Türkçe  English
    Sosyal Bilgiler Eğitimi ABD
   Bölümler > İlköğretim Bölümü >Sosyal Bilgiler Eğitimi ABD

 
 
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ, İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ,
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI,
 DERS İÇERİKLERİ
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 101
A
Sosyal Bilgilerin Temelleri
2
0
2
4
 
"Sosyal bilimler" ve "sosyal bilgiler" kavramları, sosyal bilimlerde bilgi, sosyal bilimlerin temel kavramları, başlıca sosyal bilimler ve birbirleriyle ilişkileri, sosyal bilgiler programlarının geliştirilmesinde sosyal bilimlerin rolü, sosyal bilgiler öğretiminin felsefi, eğitsel ve tarihsel temelleri, sosyal bilgiler gelenekleri.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
RPD 107
A
Sosyal Psikoloji
2
0
2
3
 
Psikoloji bilimi, psikolojinin alanları, sosyal psikolojinin psikoloji içindeki yeri, sosyal psikoloji alanı ve yöntemleri, insanın doğası, toplumsallaşma, sosyal algı, tutumlar ve değişmesi, sosyal etki, grup içinde bireysel davranış, kişiler arası çekicilik ve sevgi. 
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 103
A
Arkeoloji
2
0
2
3
 
Arkeolojinin tanımı, çalışma alanı, kullanılan yöntemler, arkeolojik tarihlendirme, arkeolojik buluntulardan insanlığın geçmişteki farklı deneyimlerini (barınma, beslenme, ticaret, teknoloji vs.) keşfetme; Türkiye ve dünyada ortaya çıkarılan önemli arkeolojik merkezler (Mısır, Mezopotamya, Çatalhöyük, Truva, Hattuşaş vb.); ünlü yabancı ve Türk arkeologlar ve önemli çalışmalarından örnekler.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 105
A
Sosyoloji
2
0
2
4
 
Sosyolojinin tanımı, konusu, kapsamı, sosyolojide temel kavramlar, çalışma alanları, Dünyada ve Türkiye’de sosyolojinin tarihsel gelişimi, Türkiyede ve dünyada önemli sosyologlar, sosyolojinin diğer bilimler ile ilişkisi; sosyal gruplar ve özellikleri, sosyolojide yöntem, birey toplum ilişkisi ve toplumun bireye etkisi, sosyolojik açıdan eğitim, eğitim toplum birey ilişkisi, toplumsal bir kurum olarak okul, öğretmen ve öğrencinin sosyolojik açıdan rol ve sorumlulukları, eğitimde fırsat eşitliği, sosyal hareketlilik, statü, sınıf ve tabakalaşma, kültür toplum ve medeniyet ilişkisi, güncel sosyolojik çalışmala örnekleri.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
TRE 113
GK
Türkçe I:Yazılı Anlatım
2
0
2
2
 
Yazı dilinin ve yazılı iletişimin temel özellikleri, yazı dili ile sözlü dilin arasındaki temel farklar.Anlatım: yazılı ve sözlü anlatım; öznel anlatım, nesnel anlatım; paragraf; paragraf türleri (giriş-gelişme-sonuç paragrafları). Metnin tanımı ve metin türleri (bilgilendirici metinler, yazınsal metinler); metin olma koşulları (bağlaşıklık, tutarlılık, amaçlılık, kabul edilebilirlik, durumsallık, bilgisellik, metinler arası ilişkiler). Yazılı anlatım (yazılı kompozisyon: serbest yazma, planlı yazma); planlı yazma aşamaları (konu, konunun sınırlandırılması, amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi; yazma planı hazırlama, kâğıt düzeni); bilgilendirici metinler (dilekçe, mektup, haber, karar, ilan/reklam, tutanak, rapor, resmi yazılar, bilimsel yazılar) üzerinde kuramsal bilgiler; örnekler üzerinde çalışmalar ve yazma uygulamaları; bir metnin özetini ve planını çıkarma; yazılı uygulamalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BTE 103
GK
Bilgisayar I
2
2
3
4
 
Bilişim teknolojileri, yazılım ve donanım ile ilgili temel kavramlar, genel olarak işletim sistemleri, kelime işlemci programları, elektronik tablolama programları, veri sunumu, eğitimde internet kullanımı, bilişim teknolojilerinin sosyal yapı üzerindeki etkileri ve eğitimdeki yeri, bilişim sistemleri güvenliği ve ilgili etik kavramları.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
YDB 101
GK
Yabancı Dil I
3
0
3
4
 
Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. Bu derste ilgi çekici bağlamlar yaratılarak, dilin işlekliğini artırıcı alıştırmalar verilerek, dilin gerçek iletişim becerilerinde kullanımı gösterilerek öğrencilerin dilsel ve iletişimsel yetileri geliştirilecek ve yabancı dil yeterlikleri artırılacaktır.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
ATA 101
GK
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
2
0
2
2
 
Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 101
MB
 Eğitim Bilimine Giriş
3
0
3
4
Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim Sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler.
  
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 102
A
Genel Fiziki Coğrafya
4
0
4
5
 
Jeomorfoloji (temel jeoloji bilgileri, yeryüzü şekilleri bilgisi), hidrografya (akarsular, yeraltı suları, göller, denizler), iklim bilimi, toprak coğrafyası (oluşum, çeşitleri, dağılışı, toprak sorunları), bitki coğrafyası (yetişme ortamı şartları, dağılışı).
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 104
A
Eskiçağ Tarihi ve Uygarlığı
2
0
2
5
 
Eskiçağ tarihinin kapsamı ve kaynakları; Akdeniz uygarlığının önemli merkezleri (Mezopotamya, Mısır, Yunan/Helen, Roma vs.) ve Anadolu’da kurulan uygarlıklar; diğer antik uygarlıklar; Eskiçağ uygarlıklarının insanlığın gelişimine etkileri.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 106
A
Felsefe
2
0
2
4
 
Felsefe ile ilgili temel kavramlar, felsefe ve bilim, felsefenin çalışma alanları ve sosyal bilimler içindeki rolü, başlıca felsefi akımlar; Türkiye’de ve dünyadaki düşünürlerin görüşlerinin incelenmesi, felsefi perspektifin geliştirilmesi, felsefe eğitim ilişkisi, eğitimin felsefi temelleri ve eğitim programlarına etkisi, çağdaş felsefe akımları.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 108
A
Ekonomi
2
0
2
4
 
Temel ekonomi kavramları (ekonomi, üretim, tüketim, arz, talep, enflasyon, devalüasyon, deflasyon, mal, hizmet, yatırım, girişimcilik vb. kavramlar ve güncel hayatla ilişkileri), ekonomik sistemler, ekonomi ile ilgili kurumlar, ekonomik yaşama fikri ile toplumsal gelişme arasındaki ilişkiler.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
TRE 114
GK
Türkçe II: Sözlü Anlatım
2
0
2
2
 
Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri. Sözlü anlatım; konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma); iyi bir konuşmanın temel ilkeleri; iyi bir konuşmacının temel özellikleri (vurgu, tonlama, duraklama; diksiyon vb.). Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma; hazırlıklı konuşmanın aşamaları(konunun seçimi ve sınırlandırılması; amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma; konuşmanın sunuluşu). Konuşma türleri:(karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, yılbaşı, doğum, bayram v.b. önemli bir olayı kutlama, yol tarif etme, telefonla konuşma, iş isteme, biriyle görüşme/röportaj yapma, radyo ve televizyon konuşmaları, değişik kültür, sanat programlarına konuşmacı olarak katılma v.b.). Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve sözlü anlatım uygulamaları, konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BTE 104
GK
Bilgisayar II
2
2
3
4
 
Bilgisayar destekli eğitim ile ilgili temel kavramlar, öğeleri, kuramsal temelleri, yararları ve sınırlılıkları, uygulama yöntemleri, bilgisayar destekli öğretimde kullanılan yaygın formatlar, ders yazılımlarının değerlendirilmesi ve seçimi, uzaktan eğitim uygulamaları, veri tabanı uygulamaları, bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki olumsuz etkileri ve önlenmesi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
YDB 102
GK
Yabancı Dil II
3
0
3
4
 
Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. Bu derste öğrencilerin “Yabancı Dil I” dersinde kazandıkları bilgi ve becerilerin bir üst seviyeye çıkartılması hedeflenmelidir. Bu yapılırken ilgi çekici bağlamlar yaratılmasına, dilin işlekliğini artırıcı alıştırmalar yapılmasına, dilin gerçek iletişim becerilerinde kullanılmasına ve bu yolla öğrencilerin dilsel ve iletişimsel yetileri ile yabancı dil yeterliklerinin artırılmasına özen gösterilmelidir.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
ATA 102
GK
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
2
0
2
2
 
Siyasi alanda yapılan devrimler, siyasi partiler ve çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri, hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayışın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan yenilikler. 1923-1938 Döneminde Türk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası, Türk Devriminin İlkeleri: (Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devrimcilik, Devletçilik, Milliyetçilik). Bütünleyici ilkeler.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 201
A
Türkiye Fiziki Coğrafyası
2
0
2
3
 
Türkiye’nin jeolojik yapısı, jeomorfolojik özellikleri, akarsular, göller ve denizler, iklimi, toprakları ve korunması, Türkiye bitki örtüsü, doğal hayvan toplulukları.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 203
A
İslam Öncesi Türk Tarihi ve Kültürü
2
0
2
3
 
İslam öncesi kurulan Türk devletlerinin tarihi: (Orta Asya’da kurulanlar, Orta Asya dışında kurulanlar), İslamiyet öncesi Türk toplumlarında kültür ve uygarlık.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 205
A
Siyaset Bilimine Giriş
2
0
2
3
 
Temel kavramlar, konusu, yöntemi, diğer bilim dallarıyla ilişkisi, siyasetin psikolojik, sosyal ve ekonomik temelleri, siyasal kurumlar, iktidar ve devlet, siyasal sistem ve rejimler, siyasal katılım, siyasal partiler, baskı ve çıkar grupları, kamuoyu, propaganda.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 207
A
Temel Hukuk
2
0
2
3
 
Temel hukuk kavramlar, toplumsal düzen ve hukuk kuralları, hukuki olaylar ve hukuki işlemler, hukuk sistemi, Türk hukuk sisteminin tarihsel gelişimi ve günümüzdeki yapısı, eğitim-hukuk ilişkileri.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 209
A
Sanat ve Estetik*
2
0
2
3
 
Sanat ve estetik konusunda temel kavramlar; kişilerin zihinsel, duygusal ve devinimsel gelişiminde sanatın ve sanat eğitiminin yeri ve önemi; yaratıcılık sanat ve estetik duyarlılık eğitimle sanat arasındaki ilişki, dünyada ve Türkiye’de sanatın gelişimi, sanatın kültürle ilişkileri, sanat eğitiminde tarihi mekanların kullanımı ve müzelerin önemi.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 231
A
Seç: Çevre Bilimi
2
0
2
4
 
Temel ekolojik kavram ve ilkeler. Ekosistemler. Besin zincirleri. Besin ağı, Habitat. Rekabet. Simbiosis, Mutualizm, Süksesyon, Toprak biyomları, Madde dolaşımı ve enerji akışı, Büyük ekosistemler. İnsanlığın ekolojik sorunları Nüfus ve çevre, Ormanların yok olması, Erozyon ve toprak sorunları, Kentsel alanlarda çevre sorunları, Sulak alanlar ve su kirliliği,Hava kirliliği Gürültü kirliliği vb., Dünya’da ve Türkiye’de çevre korumacılık.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 233
A
Seç: Osmanlı Dönemi Demokrasi Hareketleri
2
0
2
4
 
Derse demokrasi kavramının açıklanması ile başlanacak, Yunan, Roma, Helen ve Mezopotamya’daki uygulamalar, İslam Öncesi Türk Devletlerindeki yönetim şekilleri, İslamiyet sonrası Türk Devletlerindeki yönetim, Osmanlı Devleti’ndeki yönetim şekli, Meşrutiyet dönemleri devlet yönetimi işlenecektir.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 235
A
Seç: Çağdaş Türk Dünyası Tarihi
2
0
2
4
 
Türklerin yaşadığı coğrafi bölgeler,Eski Sovyet sistemi ve Türkler, İdil-Ural bölgesi, Türk toplulukları ve tarihsel gelişimleri , Kafkasya’daki Türk toplulukları, Orta Asya Bağımsız Türk Devletleri, Doğu Türkistan, Afganistan Türkleri, İran Türkleri, Irak Türkleri, Suriye Türkleri, Dağılan Yugoslavya’daki Türkler, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Balkan Türk Toplulukları ve siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik durumları
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 211
GK
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
2
0
2
4
 
Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi v.b.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 261
GK
Türk Sosyal ve İktisat Tarihi
2
0
2
3
 
Osmanlı devletinin sosyal ve ekonomik durumu
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 263
GK
Sosyal Bilgilerde Sosyolojik Konuların Analizi
2
0
2
3
 
Sosyolojinin öğretmen aayları için önemi, sosyolojinin sosyal bilgiler içinde yeri ve önemi. sosyal bilgiler konuları içinde sosyoloji konularının analizi ve aktarımı.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 207
MB
Eğitim Psikolojisi
3
0
3
4
 
Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim), öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi).
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 202
A
Genel Beşeri ve Ekonomik Coğrafya
4
0
4
5
 
Nüfus, yerleşme, göçler, diller, dinler, ırklar, kültürlerin yeryüzüne dağılışı. Tarım coğrafyası, hayvancılık, ormancılık, madenler ve enerji kaynakları, sanayi coğrafyası, dünya gıda kaynakları, ticaret, turizm.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 204
A
Antropoloji
2
0
2
3
 
Antropolojinin tanımı ve kapsamı, çalışma alanları, yöntemi; antropolojinin gündelik yaşamla ilişkisi; ilk insanlar ve modern insanın ortaya çıkışı, insanoğlunun geçim şekillerinin evrimi; akrabalık sistemleri ve sosyal örgüt, siyasal örgütlenmelerin ortaya çıkışı, toplumsal tabakalaşma, toplumsal cinsiyet, din, dil, birey ve kültür gibi antropolojinin çalışma konuları; ülkemiz ve dünyadan belli başlı antropologlar, bunların çalışma alanları ve çalışmalarından örnekler.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 206
A
Ortaçağ Tarihi
4
0
4
4
 
İslamiyet’in doğuşu; Arap-İslam Devletleri (Dört Halife Dönemi, Emeviler, Abbasiler); Türk-İslam Devletleri (İdil Bulgarları, Karahanlılar, Gazneliler, Selçuklular ve varisleri); İslam Uygarlığı (Arap-Türk-Fars kültürlerinin İslam uygarlığına katkıları); Batı Dünyası ve Uygarlığı; Hıristiyanlığın doğuşu, yayılışı ve Batı dünyasına etkileri; Bizans Tarihi.
 
  
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 208
A
Bilim Teknoloji ve Sosyal Değişme
2
0
2
2
 
Geçmişte ve günümüzde bilim ve teknoloji ilişkisi, bilim ve teknolojinin sosyal değişime etkileri, insanlığın ortak bilim mirası, ünlü Türk ve yabancı bilim adamları, doku ve organ nakli, nano-teknoloji, gen teknolojisi gibi çağdaş bilimsel gelişmelerin yaşama etkisi, Türk Patent Enstitüsü, telif ve patent hakları, uzay ve havacılık çalışmaları.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 210
A
Vatandaşlık Bilgisi
2
0
2
3
 
İnsan ve toplum, toplum hayatını düzenleyen kurallar; aile, okul ve çevrede demokratik hayat; devlet ve devlet şekilleri; tarihsel süreç içinde egemenlik anlayışının evrimi; temel hak ve ödevler; anayasa, anayasal kurumlar, anayasal yaşam; Türk devlet geleneği, Türkiye Cumhuriyeti’nin temel nitelikleri ve yapısı.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 232
A
Seç: Bilgi Toplumu ve Eğitim
2
0
2
3
 
Toplum tipleri, evrimci toplum anlayışı ve oryantalizm, tarım, sanayi ve bilgi toplumu, bilgi toplumu ve eğitim ilişkisi
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 234
A
Seç: Cumhuriyet Dön. Demokrasi Hareketleri
2
0
2
3
 
Osmanlı Devleti’ndeki yönetim şekli, Meşrutiyet dönemleri devlet yönetimi, Milli Mücadele dönemi, I. TBMM dönemi, 1923-1946 dönemi, 1946-1960 dönemi, seçimler, partiler, anayasal düzenlemeler, 1960-1983 dönemi, 1980-1993 dönemi demokratik gelişmeler.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 204
GK
Türk Eğitim Tarihi
2
0
2
3
 
Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemi. Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar. Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka planı, felsefî, düşünsel ve politik temelleri. Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme.Türk Eğitim Devrimi 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri. Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeler. Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme. Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler. 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 206
MB
Öğretim İlke ve Yöntemleri
3
0
3
4
 
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 282
MB
Seç: Duyuşsal Eğitim
2
0
2
3
 
Eğitimde hedeflerin aşamalı sınıflandırmasını, duyuşsal hedeflerin sınıflandırılmasını, hedef belirleme ve hedefe yönelik eğitim anlayışlarını, duyuşsal amaçlı eğitim yaklaşımlarını, gevşeme ve ısınma egzersizlerini, stresle başa çıkma yaklaşımlarını, problem çözme eğitimini, sosyal beceri eğitiminin temel özelliklerini, çatışma çözme eğitiminin temel özelliklerini ve duyuşsal hedeflerin önemini kapsayan bir derstir.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 284
MB
Seç: Sosyal Beceri Eğitimi
2
0
2
3
 
Sosyal Davranışın Tanım Bilgisi, Sosyal Beceri Eğitimin Gerekliliğini Anlayabilme, Sosyal Zeka Kavramının Tanım Bilgisi, Sosyal Beceri Türlerinin Bilgisi, Sosyal Beceri Modellerini Anlayabilme, Sosyal Beceriyi Ölçme Yöntemlerini Anlayabilme, Sosyal Beceri Modelleri
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 301
A
Osmanlı Tarihi ve Uygarlığı I
2
0
2
3
 
Osmanlı devletinin kuruluşundan (1299) Küçük Kaynarca Antlaşması’na (1774) kadar Osmanlı İmparatorluğunun, siyasi, kültür ve uygarlık tarihi.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 303
A
Türkiye Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası
2
0
2
4
 
Nüfus ve özellikleri, göçler, nüfus sayımları, yerleşme, kentleşme ve sorunları, kentlerin sınıflandırılması. Tarım, hayvancılık, ormancılık, madenler ve enerji kaynakları, sanayi, ulaşım, ticaret, turizm.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 305
A
Yeni ve Yakınçağ Tarihi
2
0
2
3
 
1453’den 1914’e kadar Avrupa’da meydana gelen önemli siyasi ve sosyal gelişmeler (coğrafi keşifler, Rönesans ve Reform, Aydınlanma, Fransız İhtilali, Sanayi Devrimi, sömürgecilik), bu süreçte Osmanlı İmparatorluğu dışındaki Türk Dünyası’nda ortaya çıkan siyasi, ekonomik, kültürel ve sosyal gelişmeler; aynı dönemde dünyanın bazı bölgelerinde yaşanan önemli gelişmeler (Japonya’nın yükselişi, Amerikan Bağımsızlık Savaşı vb.)
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 307
A
İnsan Hakları ve Demokrasi
2
0
2
3
 
İnsan hakları ve demokrasinin tanımı ve tarihi gelişimi; demokrasi, özgürlük ve eşitlik kavramları, farklı demokrasi anlayışları, demokratik kültür, okulda ve ailede demokrasi, demokratik yurttaşlık; haklar ve özgürlükler, çocuk ve kadın hakları, insan haklarıyla ilgili ulusal ve uluslar arası düzenlemeler (İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, Çocuk Hakları Sözleşmesi vb.); insan hakları alanında yaşanan temel sorunlar, insan hakları ve demokrasi eğitimi
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 309
A
Ülkeler Coğrafyası
2
0
2
3
 
Kıtalar (Asya, Avrupa, Afrika, Okyanusya, Kuzey ve Güney Amerika ve Antartika). Ülkeler (Balkan ülkeleri, Kafkasya ülkeleri, Ortadoğu ülkeleri, Orta Asya ülkeleri ve diğerleri).
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 311
GK
Topluma Hizmet Uygulamaları
1
2
2
4
 
Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 361
GK
Seç: Türk Çağdaşlaşma Tarihi
2
0
2
3
 
Klasik dönem Osmanlı Devlet ve Toplum yapısı, Modern dönem Osmanlı Devleti’nde Batılılaşma hareketleri, Meşrutiyet yıllarında Türkiye’de modernleşme ve Cumhuriyet modernleşmesi.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 363
GK
Seç: Atatürkçü Düşünce SistemininTemelleri
2
0
2
3
 
Atatürkçü Düşünce Sistemi, Cumhuriyet ve temel nitelikleri, Çağdaş Türk dünyası ve Atatürkçü düşünce ilişkisi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 365
GK
Seç: Küreselleşme ve Eğitim
2
0
2
3
 
Küreselleşme ve Türkiye, Küreselleşme ve toplumsal kurumlar ile eğitim ilişkisi.Küreselleşme karşıtları ve söylemler.Ulusal eğitim ve evrensel eğitim.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BTE 309
MB
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
2
2
3
4
 
Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 303
MB
Sınıf Yönetimi
2
0
2
3
 
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 302
A
Osmanlı Tarihi ve Uygarlığı II
2
0
2
3
 
Küçük Kaynarca Antlaşması’ndan (1774) Osmanlı imparatorluğunun yıkılışına kadar(1922) siyasi, kültür ve uygarlık tarihi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
TRE 310
A
Sosyal Bilgiler Sözlü ve Yazılı Edebiyat İnc.
2
0
2
3
 
Edebi metinler ve türleri; mitler, destanlar, efsaneler, seyahatnameler, siyasetnameler, menakıpnameler, gazavatnameler, tarihi romanlar masallar, hikâyeler, türküler, kâşif günlükleri, şiirler, anılar, denemeler, hikâyecikler (anekdotlar), biyografiler, mektuplar vb.nin sosyal bilgiler öğretiminde kullanılması.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
RPD 316
A
İnsan İlişkileri ve İletişim
2
0
2
3
 
İnsanlar arası iletişim (ailede, okulda, alışverişte, iş yerlerinde, vb.); etkin konuşma ve dinleme; beden dili; hak ve sorumluluklar; değer yargıları ve iletişimdeki rolü.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 304
A
Çağdaş Dünya Tarihi
2
0
2
4
 
Birinci Dünya Savaşı’ndan günümüze kadar dünyada meydana gelen önemli olaylar: I. ve II. Dünya Savaşları, Soğuk Savaş dönemi ve sonrası gelişmeler (Birleşmiş Milletler, NATO ve Varşova Paktı, AET, Avrupa Birliği, SSCB’nin dağılması, Körfez Savaşı, 11 Eylül Terör Saldırısı ve yansımaları vb.); yeni bağımsız Türk devletlerinin kuruluşu ve gelişimi.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 306
A
Siyasi Coğrafya
2
0
2
3
 
Tanımlar, siyasi coğrafya ile ilgili başlıca görüşler; siyasi coğrafyada fiziksel etkenler (konum, alan, sınırlar, yer şekilleri, iklim, sular, topraklar, doğal kaynaklar), siyasi coğrafyada beşeri etkenler (nüfus, kültür, askeri ve/veya siyasi, ekonomik topluluklar), Türkiye’nin katıldığı siyasi oluşumlar (NATO, AB), Orta Doğu ülkeleri, Balkan ülkeleri, Kafkas ülkeleri ile ilişkiler, Türk Cumhuriyetleri, sınır aşan sular, boğazlar, kıt’a sahanlığı ve Ege sorunu, OECD ülkeleri, Dünyada siyasi ve ekonomik örgütler.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 362
GK
Seç: Türk Dış Politikası
2
0
2
3
 
Klasik dönem ve modern dönem Osmanlı Devletinin dış politikasının özellikleri ve uygulamaları, Milli Mücadele yıllarında Ankara Hükümetinin takip ettiği dış politika , Lozan ve Lozan’dan kalan meselelerin çözümü, Atatürk dönemi takip edilen dış politika
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 364
GK
Seç: Değer ve Toplum
2
0
2
3
 
Toplum ve birey bağlamında değer ve ahlak ilişkisi, her ikisinin günümüz insanının hayatına olan etkileri.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 366
GK
Seç: Türkiye’nin Sosyal Yapısı
2
0
2
3
 
Türkiye’nin sosyal yapısı toplumsal yapının değişkenleri sosyal yapıdaki belirli dinamikleri etkileşim ve değişim, toplumsal yapı çözümlemeleri.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 368
GK
Seç: Türkiye Cumhuriyeti TarihininKaynakları
2
0
2
3
 
Meşrutiyet dönemleri siyasi hayatı hakkında genel bilgi, II. Meşrutiyet Dönemi Siyasi Hayat, I. Dünya Savaşı ve Milli Mücadele Dönemi, Milli Mücadele Dönemi, Nutuk’un incelenmesi, Nutuk’un incelenmesi, Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, Hatıratlar, Hatıratlar, Gazeteler ve Dergiler, Arşiv Belgeleri Kataloglar, Arşiv Belgeleri Kataloglar, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Tarihçiler ve genel bibliyografyası
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 306
MB
Ölçme ve Değerlendirme
3
0
3
4
 
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 308
MB
Özel Öğretim Yöntemleri I
2
2
3
4
 
Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 304
MB
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
2
0
2
3
 
Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 401
A
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I
2
0
2
3
 
1919’dan 1945’e kadar Türkiye Cumhuriyeti’nde siyasi ve toplumsal yaşam, ekonomi, eğitim ve bilim, dış politika, kültür, sağlık, spor vb. alanlarda meydana gelen gelişmeler.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 403
A
Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemeleri
2
2
3
5
 
Sosyal bilgiler alanında yazılmış öğretmen ve öğrenci çalışma kitaplarının incelenmesi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 405
A
Günümüz Dünya Sorunları
2
0
2
3
 
Doğal afetler (küresel ısınma, depremler, tsunami vb.), çevre sorunları, doğal kaynakların sınırlılığı, açlık, fakirlik, işsizlik, insan hakları, plansız nüfus artışı, ırkçılık, salgın ve bulaşıcı hastalıklar, terör gibi sorunların incelenmesi; bu sorunların çözülmesini amaçlayan ulusal ve uluslar arası kuruluşlar ile farklı yaklaşımlar.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 407
A
Özel Öğretim Yöntemleri II
2
2
3
4
 
Sosyal bilgiler eğitiminde bilgisayar ve internetten yararlanma, grafik ve tablo okuma becerilerinin geliştirilmesi, görsel materyal ve doküman kullanımı, Cumhuriyet ve Atatürkçülük konularının işlenmesi, sözlü tarih çalışmaları, belirli gün ve haftalardan yararlanma, güncel olayların kullanımı ve katkıları, çevre incelemelerinin planlanması, müze eğitimi, soru sorma ve teknikleri, çağdaş değerlendirme uygulamaları.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 407
MB
Program Geliştirme
2
0
2
4
 
Temel kavramlar, program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temeller ), eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirme süreci (planlama, tasarı hazırlama, deneme- değerlendirme, programa süreklilik kazandırma ) , eğitim programları ile ilgili yeni yönelimler (etkin öğrenme, çoklu zeka, işbirliğine dayalı öğrenme, yaşam boyu öğrenme, yapılandırmacılık, yaratıcı düşünme, v.b ).
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
ÖEB 401
MB
Özel Eğitim
2
0
2
3
 
Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 409
MB
Okul Deneyimi
1
4
3
8
 
Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 402
A
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II
2
0
2
3
 
1945’dan 2000’li yıllara kadar Türkiye Cumhuriyeti’nde siyasi ve toplumsal yaşam, ekonomi, eğitim ve bilim, dış politika, kültür, sağlık, spor vb. alanlarda meydana gelen gelişmeler.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 404
A
Sosyal Proje Geliştirme
1
2
2
5
 
Sosyal bilgilerde projenin yeri ve önemi; proje türleri ve proje hazırlama aşamaları; örnek bir sosyal projenin planlanması, hazırlanması, sunumu ve değerlendirilmesi, okullarda proje yönetimi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 406
A
Drama
2
2
3
5
 
Eğitsel drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, eğitici dramanın yaş grupları ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, eğitsel drama da özel teknikler, eğitsel dramanın değerlendirilmesi, uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi.
  
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 402
MB
Rehberlik
3
0
3
4
 
Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler), teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri.
  
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
SBE 408
MB
Öğretmenlik Uygulaması
2
6
5
10
 
Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 488
MB
Seç: Özgüven Geliştirme
2
0
2
3
 
Hedefler Ve Özgüven, Öz İnançlar Ve Özgüven, İletişim Ve Özgüven, Eleştiri Ve Özgüven, Pozitif Düşünce Ve Özgüven, Çocukta Özgüven, Ergende Özgüven, Yetişkinde Özgüven, Kadında Özgüven, Öneriler
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 490
MB
Seç: Öğrenme Psikolojisi
2
0
2
3
 
Öğrenme nedir? Öğrenme psikolojisi nedir? Öğrenme psikolojisi ve öğrenme teorileri ilişkisi, öğrenmede davranışsal yaklaşımlar.

 

Sakarya Üniversitesi Akademik Değerlendirme ve Kalite Kurulu Intimets Grundtvig Erasmus
Kullanıcı Adı:   Şifre: