Türkçe  English
 
Doç.Dr. Firdevs KARAHAN
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
İngiliz Dili Eğitimi ABD
 
 

İletişim Bilgileri


E-Posta   firdevse@sakarya.edu.tr
Telefon   614 10 33 - 133



Kişisel Bilgiler


Doğum yeri  
Doğum tarihi   25.12.1969





 

 

 

Derece

Alan

Üniversite

Yıl

Doktora

Toplumdilbilim

Hacettepe Üniversitesi

2000

 

Yüksek Lisans

Toplumdilbilim

Hacettepe Üniversitesi

1995

 

Lisans (İhsan Doğramacı Özel Birincilik Ödülü)

Dilbilim

Hacettepe Üniversitesi

1992

 

 

 

1.      Akademik Unvanlar:

2008- 2010

Doç.Dr.

Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

Maltepe Üniversitesi

2006- 2008

Doç.Dr.

Fen-Edebiyat Fakültesi Mütercim-Tercümanlık Bölümü

Çankaya Üniversitesi

2003-2006

Yrd.Doç.Dr.

Eğitim Fakültesi

İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı

Başkent Üniversitesi

2002-2003

Dr. Öğr.Gör.

Eğitim Fakültesi

İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı

Başkent Üniversitesi

2001-2002

Dr. Öğr.Gör.

Edebiyat Fakültesi

İngiliz Dilbilimi Bölümü

Hacettepe Üniversitesi

1994 - 2001

 

Araştırma Görevlisi

Edebiyat Fakültesi

İngiliz Dilbilimi Bölümü

Hacettepe Üniversitesi

1992 - 1994

 

İngilizce ve Türkçe Okutmanı

TÖMER

Ankara Üniversitesi

 

 

2.      Yönetilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri

 

6.1. Yüksek Lisans Tezleri (Bitirilmiş)

Zeynep Birinci Güler. “Students’ and Teachers’ Perception of Effective Foreign Language Teaching” Yüksek Lisans tezi, İngiliz Dili Öğretimi ABD, Maltepe Üniversitesi.

Çiğdem Türkmen. “The Perception of Native and Non-native Speakers of English on the Performance of Apologies and Refusals by Turkish, Korean and Thai Learners of English” Yüksek Lisans tezi, İngiliz Dili Öğretimi ABD, Maltepe Üniversitesi.

Ünal, Bade Hale. “Comparison of the relationships among language learning strategies and vocabulary learning”. Yüksek Lisans Tezi. İngilizce Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Programı, Baskent Üniversitesi.

 

3.      Yayınlar

 

7.1. Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

Karahan, Firdevs. 2009. “Bireyler arasında Çatışma İçerikli Konuşmaların Söylem Çözümlemesi” [Discourse Analysis of Conflict Talk among Individuals], Dilbilim Araştırmaları, I, 11-34.

 

Karahan, Firdevs.  2006.  “Biçembilim ve Eleştirel Söylem Çözümlemesi Bağlamında Dedikodu Sütunlarına Yönelik Bir İnceleme” [A Study on Gossip Columns in terms of Stylistics and Critical Discourse Analysis], Journal of Faculty of Letters Hacettepe University,  23, No:1, 89-118.

 

Karahan, Firdevs. 2005. “Tür Çözümlemesi Yönünden Düğün Davetiyelerine Yönelik bir İnceleme”, Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi,  Cilt 22, No:2, 105-134.

 

Karahan, Firdevs. 2005. “Toplumruhbilimsel Betimlemeler ve Eleştirel Söylem Çözümlemesi Bağlamında  “Gelinim Olur musun?” Adlı Yarışmadaki Dedikodu Nitelikli Konuşmalara Yönelik Bir İnceleme”, Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Cilt 22, No: 1, 125-154.

 

Karahan, Firdevs. 2004.  “İkidilli reklamlar ve sunulan kimlikler” Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Cilt.21, No:2, 101-116.

