Türkçe  English
 
Doç.Dr. Mustafa KOÇ
Eğitim Bilimleri Bölümü
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ABD
 
 

İletişim Bilgileri


E-Posta   mkoc@sakarya.edu.tr
Telefon   0 264 614 10 33-211/ 214



Kişisel Bilgiler


Doğum yeri  
Doğum tarihi   01.10.1963





 

 

Öğrenim Durumu:
 
Derece
Alan
Üniversite
Yıl
Lisans
Eğitim Bilimler/Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Karadeniz Teknik Üniversitesi
1987
Y. Lisans
 Eğitim Bilimler/Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Karadeniz Teknik Üniversitesi
1991
Doktora
 Eğitim Bilimler/Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Karadeniz Teknik Üniversitesi
1997

 
Akademik Unvanlar:
  • Yardımcı Doçentlik Tarihi :     2000
  • Doçentlik Tarihi                :   2012                                       
  • Profesörlük Tarihi            :  
Yönetilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
  • Yüksek Lisans Tezleri
Uçar, Ö.K.D., “Okuma Yazma Öğretiminde Kullanılan Karma Ve Çözümleme Yöntemlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi”, Niğde Üniversitesi, 2001.
Yıldırım, A., “Psikolojik Semptomlara Sahip Olan Ve Olmayan Üniversite Öğrencilerinin Psikolojik Kavramlara Atfettiği Anlamlar”, Niğde Üniversitesi, 2002.
Kılıç, H., “Yeni Eğitim Teknolojilerinin Eğitim Ortamında Yeniden Düzenlenmesi ve Kullanılması” Niğde Üniversitesi, 2002.
Çardak, M., “İlköğretim Öğretmenlerinin İş Doyumları İle Stresle Başa Çıkma Arasındaki İlişki”, Niğde Üniversitesi, 2002.
Yıldırım A., “Türkiye’de Tarihsel Süreç İçinde Öğretmen Atamaları” Niğde Üniversitesi, 2003.
Karahan, D., “Ortaöğretim Öğrencilerinin Psikopatolojik Özellikleri İle Uyumları Arasındaki İlişki, Niğde Üniversitesi, 2003.
Şerefli, K., “İlköğretim Öğrencilerinin Başarılarını Etkileyen Zihinsel Olmayan Faktörler”, Niğde Üniversitesi, 2004.
Ceylan, L., “Sınıf Öğretmenlerinde İletişim Tarzı Olarak Mobbing( Psikolojik İşkence)”, Niğde Üniversitesi, 2006.
Çelik, İ., “İlköğretim Öğrencilerinde Depresyon ve Depresyonla Başetme Eğitim Programı” Niğde Üniversitesi, 2005.
Korkmaz, Ö., “Müzikle uğraşan insanların stresle başa çıkma yöntemleri” Niğde Üniversitesi,       2005.
Yaprak, G., “Psikoaktif Madde Kullanan İlköğretim II: Kademe Öğrencilerinin Demografik Özellikleri:        Psikoaktif Maddelerle Mücadele Eğitim Program Önerisi”, Niğde Üniversitesi, 2006.
Akalın, N., “Okul Öncesi Öğretmenlerin Stresle Baş Etme Denetim Odakları Ve Ruh Sağlık Düzeyleri”, Niğde       Üniversitesi, 2006.
Demirtaş,. Ç.P., “İlköğretim Öğretmenlerin Stresle Baş Etme Denetim Odakları Ve Ruh Sağlık Düzeyleri” Niğde Üniversitesi, 2006.
Topçuoğlu, E., “Yabancı Dil Öğretiminin Okul Öncesin Dönemde Başlatılmasının Yabancı Dil Öğretimine Etkisi” Niğde Üniversitesi, 2006.
 Gümüş, C., Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı İlköğretim Okullarında Çalışan Öğretmenlerin Zorunlu Olarak Katıldıkları Mesleki Eğitim Çalışmalarının Değerlendirilmesine İlişkin Uygulamalı Bir Araştırma”, Niğde Üniversitesi, 2006.
Şeker, S., “Türkiye’de Suçlu Çocuklar Porofili: ve Başetme Program Önerisi”, Niğde Üniversitesi, 2006.
Gözler, M.F., “Ytiştirme Yurtlarında Firar ve Nedenleri” Niğde Niğde Üniversitesi, 2007.
Çelebi, B., “İlköğretim Çağı Çocuk Korkuları ve Okul Başarısı” Niğde Üniversitesi, 2007.
Yiğit, A., “Özel Eğitim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin İş Doyumu, Tükenmişlik Ve
Ruh Sağlık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Niğde Üniversitesi.
Çayan, I. “Boşanmanın Nedenleri Sosyal ve Psikolojik Sonuçları” Niğde Üniversitesi, 2007.
Balçın, Y., “Ortaöğretim Öğrencilerinin “Lise” ve “Öğretmen” Kavramlarına Atfettiği Anlamlar”, Niğde Üniversitesi.
Başaran, C. “Çeşitli Tür Liselerde Öğrenim Gören Öğrencilerin Saldırganlık Düzeylerinin İncelenmesi” Sakarya Üniversitesi, 2008.
 Ünsal Seydooğulları, S. “Demokratik Ve Otoriter Ana Baba Tutumlarının Lisede Öğrenim Gören Öğrencilerin Ahlaki Yargı Yeteneğine Etkisi”. Sakarya Üniversitesi, 2008.
  • Doktora Tezleri
Yayınlar
  • Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI & SSCI & Arts and Humanities)
  • Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
Koç, M. The Obstacle In Front of Living Together With Differences ın Turkey: The Paranoia Culture, World Applied Sciences Journal, 3 (4): 536-542, 2008.
Koç, M. Ve Ümit, P., “Üniversite Öğrencilerinin Ruh Sağlığı” Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 3, 2.yıl, Yayın tarihi: 2/12/2006, 2006.
Koç, M. “Şiddetin Ortaya Çıkardığı Psikolojik Travmayla baş Etmede Sporun İşlevselliği” Kırgızistan Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 18, 7.Yıl,167-179, 2007.
Koç,M. The Effect Of Cognitive-Behavioral Approach Therapy On Stuttering, (CASE STUDY), Social Behavior and Personality, İn Pres, 2009.
Koç,M. Internet Addiction And Psychopathology in Turkish University Students. Computers in Human Behavior, Under Review, 2009.         
Koç, M. Çolak, T.S. Kocaman, O. ve Bayraktar B. “Kohlberg’in Ahlaki Gelişim Kuramına Göre Üniversite Öğretim Elemanları ile öğrenciler Arasındaki Etkileşimin ahlaki Düzeyi”, Uluslar arası İnsan Bilimleri Dergisi, 6:2, 2009
  • Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan   bildiriler
Özbay, Y. Koç, M. Şahin, B., “The Effects of Cognıtıve Restructurıng Interventıon On Socıal Anxıety Wıth Dıfferent Levels of Aotomatıc Thoughts.” 20. Internatıonal Conference of The Socıety Fob Stress And Anxıety Research (Star), Jagıel lonıan       Unıversıty 12-14 Luly 1999, CRACOW, POLAND, 1999.
Koç, M. Dikici, H. Yavuzer, Y. Yıldırım, A. “Kekemeliğin Sağaltımında Bilişsel ve Davranışçı Yaklaşımlardan Yeniden Yapılandırma Sürecinin Etkisi (Vaka Çalışması)”, Uluslararası Özel Eğitim Konferansı, Antalya, 2001.
Çardak,M. Koç,M. Çolak,T.S.. The Effect Of A Rational Emotional Behavior Therapy (Rebt) Group Counseling Program On The Internet Addiction Of Internet Addiction University Students, International Symposium on Sustainable Development June 9-10 , 172-177, Sarajevo, 2009 .
  • Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler
Koç, M., “Mesleki Rehberlik”, Rehberlik, ed. N. Sargın, Böl. 6, 61-79,Mikro, Ankara, 2003.
Koç, M., “Öğrenmede Bilişsel Yaklaşım”, Eğitim Psikolojisi, ed. Sırrı Akbaba, 287-314, Lisans Yayıncılık, İstanbul, 2007.
Koç, M., “Psikolojik Danışma Ve Rehberlikte Başlıca Hizmet Türleri” Psikolojik Danışma ve Rehberlik, ed. Mehmet Güven, Anı Yayıncılık, 2008.
  • Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
Koç, M. “Kitle İletişim Araçlarının Meslek Seçimine Etkisi” Öğretmen Dünyası Ankara: Yıl.13, Sayı. 150, 1992.
Koç, M. İskender, M. Yüksek öğretim Ortamında Öğrenci Başarısını Etkileyen Faktörler” Çağdaş Eğitim Dergisi Ankara: 191, 21- 25, 1993.
Koç, M. K.T.Ü. “Ktü Fatih Eğitim Fakültesi Birinci Sınıföğrencilerininmeslekseçimlerine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi. ”. Çağdaş Eğitim Dergisi, Ankara:204, 27-30, 1994.
Koç, M. İskender, M., “Cezanın Çocuk Gelişimine Etkisi” Çağdaş Eğiti Dergisi, 211, 37–40. 1995.
Özçelik, İ. Koç, M. “Etkili Öğretim”, Yaşadıkça Eğitim Dergisi, İstanbul: Mart-    Nisan 51, 2- 4, 1997. 
Tutkun, F. Koç, M. Çocuk Hakları Sözleşmesi Çerçevesinde Türkiye’de Çocuk Haklarına Yönelik Çalışma ve Yasal Düzenlemeler, Ege Eğitim Dergisi, 2, 11–23, 2001.
Koç, M. Tutkun, F., “Polislerin Stresle Başa Çıkma Yolları. Polis Dergisi”, 2001. 
Koç, M. Tutkun, F. “Görme Özürlü Bireylerin Benlik Kabulünü Yükseltmede Rasyonel Duygusal Terapinin Etkisi”, Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5, 96–101, (2001). 
Koç, M. , Tutkun, Ö.F. , Okur, O. “Özel Eğitim (Beden Eğitimi) Sınavına Giren Öğrencilerin Sınavı Açıklama Biçimleri İle Sınavı Başarmaları Arasındaki İlişki”. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, Konya: 3, 1-2, 14-24, 2001.
Tutkun, Ö.F., Koç, M. “Öğretim Teknolojileri ev Materyal Geliştirme Dersinin Hedeflerine Ulşma Derecesi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Degisi, Özel Sayı 1, Uluslar arası Eğitim Teknolojileri Sempozyum Bildirileri, 3 ,419-428, 2001.
Ada, Ş., Koç, M. “Üniversite Öğrencilerinin Lisans Eğitimleri Süresince Demokratik Tutumlarındaki Değişmelerin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı, 6, 1 – 14, 2002.
Koç, M., Ada, Ş. “Üniversite Öğrencilerinin Kendini Kabul Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı, 6, 138 – 1156, 2002.
Koç. M., Dikici, H. “Eğitimde Dramının Bir Yöntem Olarak Kullanılması” İlköğretim – Online Dergisi, Öğretim Uygulamaları Serisi, yıl 2, sayı 1, 2002.
Koç, M. Avşaroğlu, S. Sezer, A. “Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarıları ile Problem Alanları Arasındaki İlişki”. Selçuk Ün. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,          11, 483–497, 2004. 
Sezer, A., Pınar, A., Koç, M. “ Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Konya, 20, 377-389, 2005.
Tukun, Ö.F., Koç, M. “Mesleklere Atfedilen Kalıp Yargılar” Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Yıl, 2008,Cilt 41, Sayı 1, 255-273, 2008.
Şar. A.H., Barut, Y. & Koç, M. “Bilişsel Davranışçı Terapilere Dayalı Gurupla Psikolojik Danışma Çalışmalarının Son Çocukluk Çağı (7-11 Yaş) Depresyonuyla Başetmeye Etkisi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı 14, 18-32, 2008.
Koç,M., Sezer, A., Balçın, M., Turhan, H., Polat, Ü. & Bölükbaş, O. “Üniversite Öğrencilerinin Evlilik Kavramına Atfettiği Anlamlar” Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı 3,110-123, 2008.
Baçlın,Y. ,Koç, M. “Ortaöğretim Öğrencilerinin Lise ve Öğretmen Kavramlarına Atfettikleri Anlamlar”, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı, 17, 131-145,2008.
Koç, M., Çolak, T.S. ve Bayraktar, B. “Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Dışa Vurum Düzeyleri ve Psikopatolojileri,” Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayı, 519-534,2008.
Koç,M., İskender, M., Özkara, N. “Üniversite Öğrencilerinin Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetlerine Bakışları”, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayı, 545-556, 2009.
Koç, M. Topçuoğlu, E. “Ikinci Dili Okulöncesi Dönemde Öğretmeye Başlamanın Ikinci Dili Öğrenmeye Etkisi” , Yaşadıkça Eğitim Dergisi, sayı ,104, 18-23, 2009.  
  • Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
Tutkun, F. , Koç, M. Ve Köksal E.A., “Üniversitenin Sosyo-ekonomik Değişime Etkisi (Niğde Ün. Örneği)”, IX Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 27-30 Eylül, 846-861, Erzurum, 2000.
Koç, M. Tutkun, F. Ada, Ş.“Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Şekilleri İle Kendilerini Üniversiteli Olarak Algılamaları Arasındaki        ilişkinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi” IX Ulusal Eğitim Bilimleri       Kongresi, 27-30 Eylül, 836-845, Erzurum
Koç, M. Tutkun, F. Bölükbaş, O. Polat, Ü., “Atfetme Tarzları ve Sağlık Arasındaki İlişki”, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. 28–30 Eylül, Denizli, 2005.
Çelik, İ. Koç, M. Tutkun, F., “İlköğretim Çağı Çocuklarda Depresyon Düzeyi”, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. 28–30 Eylül, Denizli, 2005.
Koç, M. Alkan, M. Sezer, N. Kılıç, R., “Şiddete Maruz Kalan Çocuğun Psikopatolojis” Şiddet ve Okul: Okul ve Çevresinde Şiddete Yönelik      Alınabilecek Tedbirler. 28-31 Mart, İstanbul, 2006.
Koç, M. Bayraktar, B. Çolak, T.S. Çakırlar, A. Yılmaz, F. “İlköğretim Öğretmenlerine Göre İdeal Öğrenci Profili” XVIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. 1-3 Ekim, İzmir, 2009.
Koç, M. Bayraktar, B. Çolak, T.S. “Psikososyal Gelişim Açısından Anne-Babaların Bilişsel Yeterlik, Duyuşsal Özellik Ve Davranışsal Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi” , II. Uluslararası Katılımlı Çocuk Gelişimi Kongresi, 7-9 Ekim, Ankara, 2009
  • Diğer yayınlar
Koç, M. Gökçakan, Z.,“Rasyonel – Duygusal Oryantasyonlu Grupla Psikolojik Danışmanın Düşük Benlik Kabulünü Yükseltmedeki Etkisi” , 9-12 Eylül Konya, 1998.
Koç, M. Şahin, M. İskender, M., Anaokulu Eğitimi Alan Ve Almayan İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Başarı Uyum Ve Psikomotor Özellikleri Açısından Karşılaştırılması”. VIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. K.T.Ü. Fatih Eğitim       Fakültesi. 01–03 Eylül 1999. Trabzon, 1999.
Koç, M., Yazıcı, H. “Rasyonel Duygusal davranışçı Terapinin Sosyo Ekonomik Düzeyi Düşük-Orta ve Yüksek Olan Bireylerin Benlik Kabulünü Yükseltmedeki Etkisi”. VIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. K.T.Ü. Fatih Eğitim      Fakültesi. 01–03 Eylül,Trabzon, 1999.
Koç, M. Dikici, H. Yavuzer, Y. Demir. Z., “Öğretilebilir Zihinsel engelli Çocuklara Sahip Ailelerin Çocuklarına Karşı Olumsuz Tutumlarının Değiştirilmesinde         Grup Aile Danışmanlığının Etkisi”. 10.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 12-14 Kasım, Antakya, 2000.
Koç, M. Tutkun, F. Uçan, M., “Öğrenme Güçlüğü Nedeni Zihinsel Olmayan Öğrencilerin Algılama Bütünleştirme ve Anlatma Süreçlerini Etkileyen Faktörler”.        XI. Ulusal Eğitim Kongresi, 11–13 Kasım, Konya, 2001.
Koç, M. Tutkun, F. Sezer, A. Bölükbaş, O. Polat, Ü., “Türk Annesinin Ruh Sağlığı” XII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6–9 Temmuz, İnönü Ün. Malatya, 2004.
Dikici, H. Koç, M. Gündoğdu, R., “Yaratıcı Dramanın Problem Çözme Becerilerine Etkisi”. VII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 9-11 Temmuz, Malatya, 2003.
Sezer, A. Koç, M. Tutkun, F. Bölükbaş, O. Polat, Ü.,“Coğrafya Derslerinde Öğretim Materyali Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri”. XII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6–9 Temmuz, İnönü Ün. Malatya, 2004.
Tutkun, Koç, M. F. Sezer, A. Polat, Ü., “Gelişen ve Değişen Konjuktürde Türk Milli Eğiti Sisteminde Okul ve Öğretmen Profili ” XII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6–9 Temmuz, İnönü Ün. Malatya, 2004.
Kuruöz, M., Koç, M. “İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Karşılaştıkları Engeli Aşmada Saldırganlığı Kaynak Görme Düzeyi”, XVI. Ulusal Eğiti Bilimleri Kongresi, 5-7 Eylül, 2007, Tokat
Vural, E., Koç, M. “Ortaöğretim Öğrencilerinde Psikoaktif Madde Kullanım Düzeyi”, XVI. Ulusal Eğiti Bilimleri Kongresi, 5-7 Eylül, 2007, Tokat  
Projeler
Türkiye’de yaşayan insanların Mesleklere Atfettiği kalıp Yargılar Projesi, proje yöneticisi, 2005
“İlköğretimde Okuyan Bir Kardeşim Var” Projesi. 2009.
“Dezavantajlı Gruplara Öğretmenlik Yapan Öğretmenlerin Psiko-Sosyal Açıdan Desteklenmesi” projesi.
İdari Görevler
Bölüm Başkan Yrd.       Niğde Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü 2000-2005
Dekan Yrd. Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi 2001 – 20005
Anabilim Dalı Başkanlığı: Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Psikolojik Danışma Rehberlik Anabilim Dalı 2000- -2005 
Anabilim Dalı Başkanlığı: Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Psikolojik Danışma Rehberlik Anabilim Dalı 2007- ………  
Dekan Yrd. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi 2007 –……….
Bilimsel ve Mesleki Kuruluşlara Üyelikler
Türk Psikoloji Dergisi
Ödüller
Son iki yılda verdiğiniz lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler için aşağıdaki tabloyu doldurunuz.
 

Akademik Yıl
Dönem
Dersin Adı
Haftalık Saati
Öğrenci Sayısı
Teorik
Uygulama
2008-2009
Güz
PDR’de Çağdaş Kuramlar (Doktora)
3
-
5
Davranış Bozuklukları
2
-
60
Rehberlik Hizmetleri Semineri (Doktora)
1
2
3
İlkbahar
Grupla Psikolojik danışma
1
2
25
Eğitim Psikolojisi
3
-
156
2009-2010
Güz
Bireysel Psikolojik Danışma Uygulamaları
1
2
25
Öğrenci Kişilik Hizmetleri (Yüksek Lisans)
1
2
17
İlkbahar
Eğitim Psikolojisi (Tezsiz Yüksek Lisans)
3
-
90
Alan Çalışması
1
2
25

 
Sakarya Üniversitesi Akademik Değerlendirme ve Kalite Kurulu Intimets Grundtvig Erasmus
Kullanıcı Adı:   Şifre: