardımcısı Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi 2005-2007
Fakülte Kurulu Üyesi Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi 2001-2004
Anabilim Dalı Başk. Sakarya Üniversitesi Eğitimde Psikolojik Hiz. 2001-2003
Anabilim Dalı Başk. Karadeniz Teknik Üniv. Zihin engelliler 1998-1999
Bilimsel Kuruluşlara Üyelikler :
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği, Ankara
Ödüller :
Son iki yılda verdiği lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler (Açılmışsa,yazdöneminde verilen dersler de tabloya ilave edilecektir):
Akademik Yıl
|
Dönem
|
Dersin Adı
|
Haftalık Saati
|
Öğrenci Sayısı
|
Teorik
|
Uygulama
|
2008-2009
|
Güz
|
Kişilik Kuramları
|
3
|
0
|
86
|
Öğren. ve Öğret. Sür.(YLS)
|
2
|
0
|
7
|
İleri Rehberlik Uyg.(Dok)
|
2
|
0
|
3
|
Gelişim Psikolojisi
|
2
|
0
|
56
|
İlkbahar
|
Bireysel Farklar ve Psik. Yak.
|
3
|
0
|
35
|
Bireysel Psikolojik Dan. Uyg.
|
1
|
2
|
10
|
Öğrenme Öğret. Kur. Ve Yak.
|
2
|
0
|
56
|
Sosyal Psikoloji(YLS)
|
2
|
0
|
21
|
Araştırma Yöntemleri(Dok)
|
2
|
0
|
3
|
2009-2010
|
Güz
|
Kişilik Kuramları
|
3
|
0
|
94
|
Kişilik Psikolojisi(YLS)
|
2
|
0
|
15
|
Gelişim Psikolojisi
|
2
|
0
|
97
|
İlkbahar
|
Öğrenme Psikolojisi
|
3
|
0
|
137
|
Sosyal Psikoloji(YLS)
|
2
|
0
|
14
|
Araştırma Yöntemleri(Dok)
|
2
|
0
|
6
|
Rehberlik(YLS)
|
2
|
0
|
89
|
Bireysel Psikolojik Dan. Uyg.
|
1
|
2
|
10
|
ESERLER
A. Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :
A7İskender, M. (2011). The influence of self-compassion on academic procrastination and dysfunctional attitudes. Educational Research and Reviews,6(2), 230-234.
A6. .İskender, M., Akin, A. (2011). Self-compassion and internet addiction. The Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 10(3), 215-221.
A5.Akın, A., İskender, M. (2011). Internet Addiction And Depression, Anxiety, And Stress. International Online Journal of Educational Sciences, 3(1), 138-148.
A4.İskender, M., Tanrıkulu, T. (2010). Social support, social comparison and anger. İnternational Journal of Human Sciences, 7 (1), 899-911.
A3. İskender, M., Akin, A. (2010). Social self-efficacy, academic locus of control, and internet addiction. Computers & Education, 54, 1101–1106.
A2.Iskender, Murat (2009). The relationship between self-compassion, self-efficacy, and control belief about learning in Turkish university students. Social Behavior and Personality, 37(5), 711-720.
A1. İskender, M., Beşoluk, Ş., ve Çengiz, C. (2008). An Analysis of the relationship among the type of high school, the order of preference and achievement at the higher education,World Applied Sciences Journal, 5 (2), 171-176.
B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan bildiriler :
B1. Çardak, M., İskender. M., & Koç, M. (2010). The examination of relationship between social support, social self-efficacy and submissive behavior. ISSD 10:Second International Symposium on Sustainable Development, June 8-9, Sarajevo, 294-300.
B2. Schwartz, R. S., Schuster, D., Cobern, W., Applegate, B., Titrek, O., İskender, M. (2009). Assessing teachers’ orientations toward inquiry science teaching: instrument development and international collaboration. ESERA: European Science Education Research Association, 31 Aug-4 Sep. İstanbul., 235-246.
B3. Sapmaz, F., İskender, M., Abaci, R.(2006). Dimensions of perfectionism associations with psychological semptoms, 27. İnternational Conferenceof the Stress and Anxiety Research Society, July 13-15, Crete,Greece., 150.
B4. İskender, M., Beşoluk, Ş., Demirtaş, İ.Y.(2005). İlköğretim fen bilgisi öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik öz-yeterlik inançları, 3.Uluslar Arası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, 05-09 Haziran, Celaabat-Kırgızistan, 1127-1133.
B5. Özçelik,İ., Ada, Ş., Koç, M., İskender, M. (1996). Trabzon bölgesi aöl uygulamasının değerlendirilmesi, 1. Uluslar arası Uzaktan Eğitim Sempozyumu, 12-15 Kasım, Ankara, 78.
C. Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler :
D. Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :
D1. Peker, A., İskender, M., ve Ada, Ş. (2009). Liselerdeki öğrencilerin on-line oyun bağımlılıkları, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 298-316.
D2. Koç, M., İskender, M., Bayraktar, B. (2008). Engelli çocuğa sahip ailelerin beklenti düzeyi İle çocuğa karşı tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 14-25.
D3. İskender, M., Yaman, E., Aydın, L. (2007). İlköğretim okulu yöneticilerinde tükenmişlik, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 36 -54.
D4. İskender, M., Yaman, E., Albayrak, G. (2004). İlköğretim okullarında etkin yöneticiler için bir gösterge: Problem çözme becerisi, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 73-84.
D5. Yaman, E., İskender, M. (2004). “İlköğretim müfettişlerinin rehber öğretmenlere yönelik rehberlik rolleri”, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8,398-414.
D6. Ayas, T., İskender, M. (2003). Deprem sonrası çocuklarda görülen korkular, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 282 -294.
D7. İskender, M., Ayas, T. (2003). Deprem sonrası stres bozukluğu ve başa çıkma tutumlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, 49-62.
D8. Koç, M., İskender, M. (1995). “Cezanın çocuk gelişimine etkisi”, Çağdaş Eğitim, 211,37-40.
D9. Koç, M., İskender, M. (1993). “Yüksek öğretim ortamında öğrenci başarısını etkileyen faktörler”, Çağdaş Eğitim, 191, 21-25.
D10. İskender, M. (1992). “Ailelerin eğitilebilir geri zekalı çocuklarına yönelik tutumlarının belirlenmesi”, Öğretmen Dünyası, 152,17-18.
E. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında basılan bildiriler:
E1. Koç, M., İskender, M., Özkara, N. (2008). Üniversite öğrencilerinin rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerine bakışları, XVII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 01-03 Eylül, Sakarya, 17(4), 545-556.
E2. Koç, M., İskender, M., Çolak, T. S., Bayraktar, B. (2008). Üniversite öğrencilerinin duygusal dışavurum düzeyleri ve psikopatolojileri, XVII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 01-03 Eylül, Sakarya, 17(4), 519-534.
E3. İskender, M., Gökçakan, Z.(1999). Fobilerin tedavisinde sistematik duyarsızlaştırmanın imajınatif ve in-vivo tekniklerinin kombine uygulaması, iki vaka örneği, 8.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Trabzon, 287-293.
E4. Koç, M., İskender, M., Şahin, M.(1999). Anaokulu eğitim alan ve almayan ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin başarı uyumu ve psikomotor özellikleri açısından incelenmesi, 8.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Trabzon.
E5. Koç, M., İskender, M.(1999). Meslek seçiminde, akademik performansta ve kişilerarası ilişkilerde öz yeterliliğin değeri, 8. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Trabzon.
E6. Özçelik, İ., İskender, M., Palancı, M.(1998). İlköğretim okullarında rehberlik hizmetlerinin değerlendirilmesi, 4.Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Denizli.
E7. İskender, M., Gökçakan, Z.(1998). Yılan fobisinin psikolojik danışma ile çözümlenmesinde yüzleştirme ve sistematik duyarsızlaştırma tekniklerinin etkinliklerinin incelenmesi, 7.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi , 9-11 Eylül, Konya, 267-270.
E8. Özçelik, İ., İskender, M., (1998). Kekemelik sağaltımında davranış modifikasyonunun etkiliği, 7.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 9-11 Eylül, Konya, 371-376.
E9. Özçelik, İ., İskender, M.(1997). Bağımsız hareket eğitimi kursunun görme engelli bireylerin benlik tasarımına etkisi, 7.Özel Eğitim Günleri,Eskişehir.
E10. Özçelik, İ., İskender, M,Koç, M.(1997). Grup aile rehberlik uygulamasının zihinsel engelli çocuklara sahip anne baba tutumları üzerindeki etkililiğin belirlenmesi, 4.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Eskişehir.
E11. Özçelik, İ., Ada, Ş.,Koç, M., İskender, M.(1997). Orta dereceli okul yöneticilerinin liderlik özelliklerinin yardımcı personel, öğretmen ve öğrenci boyutunda kabul edilme düzeyinin belirlenmesi, 4. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Eskişehir.
E12. Özçelik, İ., Koç, M., İskender, M., Ada, Ş.(1997). Üniversite öğrencilerinin psikolojik testlere yönelik tutumlarının değerlendirilmesi, 4.Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Ankara.
E13. Özçelik, İ., İskender, M.(1996). Körlük tiklerinin azaltılmasında aşır düzeltme yönteminin etkililiği, 6 . Özel eğitim Günleri, Ankara.
F. Diğer(Kitap bölümleri):
F1.İskender, M.(2009). Eğitimin Psikolojik Temelleri, Eğitim Bilimine Giriş, Ed: Arslan, M., Gündüz Yayıncılık, Ankara.
F2. İskender, M.(2007). Eğitimin Psikolojik Temelleri, Eğitim Bilimine Giriş, Ed: Ed: Karslı, M. D., Öğreti – Pegem A Yayıncılık, Ankara.
F3. İskender, M. (2007). Hümanistik Yaklaşım, Eğitim Psikolojisi,Ed: Ersanlı, K., Uzman, E., Lisans Yayıncılık, Ankara.
F4. İskender, M.(2005). Ahlaki Gelişim, Gelişim ve Öğrenme,Ed: Ersanlı, K., Uzman, E., Lisans Yayıncılık, Ankara.
F5. İskender, M.(2004). Eğitimin Psikolojik Temelleri, İlk Günden Başöğretmenliğe,Ed: Erçetin, Ş., Asil Yayıncılık, Ankara.
F6. İskender, M.(2003). Psikoloji ve Öğretmenlik Mesleği, Öğretmenlik Mesleğine Giriş (Alternatif Yaklaşım), Ed: Karslı, M. D., Öğreti – Pegem A Yayıncılık, Ankara.