 

Karahan, Firdevs. 2004. "Ethnolinguistic Vitality, Attitudes, Social Network And Code-Switching: The Case Of Bosnian Turks Living in Sakarya, Turkey” International Journal of the Sociology of Language G.König (issue editor) (Genel Editör Joshua A. Fishman). 

 

Büyükkantarcıoğlu, N., Karahan, F. ve G. König.  2002 .“The Relation Between Language Skills and Functional Literacy in University Graduates” Kalbu Studijos / Studies about Languages. Kaunas: Technologija. No: 2, syf. 87-93.

 

7.2. Uluslar arası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan bildiriler.

Karahan, Firdevs. “An Evaluation of Recent Machine Translation Systems from English to Turkish” 2. Uluslararası IDEA Konferansında sunulan bildiri. 17-19 Nisan 2007.

 

Karahan, Firdevs. “Controversy, polemics, conflict and dispute as strategy: A Comparative Analysis of the disagreement speech  in the original and Turkish adaptation of a reality TV show ‘Çırak’ (‘The Apprentice’)” 13. Uluslararası Türk Dilbilim Konferansında sunulan bildiri, Uppsala Üniversitesi, İsveç, 16-19 Ağustos 2006.

 

Karahan, Firdevs ve Sena A. Coşkun, Aslı Ergenç, Duygu Özler. “Curriculum Development: A study for programs of the 1st, 2nd and 3rd grades at Baskent University Basic Education and Secondary Schools”, Multiculturalism in ELT Practices: Unity and Diversity. An International Conference organised by Turkey – INGED, Romania-BETA, Israel-ETAI, Greece-TESOL GREECE , Ankara: 10-12 Ekim 2003

Karahan, Firdevs. “Bilingualism in Turkey”. Proceedings of 4th International Symposium on Bilingualism, Arizona State University, USA, 30 Nisan-3 Mayıs 2003, syf. 1152-1166.

 

Karahan, Firdevs. 1997.  “Üçüncü Kuşak Karaçaylarda Düzenek Kaydırımı Üzerine Bir Çalışma”. Proceedings of the VIIIth. International Conference on Turkish Linguistics, 7-9 Ağustos, 1996. syf.291-303.

 

König, G.,  N. Büyükkantarcıoğlu, F. Karahan. “Women Literacy and Language Awareness: Exploring the Language Skills of Primary School Graduate Women through a Sociolinguistic Perspective”  Sociolinguistics Symposium, 2000, University of the West of England’da sunulan bildiri. 27-29 Nisan 2000.

 

König, G.,  N. Büyükkantarcıoğlu, F. Karahan. “Evaluating Reading and Writing Skills in the Context of Literacy: A Project with Turkish Speakers from a Sociolinguistic Perspective” ‘The Conference of ‘Discourses and Learning’, Lancaster University’de sunulan bildiri. 10-11 Temmuz 1999.

 

7.3. Yazılan uluslar arası kitaplar veya kitaplarda bölümler

-

 

7.4. Ulusal Hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

Karahan, Firdevs. 2007.  “Language attitudes of Turkish students towards the English language and its use in Turkish context” Journal of Arts and Sciences, Çankaya University. May 2007, No:7,  73-87.

 

Karahan, Firdevs. 2001. “Codeswitching between Bosnian and Standard Turkish: Evidence from Second and Third Generation Immigrant Bosnians living in Sakarya” Dilbilim ve Uygulamaları. No: 2, syf.. 47-70.

 

König, G. ve N. Büyükkantarcıoğlu, F. Karahan. 2000. “Türk Toplumundaki Yetişkinlerde Okur-Yazarlık ve Dil Becerileri – Aşama I Okuma ve Yazma Becerileri Üzerine Toplumdilbilimsel bir İnceleme” Dilbilim ve Uygulamaları. Cilt. 1, No. 1, syf. 75-93.

 

Karahan, Firdevs. 1999. “Sözel Gülmecede Sözcük Oyunları, Sözbilimsel Biçimler ve Söz Sanatlarının Yeri – Yöntem, Çözümleme ve Bir Örnek – Ferhan Şensoy’un Dil Kullanımından Gözlemler” Edebiyat Fakültesi Dergisi Hacettepe Üniversitesi. Cilt:16 No:2 syf.:189-206.

 

7.5. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler

Karahan, Firdevs. “Tür Çözümlemesi Yönünden Ölüm İlanlarına Yönelik Bir İnceleme [A Study on Turkish obituaries in terms of Genre]”,  XX. Ulusal Dilbilim Kurultayı, 12-13 Mayıs 2006.

 

König, G. Büyükkantarcıoğlu, N. ve F. Karahan. 2002. “Türk Toplumunda Okur-Yazarlık ve Dil Farkındalığı: İlkokul Mezunu Kadınların Dil Becerilerinin Toplumdilbilim Açısından İncelenmesi”.  XVI. Ulusal Dilbilim Kurultayı’nda sunulan bildiri. Syf. 196-216.

 

Karahan, Firdevs. 2001.  “Sakarya ili Aralık Köyünde yaşayan Boşnakların Etnikdilsel canlılık oranları, dillerine ve kimliklerine karşı tutumları, toplumsal ağları içinde dil kullanımları”. XV. Ulusal Dilbilim Kurultayı Bildirileri. Syf.131-147.

 

Karahan, F., Duman, D.  ve T. Sarıbaş. 2001. “Dilden İdeolojiye: Popüler Bilimsel Makalelerin Eleştirel Söylem Çözümlemesi”  “1. Dil, Yazın, Deyişbilim Sempozyumu” Bildirileri. syf. 202-217.

 

König G. ve F. Karahan. 1997.  “Bir Grup Öztürkçe Sözcükle İlgili Toplumdilbilimsel bir Araştırma”  XI. Dilbilim Kurultayı Bildirileri. syf. 147-162.

 

 

7.6. Diğer Yayınlar

Karahan, Firdevs. 1997.  “Nasreddin Hoca’nın Söylemi Üzerine Bir Deneme”  25. Yıl Yazıları (1972-1997) syf.50-62.

 

4.      Projeler

2010    Nuance- Evaluation of Text to Speech

2009    Nuance – Address annotation

2008    Microsoft – Turkish Thesaurus Linguistic Testing

2008    Microsoft – Turkish Contextual Spell Checker – Lead of the Annotation Team

2007    Microsoft – Turkish Grammar Checker in Office 2007 – Evaluator and Counselor

2006-   Butler Hill Group – Natural Language Processing – Language Tester

2005    Microsoft – Grammar Metrics Project - Counselor

2005    Microsoft – Proof Reading – Measuring the Linguistic Quality of Current     Spellchecker for Microsoft Office Products - Counselor

2004    Microsoft – The review of Offensive Terminology - Counselor

2002    Microsoft – Evaluation Turkish Lite Grammar Checker - Evaluator

 

2001                Türk Toplumundaki Yetişkinlerde İşlevsel Okur-Yazarlık ve Dil Becerileri: Aşama III- Bilgi Toplumunun Oluşumunda Üniversite mezunu Bireylerde Yazılı ve Sözlü Dil Becerileri/ Dil Farkındalığı Üzerine Toplumdilbilimsel Bir İnceleme. Hacettepe Üniversitesi, Araştırma Fonu Desteği, Proje # 01.01.701.001: Prof. Dr. Güray König (Proje Yönetmeni) ve Doç.Dr. Nalan Büyükkantarcıoğlu ile.

 

5.      İdari Görevler

 

2008 - 2010     Bölüm Başkanı, Yabancı Diller Eğitimi Bölüm Başkanlığı, Eğitim Fakültesi Yönetim Kurulu Üyeliği, Eğitim Fakültesi ADEK üyeliği, Maltepe Üniversitesi Senato Üyeliği

2006 – 2008    Kadın Araştırmaları ve Uygulamaları Merkezi Yönetim Kurulu Üyeliği, Çankaya

Üniversitesi

2004 - 2006    İngilizce Öğretmenliği Sertifika Programı Koordinatörlüğü, Başkent Üniversitesi    

 

6.      Bilimsel Kuruluşlara Üyelikler

 

7.      Ödüller

1992        İhsan Doğramacı Özel Ödülü

 

8.      Son iki yılda verdiğiniz lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler için aşağıdaki tabloyu doldurunuz.

 

 

Akademik Yıl

Dönem

Dersin adı

Haftalık Saati

Öğrenci Sayısı

Teorik

Uygulama

2009-1010

 

İNÖ 306 Dil Becerilerinin Öğretimi II

2

2

25

İDE 510 Toplumdilbilim

3

3

7

2009-2010

GÜZ

İNO 101 Bağlamsal Dilbilgisi I

3

0

48

INÖ 305 Dil Becerilerinin Öğretimi I

2

2

25

İDE 507 Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi

3

0

5

2008-2009

BAHAR

İNO 102 Bağlamsal Dilbilgisi II

3

0

34

İNÖ 306 Dil Becerilerinin Öğretimi II

2

2

19

EGT 404 Karşılaştırmalı Eğitim

2

0

14

İDE 508 İkinci Dil Edinim Kuramları

3

0

5

IDE 510 Toplumdilbilim

3

0

4

2008-2009

GÜZ

İNÖ 101 Bağlamsal Dilbilgisi I

3

0

34

İNÖ 305 Dil Becerilerinin Öğretimi I

2

2

18

İDE 508 İkinci Dil Edinim Kuramları

3

0

10

İDE 507 Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi

3

0

4

İDE 510 Toplumdilbilim

3

0

5

2007-2008

BAHAR

INÖ 210 Dil Edinimi

3

0

23

İNÖ 306 Dil Becerilerinin Öğretimi II

2

2

15

İDE 507 Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi

3

0

5

GÜZ

TINS 109 Dilbilime Giriş

3

0

18

TINS 203 Dinleme Anlama (01) (02)

4

0

23

TINS 205  Resmi Yazışmalar

3

0

23

ELL 213 İngilizce Analiz Sentez

3

0

26

2006-2007

GÜZ

 

ELL 101 Dilbilgisi

3

0

26

ELL 103 Kompozisyon

3

0

26

ELL 213 İngilizce Analiz Sentez

3

0

47

TINS 109 Dilbilime Giriş

3

0

25

BAHAR

ELL 102 Okuma ve Sözcük Geliştirme

3

0

26

ELL 210 Araştırma Teknikleri ve Yöntemleri

3

0

25

ELL 414 Çeviri III

1

4

18

TINS 110 Çeviriye Giriş

3

0

25

2005-2006

GÜZ

 

İNÖ 101 Dilbilgisi

3

0

27

İNÖ 201 İleri Okuma Becerileri

3

0

26

İNÖ 301 Dilbilime Giriş II

3

0

25

İNÖ 405 Materyal Değerlen. Ve Uyarlama

3

0

17

İNÖ 102 Dilbilgisi

3

0

25

BAHAR

İNÖ 202 İleri Yazma Becerileri

3

0

27

EĞT 102 Okul Deneyimi I

3

0

25

İNÖ 208 Dilbilime Giriş I

1

4

25

İNÖ 302 - 01 Araştırma Becerileri

3

0

25

İNÖ 302 – 02 Araştırma Becerileri

3

0

28

 

3

0

 

 

Not: Açılmışsa, yaz döneminde verilen dersler de tabloya ilave edilecektir.

 

Sakarya Üniversitesi Akademik Değerlendirme ve Kalite Kurulu Intimets Grundtvig Erasmus
Kullanıcı Adı:   Şifre: