Türkçe  English
 
Yrd.Doç.Dr. Özcan Erkan AKGÜN
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi ABD
 
 

İletişim Bilgileri


E-Posta   oakgun(-a-t-)sakarya.edu.tr
Telefon   0 264 2957498



Kişisel Bilgiler


Doğum yeri   İstanbul
Doğum tarihi   05/04/1977





 

Son Güncellenme Tarihi Mayıs 2010

Yüksek Lisans ve Doktora Tez Özetleri

 

Yüksek Lisans Tezi

 

Bilgisayar destekli kimya dersi laboratuvar uygulamalarının öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi. Şubat 2002, 136 sayfa.

 

Özet: Bu araştırma, alan yazında yapılan araştırmalar sonucu, fen bilgisi dersinin öğrenilmesi, fen bilimlerine karşı olumlu tutum geliştirilmesi ve fen okur yazarlığının kazanılmasında çok büyük öneme sahip, fen bilgisi, kimya deneylerinin, ortam, donanım, yetersiz süre ve insan kaynakları genel başlıklarında toplayabileceğimiz bir çok problem yüzünden istenilen şekilde yapılamaması nedeniyle, okullarımızdaki bilgisayar olanaklarının arttırılması çabalarıyla birlikte, geliştirilecek bir çoklu ortam materyalinin, öğrenci başarısı ve tutumu bağlamında, bu problemin çözümüne katkı sağlayıp sağlayamayacağının araştırılması amacıyla yapılmıştır.

 

Araştırma 2x2 faktöryel desende yürütülmüştür. Çalışma grubunu, Ankara Üniversitesi Geliştirme Vakfı Koleji’n de okuyan ve yapılan tüm uygulamalara katılan, 8 A sınıfından 19 ve 8 B sınıfından 18 öğrenci oluşturmaktadır. Deney gruplarının belirlenmesi için bu sınıflardan kura yoluyla A sınıfı deney 1 grubu, B sınıfı ise deney 2 grubu olarak belirlenmiştir. Araştırmada üzerinde durulan bağımlı değişkenler, öğrencilerin fen bilgisi dersine ilişkin başarıları ve fen bilgisi dersine yönelik tutumlarıdır. Araştırmada üzerinde durulan bağımsız değişken ise uygulanan öğretim yöntemidir. Bağımsız değişkenin iki ayrı düzeyi (deneysel koşulu) vardır. Bunlar; fen bilgisi laboratuvarında yapılan gösterim deneyleri ve bilgisayar laboratuvarında Fen Bilgisi Dersi Çoklu Ortam Kimya Deney Materyali kullanılarak yapılan deney çalışmalarıdır. Araştırma sonucu elde edilen veriler, SPSS 10.0 programı kullanılarak; ilişkili ve ilişkisiz t testi ve ANCOVA analizleri ile değerlendirilmiştir.

 

Araştırma sonuçlarına göre, iki deney grubunda da, fen bilgisi dersine ilişkin sontest başarı puanları öntest başarı puanlarına göre anlamlı olarak daha yüksektir. Yani her iki yöntem de öğrencilerin fen bilgisi dersine yönelik başarılarını anlamlı bir şekilde artırmıştır. İki deney grubunun da fen bilgisi dersine ilişkin öntest ve sontest tutum puanları arasında son tutum puanları lehine anlamlı bir artış görülmektedir. Yani her iki yöntem de öğrencilerin fen bilgisine yönelik tutumlarını anlamlı bir şekilde artırmıştır. Ancak fen bilgisi laboratuvarında yapılan gösterim deneylerine katılan deney grubunun fen bilgisi dersine yönelik öntest ve sontest tutum puanları ortalamaları arasında, az bir puan farkı olmasına rağmen bu fark yapılan ilişkisiz t testi analizi sonucunda anlamlı çıkmıştır. Yapılan uygulamalar sonrasında iki grubun fen bilgisi dersine ilişkin başarıları ve fen bilgisi dersine yönelik tutumları arasındaanlamlı bir farklılığın meydana gelmediği bulunmuştur.

 

Doktora Tezi

 

Kavramsal değişim stratejileri, çalışma türü ve bireysel farklılıkların öğrencilerin başarı ve tutumları üzerindeki etkisi. Ekim 2005, 193 sayfa.

 

Özet: Bu araştırma, iki farklı kavramsal değişim stratejisine göre hazırlanan çokluortam materyallerini öğrencilerin bireysel ya da grupla çalışmalarının ve bilişsel, duyuşsal özelliklerinin kavramsal değişimleri üzerindeki etkilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.

 

Araştırma 2x2(x3) faktöryel desende yürütülmüştür. Bu desende bağımlı değişkenler üzerinde etkisi incelenen iki faktör yer almaktadır. Bunun dışında bir bağımlı değişkene ilişkin tekrarlı ölçümler bulunmaktadır. Çalışma grubunu Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Bölümü üçüncü sınıfta okuyan 52’si kız, 21’i erkek 73 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın bağımlı değişkenleri öğrencilerin kavramsal değişimlerinin belirlenmesinde temel alınan, maddenin yapısına ilişkin kavram yanılgısı tanı testi puanları, kimyaya yönelik tutum ve bilişsel çelişki düzeylerini belirlemek için ölçülen; çelişkinin tanınması, çelişkiye yönelik ilgi, kaygı, çelişkinin bilişsel olarak yeniden gözden geçirilmesi puanlarıdır. Bağımsız değişkenler ise tahmin-gözlem-açıklama (TGA) ve düzeltici metin (DM) düzeylerinden oluşan kavramsal değişim stratejisi ile bu stratejilerin bireysel ya da ortaklaşa çalışılması düzeylerinden oluşan çalışma türüdür. Bu değişkenler dışında öğrencilerin bilimsel epistemolojik inançları, bilimsel süreç becerileri, güdülenme düzeylerinin belirlenmesi için ölçülen; içsel hedef belirleme, dışsal hedef belirleme, görev değeri, öğrenme ve performansla ilgili öz-yeterlik algıları, öğrenmeye ilişkin kontrol inancı; öğrenme stratejilerinin belirlenmesi için ölçülen; yineleme, düzenleme, açımlama, metabilişsel stratejiler, çaba yönetimi puanları da kavramsal değişimle ilişkilerinin incelenmesi amacıyla araştırmada ele alınmıştır.

 

Araştırmada elde edilen veriler, iki faktörlü ANCOVA, iki faktörlü ANOVA ve tekrarlı ölçümler için iki faktörlü ANOVA kullanılarak incelenmiştir. Araştırma sonuçları DM stratejisine göre tasarımlanan materyalin, TGA stratejisine göre öğrencilerin kavram yanılgılarını ve bilişsel çelişkiye yönelik kaygılarını anlamlı olarak azalttığı, öğrencilerin kimyaya yönelik tutumlarını ve bilişsel çelişkiye yönelik ilgilerini anlamlı olarak arttırdığını göstermektedir. Öğrencilerin kavramsal değişim stratejilerine göre tasarımlanan materyalleri ortaklaşa çalışmaları bireysel çalıştıkları duruma göre öğrencilerin kavram yanılgılarını ve bilişsel çelişkiye yönelik kaygılarını anlamlı olarak azaltmakta, bilişsel çelişkiye yönelik ilgilerini ise anlamlı olarak arttırmaktadır. Öğrencilerin kavramsal değişimlerinin deneysel işlemler sonrasında kalıcı olduğu bulunmuştur. Ortaklaşa çalışıldığında DM stratejisine göre çalışmanın öğrencilerin kimyaya yönelik tutumlarını anlamlı olarak arttırdığı, DM stratejisine göre çalışıldığında ise ortaklaşa çalışmanın öğrencilerin bilişsel çelişkiye yönelik ilgilerini ve çelişkiyi bilişsel olarak yeniden gözden geçirmelerini anlamlı olarak arttırdığı görülmüştür. Bireysel olarak çalışıldığında TGA stratejisine göre çalışan öğrencilerin öğrenmeye ilişkin kontrolü daha çok kendilerinde gördükleri, TGA stratejisine göre çalışan öğrencilerin bireysel çalıştıklarında öğrenme görevlerini daha kararlı bir biçimde gerçekleştirdikleri bulunmuştur. DM stratejisine göre çalışan öğrenciler ortaklaşa çalıştıkları zaman anlamlı olarak daha fazla metabilişsel strateji kullanmakta ve ortaklaşa çalışan öğrenciler DM stratejisine göre çalıştıklarında öğrenme görevlerini daha kararlılıkla yerine getirmektedirler.

 

 

 

ÖZGEÇMİŞ  
1.      Adı Soyadı: Özcan Erkan AKGÜN
2.      Doğum Tarihi: 05/04/1977
3.      Unvanı: Yrd. Doç. Dr.
4.      Öğrenim Durumu:
Derece
Alan
Üniversite
Yıl
Doktora
Eğitim Teknolojisi
Ankara Üniversitesi
2005
Y. Lisans
Eğitim Teknolojisi
Ankara Üniversitesi
2002
Lisans
Kimya
Niğde Üniversitesi
1998
 
         Görevler:
Görev Unvanı
Görev Yeri
Yıl
Yard.Doç.Dr.
 Sakarya Üniversitesi
2006-
Dr.Arş.Gör.  
 Ankara Üniversitesi
2005-2006
Arş.Gör.
 Ankara Üniversitesi
2000-2005
YÖK Bursiyeri
Ortadoğu Teknik Üniversitesi
1999-2000
 
 
5.      Akademik Unvanlar:
Yardımcı Doçentlik      :2006 Şubat
Doktora                       :2005 Kasım
6.     Yönetilen Yüksek Lisans Tezleri
       

Öğrencinin Adı :
 Mithat Takunyacı
Konusu               :
Sekizinci sınıf öğrencilerinin geometri başarısında bilgisayar destekli öğretimin etkisi, 2007
Öğrencinin Adı :
Rüstem Ertürk
Konusu               :
Öğretmenlerin Internet kullanma becerileri ve Internet’e yonelik tutumları. 2007
Öğrencinin Adı :
Ayşegül Erdem
Konusu               :
Proje tabanlı öğrenmenin ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin bilgisayar dersi başarısına ve tutumuna etkisi, 2008
Öğrencinin Adı :
Esra Didem Başoğlu
Konusu               :
Zihin Engelli Öğrenciler İçin Bir Eğitim Yazılımının Geliştirilmesi Uygulanması ve Değerlendirilmesi, 2009
Öğrencinin Adı :
Öznur Kuvan
Konusu               :
Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Sorunlar ve Tükenmişlik Düzeyleri
Öğrencinin Adı :
Vildan Kocatürk
Konusu               :
Ders Destek Sitesi Etkinliklerinin Bilgisayar Dersindeki Öğrenci Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi, 2009
Öğrencinin Adı :
Hatice Aysel Aygün
Konusu               :
Yeni İlköğretim Programıyla Birlikte Eğitim Teknolojilerinin Değişen Rolü, 2009

     
7.     Yayınlar
      7.1.  Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI & SSCI & Arts and Humanities)
Karadeniz, S., Büyüköztürk, S., Akgün, Ö.E., Kılıç-Çakmak, E. & Demirel, F. (2008). The Turkish Adaptation Study of Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ) for 12–18 Year Old Children: Results of Confirmatory Factor Analysis. Turkish Online Journal of Educational Technology.
 
      7.2. Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, S., Büyüköztürk, S. & Demirel, F. (2008). Determining learning strategies and motivation level of students in primary schools’ second level and high schools according to course and class level. International Journal of Human Sciences, 5 (1).
Cengiz, G. Titrek, O., Akgün, Ö.E. (2007). Affect of school related factors in the student\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'s choices of the high
school. International Journal of Human Sciences, 4 (1).
Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö.E., Kahveci, Ö. ve Demirel, F. (Kasım, 2004). The validity and reliability study of the
Turkish version of the motivated strategies for learning questionnaire. Educational Sciences: Theory & Practice,
4 (2).207-239.
 
 
      7.3. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan bildiriler
 
Kuvan, Ö. & Akgün, Ö. E. (2010). Determining the problems of the Turkish computer teachers in teaching processes. International Conference on New Horizons in Education’da sunulan ve bildiri kitapçığında tam metin olarak basılan bildiri, 23-25 June, Salamis Bay Conti Hotel, Famagusta, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti.
 
Aygun, H. A. & Akgün, Ö. E. (2010). Teachers’ views about the effects of new elementary education curriculum on using educational technology  The Tenth International Educational Technology Conference 10. Uluslararası Egitim Teknolojileri Konferansında sunulan ve bildiri kitapçığında tam metni basılan bildiri, 26-28 April, Bogaziçi Universitesi, Istanbul, Türkiye.
 
Unal, V. & Akgün, Ö.E. (2010). Effect of course support web site on computer and information technology class achievement. The Tenth International Educational Technology Conference 10. Uluslararası Egitim Teknolojileri Konferansında sunulan ve bildiri kitapçığında tam metni basılan bildiri, 26-28 April, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
 
 
Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Karadeniz, S., Kilic, E., Demirel, F. (2007). The Turkish adaptation study of motivated strategies for learning questionnaire for 12-18 year old children. INTED 2007 International Technology, Education and Development Konferansında sunulan bildiri, Valencia, İspanya.
 
Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Demirel, F. (2005). University students’ motivation and use of learning strategies: Turkish version of motivated strategies for learning questionnaire. Yedinci Uluslararası Eğitim Konferansında sunulan bildiri, Atina, Yunanistan.
 
Akgün, Ö. E, Masal, E., Masal, M. ve Takunyacı, M. (2007). İlköğretim matematik öğretmenliğinde okuyan 1. sınıf öğrencilerinin bilişsel ve duyuşsal özelliklerinin diğer bölümlerde okuyan 1.sınıf öğrencileriyle karşılaştırılması. İkinci Uluslararası Türk Dünyası Matematik Sempozyumunda sunulan ve özet olarak basılan bildiri. Sakarya, Sakarya Üniversitesi.
 
Takunyacı, M. ve Akgün, Ö. E. (2007) 8. sınıf öğrencilerinin geometri başarısında bilgisayar destekli öğretimin etkisi. Yedinci Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansında sunulan ve tam metin olarak basılan bildiri. Kıbrıs, Girne, Yakın Doğu Üniversitesi.
 
      7.4.  Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler
Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö.E. &Demirel, F. (2006).   University Students’ Motivation and Use of Learning Strategies: Turkish Version of Motivated Strategies for Learning Questionnaire. Niki Kyriakidou (Editor). International reflections on education and business. Athens: Athens Institute for Education & Research, 233-246.
 
      7.5.  Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
 
Akgün, Ö.E., Deryakulu,D. (2007). The effects of study type, refutational text and predict-observe-explain strategies on students\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\' cognitive conflict levels, conceptual changes and attitudes. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 40 (1), 17-40.
Cengiz, G., Akgün, Ö.E., Titrek, O., (2007). Öğrencilerin okul seçimlerinde bireysel faktörlerin etkisi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi ,13.
Akgün, Ö.E. (Haziran 2005). Bilgisayar destekli ve fen bilgisi laboratuvarında yapılan gösterim deneylerinin öğrencilerin fen bilgisi başarısı ve tutumları üzerindeki etkisi. Yüzüncüyıl Üniversitesi, Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (1).
Akgün, Ö.E. (Aralık 2005). Uygulayanların deneyim ve görüşleriyle yapıcı yaklaşım ve yapıcı yaklaşımların uygulanması öncesinde yapılması önerilen araştırmalar. Yüzüncüyıl Üniversitesi, Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (2).
 
      7.6.  Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
Akgün, Ö. E., Kılıç-Çakmak, E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2007). İlköğretim İkinci Kademe ve Lise Öğrencilerinin Ders ve Sınıf Düzeylerine Göre Değer, Beklenti ve Duyuşsal Faktörlere İlişkin Güdülenme Düzeyleri. 16.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan ve tam metin olarak basılan bildiri. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2007). İlköğretim İkinci Kademe ve Lise Öğrencilerinin Bilişsel ve Metabilişsel Stratejiler ve Kaynak Yönetimine İlişkin Öğrenme Stratejilerinin Ders ve Sınıf Düzeyine Göre Karşılaştırılması. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan ve tam metin olarak basılan bildiri. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Genç, A.A., Bayar, D. & Akgün, Ö.E. (2007). Tiyatro gösterimiyle verilen çevre eğitiminin ilköğretim öğrencilerinin çevreye yönelik farkındalık ve tutumları üzerindeki etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Kongresi, 15-17 Kasım 2007 Ankara.
Toplu, B., Arslan, A., Okumuş, E., Akgün, O.E. (2007). Programlı öğretim uygulamalarının ilköğretim 7. Sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersi başarı ve tutumları üzerindeki etkisi: karşılaştırmalı bir araştırma. Ulusal Teknik Eğitim, Mühendislik ve Eğitim Bilimleri Genç Araştırmacılar Sempozyumu’nde sunulan ve tam metin olarak basılan bildiri. Kocaeli, Kocaeli Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi, Türkiye.
Bayar, D., Genç, A.A., Akgün, O. E. (2007). İşbirliğine dayalı öğrenme etkinliklerinin basınç konusunun öğrenilmesine ve fen bilgisi dersine yönelik tutuma etkisi. Ulusal Teknik Eğitim, Mühendislik ve Eğitim Bilimleri Genç Araştırmacılar Sempozyumu’nde sunulan ve tam metin olarak basılan bildiri. Kocaeli, Kocaeli Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi, Türkiye.
Gözütok, D., Akgün, Ö. A., Karacaoğlu, Ö.C. (2005). İlköğretim programlarının öğretmen yeterlikleri açısından değerlendirilmesi. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumunda sunulan ve tam metin olarak basılan çağrılı bildiri, Kayseri.
 
      7.7.  Diğer yayınlar
Kitap
Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayınları. 
Kitapta Bölüm
Akgün, Ö.E. (2008). Bilgisayar Özyeterlik algısı. (Editör: Deniz Deryakulu Bilişim teknolojileri öğretiminde sosyo-psikolojik değişkenler içinde ss 1-32.) Ankara: Maya Akademi
Özeti Basılan Bildiriler
Akgün, Ö.E., Öztuna-Kaplan, A., Köklükaya, A.N. & Sözen, K. (2008). E-deney föyünün ve basılı deney föyünün öğrencilerin fen ve teknoloji laboratuvarı dersine yönelik deney başarısı, tutum ve başarı beklentisi üzerindeki etkisi. VIII. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunulan ve özeti basılan bildiri, Bolu, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Akgün, Ö.E. (2007). Kavram yanılgılarının türleri, nedenleri, ölçülmesi ve maddenin tanecikli yapısıyla ilgili kavram yanılgıları. 1. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi’nde sunulan ve özeti basılan bildiri, İstanbul, Nişantaşı Nuri Akın Anadolu Lisesi.
 
Çeviri
Akgün, Ö.E. (2002). Öğretim tasarımının kurtarılmaya ihtiyacı var mı? Eğitim Bilimleri ve Uygulama 1(1), 133-143.
 
8.    Projeler
Uluslar Arası
Proje Adı :  Ortaöğretimi Geliştirme Projesi 1-C Bileşeni, Mesleki Bilgi Sisteminin Geliştirilmesi
Destekleyen Kuruluşlar :  Milli Eğitim Bakanlığı – Dünya Bankası
Tarih : 2009 - 2010 Danışman Olarak
 
Proje Adı :  Integrative Teaching in Multicultural Environment for Teacher Students
Destekleyen Kuruluşlar :  Ulusal Ajans- Yoğun Erasmus Programı
Tarih : 13-24 Ekim 2008 ve 01-12 Mart 2009 Koordinatör Yardımcısı Olarak
 
Proje Adı : “Haydi Kızlar Okula” Kız Çocuklarının Okullulaştırması Projesi Nicel Değerlendirme Çalışması
Destekleyen Kuruluşlar : UNICEF
Tarih : 2005Araştırmacı Olarak
 
Ulusal
Proje Adı : Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği 13-18 Yaş Norm Çalışması
Destekleyen Kuruluşlar : TÜBİTAK, MEB(104K097)
Tarih : 2005-2007 Araştırmacı Olarak
 
Proje Adı :  8. sınıf öğrencilerinin geometri başarısında bilgisayar destekli öğretimin etkisi
Destekleyen Kuruluşlar :  BAPK (Proje No: 2006.60.01.026)
Tarih : 2006-2007 Proje Yürütücüsü Olarak
 
Proje Adı :  Bilişim teknolojileri dersi öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar ve tükenmişlik düzeyleri:  BAPK (Proje No: 2008-60-01-009)
Tarih : 2008-2009 Proje Yürütücüsü Olarak
 
 
9.    İdari Görevler
2011 - devam Sakarya Üniversitesi Eğitim-Öğretim Denetleme Komisyonu Üyesi
2010 - devam Eğitim Bilimleri Enstitüsü Müdür Yardımcısı
2010 – devam  SAU Eğitim Fakültesi Karma Öğrenme Öğretmenlik Eğitimi Programı Komisyonu Üyesi
2009 – devam  Sakarya Üniversitesi Ölçme Değerlendirme Komisyonu Üyesi
2008 – devam   Sakarya Üniversitesi Eğitim Öğretim Güncelleme Komisyonu Üyesi
2008 – 2011   Sakarya Üniversitesi Vakfı Okulları Genel Koordinatör Yardımcısı
2008 – devam  Sakarya Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Komisyonu Üyesi
2008 – 2009  SAU Eğitim Fakültesi Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi BÖTE Bölüm Koordinatörü
2007 – 2008      Sakarya Üniversitesi Vakfı Okulları Bilim Kurulu Üyesi
2007 – 2009  SAU Eğitim Fakültesi Uzaktan Eğitim Grubu Başkan Yardımcısı
2007 – devam  SAU Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü ERASMUS temsilcisi
2006 – 2009   Sakarya İli Mesleki Eğitim Yürütme Kurulu Üyesi
2006 – 2009      Sakarya Ünv. Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölüm Başkan  
                       Yardımcısı.
2004 – 2005      Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Web Sitesi Komisyonu Üyesi
2002 – 2004      Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Web Sitesi Koordinatörü
 
 
10. Bilimsel ve Mesleki Kuruluşlara Üyelikler
Türkiye Bilişim Derneği Üyesi
Eğitim Bilimleri ve Uygulama Derneği Üyesi
IEEE CS Learning Technology Task Force
Education Foundation of Europe
 
11. Hakemlikler
Bilimsel Dergiler:
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
Gazi Bilişim Teknolojileri Enstitüsü Dergisi
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
İlköğretim Online Dergisi
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Turkish Online Journal of Educational Technology
Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi
Yüzüncüyıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
 
Bilimsel Araştırma Projeleri:
Gazi Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri
Sakarya Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri
TÜBİTAK Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı (TEYDEB)
 
12.  Son iki yılda verilen lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler
 
Lisans
Özel Öğretim Yöntemleri, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Eğitim Yazılımı Tasarımı Geliştirme ve Değerlendirme.
 
Yüksek Lisans
Eğitim Teknolojisinin Kuramsal Temelleri, İnternet Temelli Eğitim, İstatistik Teknikler ve Veri Analizi.
 
 
13. Konuşmacı Olarak Katıldığı Toplantılar
 
06 Şubat 2008 Sakarya Üniversitesi Süleyman Demirel Konferans Salonu – Neden Öğrenci Merkezli Eğitim?
 
15 Kasım 2007 Sakarya Üniversitesi Uzaktan Eğitim Çalıştayı’nda davetli konuşmacı ve panelist - Uzaktan Eğitimde Öğretim Tasarımı – Uzaktan Eğitim Nasıl Daha İyi Yapılabilir?
 
 21 Haziran 2006 Haydi Kızlar Okula Kız Çocuklarının Okullulaşmasına Destek Kampanyası Bilgi ve Deneyim Paylaşımı İstanbul Valisi ve Kaymakamları, Haydi Kızlar Okula Kampanya Yürütücüleri ve UNICEF toplantısında "İlköğretime Erişimde İllerde Son Üç Yılda Gözlemlenen Değişim" adlı sunum. İstanbul: Richmond Otel.
 
 22 Haziran 2006 Haydi Kızlar Okula Kız Çocuklarının Okullulaşmasına Destek Kampanyası Bilgi ve Deneyim Paylaşımı İzmir Valisi ve Kaymakamları, Haydi Kızlar Okula Kampanya Yürütücüleri ve UNICEF toplantısında "İlköğretime Erişimde İllerde Son Üç Yılda Gözlemlenen Değişim" adlı sunum. İzmir: Kaya Prestige Otel.
 
 
 
14 Verilen Seminer ve Eğitimler
 
 
03 Eylül 2008 Sakarya Üniversitesi Geliştirme Vakfı Okulları Öğretmen Eğitimi Semineri - Eğitim İletişimi.
02 Mart 2006 "Avrupa Birliği Altıncı Çerçeve Programı Tanıtım, Proje Hazırlama ve Yönetme Semineri” Hendek, Eğitim Fakültesi 3102 nolu salon.
2008 Sakarya Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi Bursa Polis Koleji Eğiticilerin Eğitimi Programı
2009 Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Komiser Adayları İçin Pedagojik Formasyon Programı Bursa PMYO
2009 Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Komiser Adayları İçin Pedagojik Formasyon Programı Etiler PMYO
 
15 Erasmus Programları (Öğretim Elemanı Değişimi ve Yoğun Programlar) Kapsamında Öğretim Üyesi Olarak Gidilen Ülkeler
 
2007 Belçika, Hasselt, Katholike Hogeschool Limburg, Social Work, Teacher Training
2008 Belçika, Hasselt, Katholike Hogeschool Limburg, Teacher Training
2008 Letonya, Liepaja, Liepaja University, Teacher Training
2010 Avusturya, Vien, Padagogische Hochschule Wien (University of Teacher Education Vienna)
 
16. Hazırlanan Bilimsel Raporlar
 
17 Mart 2006’da World Bank’ın düzenlediği, Ankara, Sheraton Convention Center\\\\\\\\\\\\\\\'da gerçekleştirilen Turkey Education Sector Conference\\\\\\\\\\\\\\\'ın Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi için Türkçe “Eğitim Sektörü Konferansı Özet Raporu".
 
 
17. Düzenleme Kurulunda Görev Alınan Toplantılar
 
26-28 Nisan 2010 Uluslar arası Eğitim Teknolojileri Konferansı
01-03 Eylül 2008 17. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi
01-03 Mart 2005, “Öğretmen Yetiştirmede Kalite Sorunları Çalıştayı” düzenleme kurulunda görevli ve katılımcı.
09-10 Aralık 2004, “Yaşam Boyu Öğrenme Sempozyumu” düzenleme kurulunda görevli.
15 Haziran 2004, Dünya Bankası’nın Eğitim Bilimleri Fakültesi’nde düzenlediği “Türkiye Eğitim Sektörü Araştırması Paneli” düzenleme kurulunda görevli.
10-11 Şubat 2004, “Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitimin Güncel Sorunları ve Çözüm Önerileri Çalıştayı” düzenleme kurulunda görevli ve katılımcı.
13-15 Mayıs 2003 “Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Konferans ve Sergisi Ankara Üniversitesi Tanıtım Standı”nın Kurulması ve İşletilmesinde görev aldı.
11-12 Kasım 2002, “Özel Eğitim Kongresi” düzenleme kurulunda görevli.
16-17 Mayıs 2002, “21. Yüzyıl Eğitim Yöneticilerinin Yetiştirilmesi Sempozyumu” düzenleme kurulunda görevli ve katılımcı.
22 Kasım 2001, “Eğitim Bilimlerinin Uzmanlık Alanları ve Eğitim Uzmanı Yetiştirmenin Neresindeyiz?” adlı panelin düzenleme kurulunda görevli.
02 Mart 2001 “Öğretim Birliği Toplantısı” düzenleme kurulunda görevli.
Sakarya Üniversitesi Akademik Değerlendirme ve Kalite Kurulu Intimets Grundtvig Erasmus
Kullanıcı Adı:   Şifre: