Derece
|
Bölüm/Program
|
Üniversite
|
Yıl
|
Lisans
|
Sınıf Öğretmenliği (Sosyal Bilgiler Yan Alan)
|
19 Mayıs Üniversitesi
|
1998
|
Y. Lisans
|
Sosyal Bilimleri Enstitüsü (Sosyal Bilgiler Öğretimi)
|
Niğde Üniversitesi
|
2000
|
Doktora/S.Yeterlik/ Tıpta Uzmanlık
|
Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Sosyal Bilgiler Öğretimi)
|
Gazi Üniversitesi
|
2008
|
Yüksek Lisans Tez Başlığı ve Tez Danışmanı: İlköğretim Okulları I. Kademesi 4. ve 5. Sınıflar Sosyal Bilgiler Dersinde Kullanılan Eğitim ve Öğretim Yöntemleri. Prof. Dr. Remzi KILIÇ
Doktora Tezi/S.Yeterlik Çalışması/Tıpta Uzmanlık Tezi Başlığı ve Danışmanı: İlköğretim 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Derse Yönelik Tutuma, Akademik Başarıya Ve Kalıcılık Düzeyine Etkisi. Prof. Dr. Refik TURAN
Görevler:
Görev Unvanı
|
Görev Yeri
|
Yıl
|
Öğretmen
|
MEB Tokat Zile Salur İ.Ö.O. Sınıf Öğretmeni
|
1998–2000
|
Öğretmen
|
MEB Tokat Zile Evrenköy İ.Ö.O. Sosyal Bilgiler Öğretmeni
|
2000–2001
|
Öğretmen
|
MEB Tokat Zile Tansu Çiller İ.Ö.O. Sosyal Bilgiler Öğretmeni
|
2000–2001
|
Öğretmen
|
MEB Tokat Zile Salur İ.Ö.O. Sınıf Öğretmeni
|
2001–2002
|
Öğretmen
|
MEB Tokat Zile Güzelbeyli İ.Ö.O. Sınıf Öğretmeni
|
2002–2003
|
Öğretmen
|
MEB Ankara Elmadağ Kayadibi İ.Ö.O. Sınıf ve Sosyal Bilgiler Öğretmeni
|
2003-2005
|
Öğretmen
|
MEB Ankara Elmadağ Namık Kemal İ.Ö.O. Sınıf Öğretmeni
|
2005-2007
|
Öğretmen
|
MEB Ankara Elmadağ Lalahan İ.Ö.O. Sınıf Öğretmeni
|
2005-2007
|
Öğretmen
|
MEB Ankara Keçiören Mecidiye İ.Ö.O. Sınıf Öğretmeni
|
2007-2010
|
Yrd. Doç.Dr.
|
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Eğitimi A.B.D.
|
2010-
|
Yönetilen Yüksek Lisans Tezleri:
Yönetilen Doktora Tezleri/Sanatta Yeterlik Çalışmaları:
Projelerde Yaptığı Görevler:
İdari Görevler:
Bilimsel Kuruluşlara Üyelikler: Sosyal Bilgiler Eğitimcileri Birliği.
Ödüller:
ESERLER
A. Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :
A1. Çalışkan, H. ve Y. Kaşıkçı, “The application of traditional and alternative assessment and evaluation tools by teachers in social studies”,Procedia Social and Behavioural Sciences. 2(2), 4152–4156, (2010).
A2. Çalışkan, H., “Teachers’ opinion concerning common exams administered in elementary schools”, US-China Educational Review. 8(5), 615-626 (2011). (ERIC)
A3. Çalışkan, H., "Öğretmenlerin Hazırladığı Sosyal Bilgiler Dersi Sınav Sorularının Değerlendirilmesi", Eğitim ve Bilim, 36(160), 120-132, (2011). (SSCI)
A4. Çalışkan, H. and S. Çerkez., “Sosyal Bilgiler Derslerindeki Müzeyle Eğitim Uygulamalarının Öğrenci Görüşleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi”. International Online Journal of Educational Sciences, 2012, 4(1), 162-173, (2012)
A5. Çalışkan H. ve H. İ. Sağlam, Hoşgörü Eğilim Ölçeğinin Geliştirilmesi ve İlköğretim Öğrencilerinin Hoşgörü Eğilimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim, 12 (2) [Ek Özel Sayı], 1-16. (2012). (SSCI)
B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan bildiriler :
B1. Çalışkan, H., “Sosyal Bilgiler Dersinde Tarihsel Empatinin Kullanılmasına Yönelik Örnek Bir Uygulama: Sefer Günlükleri”, International Conference on Education 2008 (I.C.E.S 08), Eastern Mediterranean University, (23-25 June), Famagusta/North Cyprus, (2008).
B2. Çalışkan, H., “Sosyal Bilgiler Dersinde Münazara ve Araştırmaya Dayalı Öğrenmenin Birlikte Kullanılmasına Yönelik Örnek Bir Uygulama”, International Conference on Education 2008 (I.C.E.S 08), Eastern Mediterranean University, (23-25 June), Famagusta/North Cyprus, (2008).
B3. Çalışkan, H. and Y. Kaşıkçı., “The application of traditional and alternative assessment and evaluation tools by teachers in social studies”,WCES2010,Bahcesehir University, (04-08 February 2010), İstanbul/Turkey, (2010).
B4. Çalışkan, H., “Teachers’ opinion concerning common exams administered in elementary schools”, The Second International Congress Of Educational Research. (29 April-02 May), Antalya/Turkey, (2010).
B5. Çalışkan, H. and S. Çerkez., “Sosyal Bilgiler Derslerindeki Müze Eğitimi Uygulamalarının Öğrenci Görüşleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi”. 11th. International Educational Technology Conference (IETC). May 25-27, Istanbul/Turkey, (2011).
B6. Çalışkan, H. and K. Yazıcı., "Öğretmenlerin Ölçme Değerlendirmelerine İlişkin Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması", New Trends on Global Education Conference(GEC), (23-25 November), Kyrenia/North Cyprus, (2011).
C. Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler :
D. Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :
D1. Çalışkan, H. ve M. Yıldız., “Tarihi Bir Olayın Sosyal Bilgiler Dersinde Değer Öğretiminde Kullanılmasına Yönelik Örnek Bir Uygulama”, Kök Araştırmalar Dergisi, IX (2), 119–128, (2007).
D2. Çalışkan, H., “Eğitimcilerin Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımıyla İlgili Algıları”, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi (GEFAD), 28 (1), 153–170, (2008).
D3. Çalışkan, H. ve M. Yıldız., “1998 ve 2004 Programlarına Göre Hazırlanan İlköğretim 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarındaki Ünite Değerlendirme Sorularının Analizi”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12 (1), 75–88, (2008).
D4. Çalışkan, H. ve R. Turan., “Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Sosyal Bilgiler Dersinde Akademik Başarıya ve Kalıcılık Düzeyine Etkisi”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6 (4), 603–627, (2008).
D5. Çalışkan, H., M. Kandemir ve M. Yıldız., “İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları ve Başarı Düzeylerinin Prososyal Davranışla İlişkisi”, Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 1 (1), 55–65, (2008).
D6. Çalışkan, H., “Sosyal Bilgiler Öğretiminde Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Eleştirel Düşünme Becerisine Etkisi”, Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (1) 57–70, (2009).
D7. Çalışkan, H., “Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi”, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Özel sayı, 17(4), 448–457, (2009).
D8. Çalışkan, H., “İlköğretim Altıncı ve Yedinci Sınıflar Sosyal Bilgiler Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri”, Çağdaş Eğitim, 35 (377), 31-40, (2010).
D9. Çalışkan, H. ve R. Turan., “Sosyal Bilgiler Dersinde Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Derse Yönelik Tutuma Etkisi”, İlköğretim Online, 9(3), 1238-1250, (2010).
E. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında özeti basılan sözlü bildiriler:
E1. Çalışkan, H., “Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi”,17. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, (01-03 Eylül), Sakarya/Türkiye, 2008.
E2. Çalışkan, H. ve R. Turan., “Sosyal Bilgiler Dersine Kullanılan Araştırmaya Dayalı Öğrenmenin Derse Yönelik Tutuma Etkisi”, 17. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, (01-03 Eylül), Sakarya/Türkiye, 2008.
E3. Çalışkan, H., “Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin 1998 ve 2004 Programı Temelindeki Sosyal Bilgiler Dersi Sınav Sorularının Bloom Taksonomisine Göre Değerlendirilmesi”, 18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, (01-03 Ekim),İzmir/Türkiye, 2009.
E4. Çalışkan, H., “Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Yeni İlköğretim Sosyal Bilgiler 6. ve 7. Sınıf Programlarına İlişkin Görüşleri”, 18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, (01-03 Ekim), İzmir/Türkiye, 2009.
E5. Kandemir, M., O. Çakır, Y. Özbay, M. Palancı ve H. Çalışkan., “Öğrencilerin Kaygı Düzeylerinin, Mükemmeliyetçi Kişilik Özellikleri, Başarı Amaç Oryantasyonu, Akademik Erteleme Davranışları, Akademik Benlik Saygısı ve Başarısızlık Korkusu ile Yordanması”, X. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, (21-23 Ekim), Adana/Türkiye, 2009.
E6. Sağlam, H. İ., ve H. Çalışkan. "Hoşgörü Eğilim Ölçeği Geliştirme Çalışması", Değerler Eğitimi Sempozyumu, (26-28 Ekim), Eskişehir/Türkiye, 2011.
F. Diğer yayınlar ve Faaliyetler:
F1. Kitap ve Kitap içinde Bölüm:
F1.1.Çalışkan, H. ve S. Yiğittir., “Sosyal Bilgilerde Ölçme ve Değerlendirme”, Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi kitabı içinde (Editörler: B.Tay & A.Öcal), Pegem A Yayıncılık, Ankara, (2008).
F2. Çeviriyazı
F2.1. Çalışkan, H. "Günümüz Dünyasında Demokrasi ve Eğitim", Günümüzde Eğitim John Dewey kitabı içinde (Editör: Joseph Ratner, Çeviri Editörleri: B. Ata & T. Özdemir), Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, (2010).
F3. Diğer Akademik Faaliyetleri
F3.1. 19–23 Haziran 2000 tarihinde Rehberlik Eğitimi Kursu, MEB Zile İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Tokat.
F3.2.31 Ağustos–10 Eylül 2004 tarihinde Avrupa Birliği Temel Eğitime Destek Programı, 2004 Program Tanıtım Semineri, MEB Projeler Koordinasyonu Merkezi Başkanlığı-Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, ODTÜ/Ankara.
F3.3.2004-2005 Eğitim-öğretim yılındaYeni İlköğretim Programı Pilot Uygulamaları, MEB Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Kayadibi İ.Ö.O., Elmadağ/Ankara.
F3.4.03–07 Ocak 2005 tarihinde Aktif Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Semineri, MEB Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Ankara.
F3.5.13 Haziran–01 Temmuz 2005 tarihinde Bilgisayar ve İnternet Kullanımı (Windows 98, MS Word, İnternet) Kursu, MEB Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Ankara.
F3.6.17–23 Temmuz 2005 tarihinde Oymakbaşı Kursu, MEB Okuliçi Beden Eğitimi ve Spor İzcilik Dairesi Başkanlığı, Kastamonu.
F3.7.09-13 Haziran 2008 tarihinde Öğretim Programını Tanıtma Kursu, Yeni Programlarda Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları, MEB Erzurum Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü, Erzurum. (eğitimci olarak)
F3.8.15-16 Haziran 2009 tarihinde Öğretim Programlarını Tanıtım Semineri, Yeni Programlarda Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları, Bilecik. (eğitimci olarak)
F3.9. 18-19 Haziran 2009 tarihinde Öğretim Programlarını Tanıtım Semineri, Yeni Programlarda Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları, Bursa. (eğitimci olarak)
SON ÜÇ YILDA VERDİĞİ LİSANS VE LİSANSÜSTÜ DÜZEYDEKİ DERSLER
2010-2011
|
Güz
|
Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Yüksek Lisans)
|
3
|
0
|
1
|
Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi (Lisans)
|
2
|
2
|
38
|
Medya Okuryazarlığı (Lisans)
|
2
|
0
|
40
|
Topluma Hizmet Uygulamaları (Lisans)
|
1
|
2
|
16
|
Okul Deneyimi (Lisans)
|
1
|
4
|
16
|
İlkbahar
|
Veri Analizi (Yüksek Lisans)
|
3
|
0
|
2
|
Özel Öğretim Yöntemleri (Lisans)
|
2
|
2
|
86
|
Ölçme Ve Değerlendirme (Lisans)
|
2
|
0
|
256
|
Sosyal Proje Geliştirme (Lisans)
|
1
|
2
|
39
|
Bilim teknoloji ve Sosyal Değişme (Lisans)
|
2
|
0
|
120
|
Okul Deneyimi (Lisans)
|
2
|
6
|
48
|
2011-2012
|
Güz
|
Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Yüksek Lisans)
|
3
|
0
|
1
|
Özel Öğretim Yöntemleri II (Lisans)
|
2
|
2
|
80
|
Medya Okuryazarlığı (Lisans)
|
2
|
0
|
37
|
Topluma Hizmet Uygulamaları (Lisans)
|
1
|
2
|
16
|
Okul Deneyimi (Lisans)
|
1
|
4
|
30
|
İlkbahar
|
Sosyal Bilgilerde Literatür İncelemeleri (Yüksek Lisans)
|
3
|
0
|
2
|
Özel Öğretim Yöntemleri-I (Lisans)
|
2
|
2
|
86
|
Ölçme ve Değerlendirme (Lisans)
|
2
|
0
|
102
|
Sosyal Proje Geliştirme (Lisans)
|
1
|
2
|
47
|
Okul Deneyimi (Lisans)
|
2
|
6
|
28
|
|