Türkçe  English
 
Yrd.Doç.Dr. Mehmet Barış HORZUM
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi ABD
 
 

İletişim Bilgileri


E-Posta   mhorzum@sakarya.edu.tr
Telefon   0 264 614 10 133 - 1



Kişisel Bilgiler


Doğum yeri  
Doğum tarihi   03/08/1979





 

Öğrenim Durumu:

Derece

Bölüm/Program

Üniversite

Yıl

Lisans

İlköğretim Bölümü.

Fen Bilgisi Öğretmenliği A.B.D.

Sakarya Üniversitesi
Eğitim Fakültesi

2001

Y. Lisans

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümü

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri A.B.D.

Sakarya Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü

2003

Doktora

Eğitim Bilimleri A.B.D./ Eğitim Programları B.D. Eğitim Teknolojisi Programı

Ankara Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü

2007

Görevler:

Görev Unvanı

Görev Yeri

Yıl

Arş.Gör.

Eğitim Fakültesi, Sakarya Üniversitesi

2001- 2003

Arş. Gör.

Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara Üniversitesi

2003- 2005 35. madde

Arş.Gör.

Uzaktan Eğitim Merkezi, Ankara Üniversitesi

2005- 2007 Görevlendirme

 

ESERLER

Horzum, M.B., Yaman, E. ve Yaman H. (2006). Okul Yöneticilerinin Öğretmenleri Bilgisayar ve İnternet Kullanmaya Yönlendirme Düzeyleri. Eğitim Bilimleri Ve Uygulama Dergisi. 3(6). 228-242.

Yılmaz, K. ve Horzum, M.B. (2005). Küreselleşme, Bilgi Teknolojileri Ve Üniversite. Malatya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Güz 2005. 6 (10), 103-121.

Horzum, M.B. (2003). Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Görev Yapan Öğretim Elemanlarının İnternet Destekli Eğitime Yönelik Düşünceleri. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6. sayı. 246-262.

 

ÜYELİKLERİ

2004- : Eğitim Bilimleri ve Uygulama Derneği

2006- : European Distance and E-learning Network

 

ÖĞRETİM ELEMANLARININ İNTERNET DESTEKLİ EĞİTİME YÖNELİK DÜŞÜNCELERİ (SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ).

Bu araştırmada, öğretim elemanlarının internet destekli eğitime yönelik düşünceleri tespit edilmiştir. Öğretim elemanlarının internet destekli eğitimle ilgili düşüncelerinden hareketle, bu eğitimle verilebilecek dersler ve kendilerine yönelik düşünceleri belirlenmeye çalışılmıştır. İnternet destekli eğitime yönelik düşüncelerini belirlemek amacıyla öğretim elemanlarına likert tipi bir anket uygulanmıştır. Bu düşüncelerden internet destekli eğitimle sözel, sayısal, teorik ve uygulamalı derslerden hangisinin verilmesinin uygun olduğu, bu eğitimin klasik eğitimden ne ölçüde ayrıldığı ortaya çıkarılmıştır. Cinsiyet, akademik unvan, görev yapılan birim, uzaktan eğitim hakkında bilgi sahibi olunması, internet destekli eğitimde ders verme ve internet destekli eğitimi faydalı bulma gibi değişkenlere göre öğretim elemanları arasında anlamlı farklılık olup olmadığı da araştırılmıştır.

Bu araştırmada, Sakarya Üniversitesi’ne bağlı Mühendislik, Teknik Eğitim, Fen Edebiyat, İktisadi İdari Bilimler, Eğitim, Güzel Sanatlar Fakültesi ile Konservatuar ve Enformatik Bölümünde görev yapan 320 öğretim elemanına anket dağıtılmıştır. Ankette internet destekli eğitime yönelik düşünceler ile ilgili 35 soru yer almaktadır. Örneklem grubuna dahil edilen 133 erkek, 86 bayan toplam 219 öğretim elemanının internet destekli eğitime yönelik düşünceleri ile ilgili cevapladıkları anket geçerli sayılmış ve veriler bilgisayar ortamında SPSS programına aktarılmıştır. Öğretim elemanlarının internet destekli eğitime yönelik düşüncelerine ilişkin toplanan veriler; iki ortalama arasındaki önemlilik farkı testi (t-testi), tek yönlü varyans analizi (Anova) teknikleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Tüm istatistiksel analizler 0.05 önemlilik derecesinde yapılmış, verilerin istatistiksel analizlerini yapmak için SPSS (Statistical Package For Social Sciences) programı kullanılmıştır.

Öğretim elemanlarının, bir uzaktan eğitim yöntemi olarak internette sözel ve teorik derslerin internet destekli eğitimle verilebileceğini düşündükleri anlaşılmıştır. Öğretim elemanlarında internet destekli eğitime yönelik düşüncelerinde akademik unvan, görev yaptığı birim, uzaktan eğitim hakkında bilgi sahibi olma, internet destekli eğitimde ders verme ve internet destekli eğitimi faydalı bulma değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuş, ancak cinsiyete göre anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Bunun yanında internet destekli eğitimde kendilerine yönelik düşüncelerinde cinsiyet, görev yaptığı birim, internet destekli eğitimde ders verme ve internet destekli eğitimi faydalı bulma değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuş, ancak akademik unvan ve uzaktan eğitim hakkında bilgi sahibi olmaya göre anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Araştırma sonucunda öğretim elemanlarının internet destekli eğitime yönelik olumlu düşüncelere sahip oldukları görülmüştür.

 

İNTERNET TABANLI EĞİTİMDE TRANSAKSİYONEL UZAKLIĞIN ÖĞRENCİ BAŞARISI, DOYUMU VE ÖZYETERLİLİK ALGISINA ETKİSİ.

Bu araştırma, 2006–2007 öğretim yılı güz döneminde Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümü’nde öğrenim görmekte olan, ikinci ve üçüncü sınıf öğrencisi 74 denek üzerinde yürütülmüştür. Araştırma kapsamında yer alan deneklerin belirlenmesinde ve deney gruplarının eşleştirilmesinde ön test puanları dikkate alınmıştır. Bu değişkene göre 24, 26 ve 24 denekten oluşan üç deney grubu oluşturulmuştur.

ANOVA sonuçlarına göre, deneysel işlemler öncesi grupların başarı ortalamaları arasında anlamlı bir farkın olmadığı, deneysel işlem koşulları sonrasında az transaksiyonel uzak ortamda deneysel koşulları tamamlayan öğrencilerin, çok ve orta transaksiyonel uzak ortamdaki öğrencilere göre daha fazla ve kalıcı öğrendikleri bulunmuştur. Araştırma sonunda az ve orta transaksiyonel uzak ortamda deneysel koşulları tamamlayan öğrencilerin doyum düzeylerinin, çok transaksiyonel uzak ortamdaki öğrencilerden anlamlı derecede yüksek olduğu görülmüştür. Aynı zamanda az ve orta transaksiyonel uzak ortamda deneysel koşulları tamamlayan öğrencilerin çok transaksiyonel uzak ortamdaki öğrencilere göre özyeterlilik algıları anlamlı derecede farklı olduğu ortaya çıkmıştır. Bu bulgular çerçevesinde Moore’un Transaksiyonel Uzaklık Kuramı bileşenlerinin doğrulandığı sonucuna varılmıştır.

Sakarya Üniversitesi Akademik Değerlendirme ve Kalite Kurulu Intimets Grundtvig Erasmus
Kullanıcı Adı:   Şifre: