Türkçe  English
    Okul Öncesi Eğitimi ABD
   Bölümler > İlköğretim Bölümü >Okul Öncesi Eğitimi ABD

.
 
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ, İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ,
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI,
 DERS İÇERİKLERİ
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 101
A
Okul Öncesi Eğitime Giriş
3
0
3
5
 
Erken çocukluk kavramı, Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim, okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları, okul öncesi eğitime temel olan görüşler ve okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumu, okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri, okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri, okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
FBE 109
A
İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi
3
0
3
6
 
İnsan vücudu ve işleyişi hakkında temel bilgiler, merkezi ve periferik sinir sistemi, hareket sistemi, duyu organları, dolaşım sistemi, sindirim sistemi, solunum sistemi, boşaltım sistemi, endokrin sistem, üreme sistemi, bu sistemlerin geliştirilmesinin 0-6 yaş dönemindeki önemi.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
RPD 105
A
Psikoloji
2
0
2
3
 
Psikolojinin tanımı, psikoloji tarihi, psikolojinin alanları (sosyal psikoloji, klinik psikoloji, eğitim psikolojisi vs.), psikoloji kuramları (davranışçı kuramlar, bilişsel kuramlar, varoluşçu kuram vb.), psikolojinin biyolojik temelleri, zeka ve kuramları, duyum ve algılama, bellek, kişilik ve kuramları, normal dışı davranışlar, güdülenme, heyecan, savunma mekanizmaları.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
TRE 113
GK
Türkçe I: Yazılı Anlatım
2
0
2
2
 
Yazı dilinin ve yazılı iletişimin temel özellikleri, yazı dili ile sözlü dilin arasındaki temel farklar. Anlatım: yazılı ve sözlü anlatım; öznel anlatım, nesnel anlatım; paragraf; paragraf türleri (giriş-gelişme-sonuç paragrafları). Metnin tanımı ve metin türleri (bilgilendirici metinler, yazınsal metinler); metin olma koşulları (bağlaşıklık, tutarlılık, amaçlılık, kabul edilebilirlik, durumsallık, bilgisellik, metinlerarası ilişkiler). Yazılı anlatım (yazılı kompozisyon: serbest yazma, planlı yazma); planlı yazma aşamaları (konu, konunun sınırlandırılması, amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi; yazma planı hazırlama, kâğıt düzeni); bilgilendirici metinler (dilekçe, mektup, haber, karar, ilan/reklam, tutanak, rapor, resmi yazılar, bilimsel yazılar) üzerinde kuramsal bilgiler; örnekler üzerinde çalışmalar ve yazma uygulamaları; bir metnin özetini ve planını çıkarma; yazılı uygulamalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
ATA 101
GK
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
2
0
2
2
 
Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BTE 103
GK
Bilgisayar I
2
2
3
4
 
Bilişim teknolojileri, yazılım ve donanım ile ilgili temel kavramlar, genel olarak işletim sistemleri, kelime işlemci programları, elektronik tablolama programları, veri sunumu, eğitimde internet kullanımı, bilişim teknolojilerinin sosyal yapı üzerindeki etkileri ve eğitimdeki yeri, bilişim sistemleri güvenliği ve ilgili etik kavramları.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
YDB 101
GK
Yabancı Dil I
3
0
3
4
 
Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. Bu derste ilgi çekici bağlamlar yaratılarak, dilin işlekliğini artırıcı alıştırmalar verilerek, dilin gerçek iletişim becerilerinde kullanımı gösterilerek öğrencilerin dilsel ve iletişimsel yetileri geliştirilecek ve yabancı dil yeterlikleri artırılacaktır.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 101
MB
 Eğitim Bilimine Giriş
3
0
3
4
 
Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim Sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 102
A
Anne-Çocuk Sağlığı ve İlkyardım
3
0
3
10
 
Anne-çocuk sağlığının tanımı, ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığının durumu, hamileliğin oluşumu, anne karnında çocuk gelişimi, hamilelikte geçirilebilecek hastalık ve kazaların çocuğun gelişimine etkileri, 0-6 yaş çocuklarının fiziksel gelişimi (diş, boy, kilo) ve takibi, 0-6 yaş çocuklarında görülen çocuk hastalıkları (ishal ve solunum yolu enfeksiyonları, bağışıklama ve döküntülü hastalıklar, paraziter enfeksiyonlar vb.) ve korunma yöntemleri, aşılar, kadının yaşam dönemlerine göre sağlık sorunları, aile planlaması, kırık-çıkık, yanma, yaralanma, böcek sokması, zehirlenme, yabancı cisim yutma vb. durumlarda öğretmenin yapması gereken ilkyardım.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
TRE 114
GK
Türkçe II: Sözlü Anlatım
2
0
2
2
 
Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri. Sözlü anlatım; konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma); iyi bir konuşmanın temel ilkeleri; iyi bir konuşmacının temel özellikleri (vurgu, tonlama, duraklama; diksiyon vb.). Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma; hazırlıklı konuşmanın aşamaları(konunun seçimi ve sınırlandırılması; amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma; konuşmanın sunuluşu). Konuşma türleri:(karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, yılbaşı, doğum, bayram v.b. önemli bir olayı kutlama, yol tarif etme, telefonla konuşma, iş isteme, biriyle görüşme/röportaj yapma, radyo ve televizyon konuşmaları, değişik kültür, sanat programlarına konuşmacı olarak katılma v.b.). Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve sözlü anlatım uygulamaları, konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
ATA 102
GK
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II
2
0
2
2
 
Siyasi alanda yapılan devrimler, siyasi partiler ve çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri, hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayışın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan yenilikler. 1923-1938 Döneminde Türk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası, Türk Devriminin İlkeleri: (Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devrimcilik, Devletçilik, Milliyetçilik). Bütünleyici ilkeler.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BTE 104
GK
Bilgisayar II
2
2
3
4
 
Bilgisayar destekli eğitim ile ilgili temel kavramlar, öğeleri, kuramsal temelleri, yararları ve sınırlılıkları, uygulama yöntemleri, bilgisayar destekli öğretimde kullanılan yaygın formatlar, ders yazılımlarının değerlendirilmesi ve seçimi, uzaktan eğitim uygulamaları, veri tabanı uygulamaları, bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki olumsuz etkileri ve önlenmesi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
YDB 102
GK
Yabancı Dil II
3
0
3
4
 
Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. Bu derste öğrencilerin “Yabancı Dil I” dersinde kazandıkları bilgi ve becerilerin bir üst seviyeye çıkartılması hedeflenmelidir. Bu yapılırken ilgi çekici bağlamlar yaratılmasına, dilin işlekliğini artırıcı alıştırmalar yapılmasına, dilin gerçek iletişim becerilerinde kullanılmasına ve bu yolla öğrencilerin dilsel ve iletişimsel yetileri ile yabancı dil yeterliklerinin artırılmasına özen gösterilmelidir.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 104
GK
Eğitim Felsefesi *
2
0
2
4
 
Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki, eğitim felsefesinin tanımı, eğitimi etkileyen temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, pragmatizm ve varoluşçuluk), eğitim felsefesi akımları (daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, yeniden kurmacılık, varoluşçuluk, oluşturmacılık), eğitim felsefesi akımlarının Türkiye Cumhuriyeti eğitim sistemine etkileri, eğitim felsefesi ve çağdaş eğitim sistemleri.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 102
MB
Eğitim Psikolojisi
3
0
3
4
 
Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim), öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi).
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 201
A
Anne-Çocuk beslenmesi
2
0
2
4
 
Beslenmenin tanımı, önemi, besin öğeleri, besinler, besinlerin besin değerleri yönünden zenginleştirilmesi, hamile ve süt veren kadının beslenmesi, kötü beslenmenin zararları, çocuklarda beslenme sorunları, 0-6 yaş çocuğu için uygun besinler, okul öncesi dönemi için mönü oluşturma, besinlerin hazırlanmasında sağlık ve temizlik kuralları.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 203
A
Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I
3
0
3
6
 
0-8 yaştabilişsel gelişim, bilişsel gelişim kavramları ve kuramları (Piaget, Vygotsky), dil gelişimi ile ilgili kavramlar, dili oluşturan sistemler, dilin nörolojik ve fizyolojik temelleri, 0-8 yaş çocuklarının dil gelişimi, dil gelişimini etkileyen olumlu ve olumsuz etkenler, dilin işlevi ve dil ile düşünce arasındaki ilişki, iki dillilik.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 205
A
Yaratıcılık ve Geliştirilmesi
2
2
3
4
 
Yaratıcı düşünmenin insan ve toplum hayatındaki yeri ve önemi, yaratıcı düşünmeyi açıklayan farklı kuramlar, yaratıcılık ve zeka ilişkisi, yaratıcı kişilik özellikleri, yaratıcılığın gelişimi, yaratıcılığı etkileyen toplumsal, kültürel, gelişimsel ve duygusal etmenler, yaratıcı problem çözme sürecinin ve beyin fırtınasının önemi, erken çocuklukta yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü, okul öncesi dönemde çocukların yaratıcılıklarını geliştirme, öğretmen adaylarının kendi yaratıcılıklarını keşfetmeleri ve geliştirmeleri.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 207
A
Çocukta Oyun Gelişimi
2
0
2
4
 
Oyunun tarihsel gelişimi ve oyun kuramları, oyun ile ilgili temel kavramlar, erken çocukluk döneminde oyun ve çocuğun gelişimine bağlı oyun aşamaları, uyumsuz davranışların oyun ortamında eğitimi, farklı kültürlerde oyun, Türk kültüründe oyun ve oyuncak.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 231
A
Seç: Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı
3
0
3
5
 
Çocuk Eğitiminde Okul - Aile İşbirliğinin Önemi; Okul - Aile İşbirliğini Gerekli Kılan Etmenler; Okul - Aile İşbirliğinin Yararları; Okul - Aile İşbirliğinin Yasal Dayanakları: Okul Aile Birliği Yönetmeliği; Okul Aile İşbirliği Çerçevesinde Ailelerin Eğitimi; Okul - Aile İşbirliğinde Okulun ve Ailenin Görev ve Sorumlulukları; Okul - Aile İşbirliğini Geliştirme Etkinlikleri Okul - Çevre İşbirliği; Okul - Çevre İşbirliğini Gerekli Kılan Etmenler; Okul - Çevre İşbirliğini Geliştirme Etkinlikleri, Okul öncesi eğitim programında aile katılımı
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 233
A
Seç: Okul Önc. Eğitimde Çevre ve Uygulamalar
3
0
3
5
 
Çevre kavramı, çevre eğitimi ve önemi
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 203
GK
Eğitim Sosyolojisi
2
0
2
3
 
Sosyolojinin tanımı, sosyolojinin alt dalları, eğitim sosyolojisinin tanımı, kapsamı ve gelişimi, toplumsallaşma süreci, eğitimin toplumsal işlevleri, yabancılaşma ve eğitim, toplumsal hareketlilik ve eğitim, göç, medya, küreselleşme ve bunların eğitim sistemine etkisi, toplumsal bir sistem olarak okul, okul-çevre ilişkisi, okul ve şiddet.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 201
MB
Öğretim İlke ve Yöntemleri
3
0
3
4
 
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 204
A
Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II
3
0
3
5
 
0-8 yaş arası sosyal gelişim, duygusal gelişim, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi, cinsel gelişim ile ilgili kavramlar, özellikler ve kuramlar.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
TRE 216
A
Çocuk Edebiyatı
2
0
2
4
 
Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarını işlevi. Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi. Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması. Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar. Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin(destan, masal, şiir, öykü, roman, v.b.) ve dilsel gereçlerin(sayışmaca, tekerleme, bilmece v.b.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
İME 206
A
Matematik Eğitimi
3
0
3
5
 
Matematiksel düşüncenin yeri ve önemi, matematiğin, zeka, cinsiyet, toplumsal değerler gibi değişkenlerle ilişkileri, okul öncesi dönemde matematiksel düşünmenin gelişimi ve geliştirilmesi ile ilgili farklı yaklaşımlar, matematik kavramlarının öğretilmesinde eğitim programlarında dikkate alınması gereken temel öğretim ilkeleri, sezgisel matematiğin tanımı, okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematiksel kavramlar (sayı sayma, çokluk, doğal sayılarla işlemler, ölçme ile ilgili kavramlar, temel geometrik şekiller vb.), bu bilgileri kullanarak etkinlik örnekleri oluşturma.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 206
A
Çocuk Ruh Sağlığı
3
0
3
5
 
Ruh sağlığının tanımı, önemi, ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri, çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin[kekemelik, konuşamamak (mutizm), alt ıslatma (enürezis), dışkı kaçırma (enkoprezis), parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tikler, inatçılık, uyku bozuklukları, beslenme alışkanlığı bozukluğu, korku, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, okul korkusu, hırsızlık, yalan söyleme] tanısı ve tedavisi, aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 202
A
Drama
2
2
3
4
 
Eğitsel drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, eğitici dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, eğitsel drama da özel teknikler, eğitsel dramanın değerlendirilmesi, uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 204
GK
Türk Eğitim Tarihi
2
0
2
3
 
Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemi. Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar. Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka planı, felsefî, düşünsel ve politik temelleri. Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme.Türk Eğitim Devrimi 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri. Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeler. Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme. Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler. 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BTE 210
MB
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
2
2
3
4
 
Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 311
A
Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi
2
2
3
4
 
Fiziksel etkinliklerin çocuk gelişiminde rolü, insan hareketlerinin kategorileri ve bu hareketlere uygun bireysel ve grup etkinlikleri, antreman oyunları (motor özellikleri geliştirici, dayanıklılık, sürat, koordinasyon, kuvvet, esneklik gerektiren oyunlar), bedensel etkinliklerle ilgili araç-gereç ve malzeme bilgisi ve kullanımı, araçlı oyunlar (ip, top, çember, kurdele vs.), sınıf oyunları (eğitsel oyunlar, dikkat geliştirici, duyuları geliştirici, küçük kasları geliştirici oyunlar), ritmik etkinlikler ve müzikli oyunlar (rondlar), okul öncesi dönem çocuklarına hareket eğitimi etkinliğinde yaptırılabilecek hareketler ve bunların öğretilmesinde dikkat edilmesi gereken konular.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 301
A
Müzik Eğitimi I
1
2
2
 2
 
Ülkemizde ve dünyadaki müzik türlerinin ve çalgıların tanıtımı ve özellikleri, temel solfej eğitimi (nota öğretimi, değerler, tartım çalışmaları, ses aralıkları, majör-minör diziler, basit Türk müziği dizileri, ölçü, tempo, nüans kavramları, ses değiştirici işaretler), sesi doğru kullanma ve doğru şarkı söyleme teknikleri, çocuk şarkıları üzerinde dikte ve deşifre çalışmaları, eşlik çalgısı eğitimi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
FBE 315
A
Fen Eğitimi
2
2
3
 4
 
Fen ve doğanın önemi, okul öncesi dönemde temel fen kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri, bu tekniklere göre etkinlik ve materyal hazırlama, uygulama, okul öncesi eğitim programlarında fen eğitimi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 303
A
Görsel Sanatlar Eğitimi
2
2
3
 4
 
Sanatın tanımı ve işlevi, temel sanat eğitimi, sanat eğitimi tarihi, çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemi, bir sanat eserini tanıyabilme ve değerlendirebilme, gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özellikleri, sanat eğitiminin okul öncesi çocuğuna kazandırdıkları, okul öncesinde görsel sanat eğitimi yöntem ve teknikleri, kullanılan malzemeler, müze eğitimi.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
İME 313
GK
İstatistik*
2
0
2
 3
 
İstatistiğe giriş ve istatistikte temel kavramlar; betimsel istatistik (merkezi yığılma-yayılma ölçüleri), evren parametrelerinin kestirilmesi (standart hata ve güven aralıkları); korelasyon kavramı ve alternatif korelasyon teknikleri; hipotez testleri, karar verme; fark testleri; ki-kare (chi-square) analizi; ölçek geliştirme süreci; standardizasyon ve adaptasyon işlemleri; paket programlar ile veri analizi ve alternatif programlar.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 303
MB
Sınıf Yönetimi
2
0
2
 3
 
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 305
A
 Özel Öğretim Yöntemleri I
2
2
3
 4
 
Okul öncesi eğitim programında amaç ve kazanımlar, etkinliklerinin planlanması, yıllık, günlük ve etkinlik planlarının hazırlanması; eğitim programlarının değerlendirilmesi, okul öncesinde eğitim ortamları, materyal kullanımı,okul öncesi eğitimde kullanılabilecek öğretim yöntemleri, aile katılımı.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 307
MB
Okul Deneyimi
1
4
3
 6
 
Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 306
A
Özel Öğretim Yöntemleri II
2
2
3
4
 
Okul öncesi eğitim ortamlarının incelenmesi, okul öncesi eğitimde kullanılabilecek öğretim yöntemlerinin belirlenmesi(drama, oyun, şarkı, örnek olay, gösteri, gezi-gözlem, hikaye, soru-cevap, tartışma, proje), materyallerin hazırlanması, daha önce hazırlanmış öğretim uygulamalarının izlenmesi, mikro öğretim uygulamaları.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 302
A
Müzik Eğitimi II
2
2
3
3
 
Okul öncesi eğitimde müziğin önemi, müzik ve eğitim ilişkisi, 0-8 yaş çocuğunun müzik gelişimi ve müzikal becerileri, okul öncesi eğitim programındaki hedeflere ulaşmada müziğin kullanımı ve buna uygun repertuar oluşturma, çocuk şarkılarının tanıtımı ve analizi, çocuk şarkılarının seçiminde dikkat edilecek ölçütler, okul öncesi çocuklarına şarkı öğretme teknikleri, okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitimi ile ilgili eğitim ortamı ve donanımın oluşturulması, dünyada okul öncesinde müzik eğitimi ile ilgili farklı yaklaşımlar.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 304
A
Materyal Geliştirme
2
2
3
3
 
Okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçları (kukla, dolgu oyuncaklar, yap-boz vb.) tasarlama, geliştirme ve değerlendirme.
 
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
RPD 314
GK
Etkili İletişim
3
0
3
6
 
Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 308
GK
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
2
0
2
4
 
Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi v.b.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 310
GK
Topluma Hizmet Uygulamaları
1
2
2
3
 
Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
ÖEB 302
MB
Özel Eğitim
2
0
2
3
 
Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, okul öncesi eğitimde özel eğitimin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 306
MB
Ölçme ve Değerlendirme
3
0
3
4
 
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.
 
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 401
A
Anne-Baba Eğitimi
2
0
2
 4
 
Sosyal yapı, kültür ve insanın sosyal gelişimi, ailenin tanımı, yapısı ve değerleri, aileye yönelik eğitim programları, modelleri ve projeleri, Türkiye’de uygulanan aileye yönelik bazı program örnekleri, yetişkinin tanımı ve yetişkin öğrenmesi, yetişkin psikolojisi-yetişkinlik evreleri, aile kuramları; okul öncesi eğitimde aile katılımı.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 403
A
Araştırma Projesi I
1
2
2
 2
 
Okul öncesi eğitim ile ilgili çeşitli konularda bilimsel araştırma projesi hazırlama, veri toplama, yapılan çalışmaları raporlaştırma.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 431
A
Seç: Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri
2
0
2
4
 
Öğrencilerle tanışma, dersin amaç, önem ve içeriğinin aktarılması, Bilimin tanımı, işlevleri, temel nitelikleri, Bilimsel araştırmanın tanımı, aşamaları, temel nitelikleri, Bilimsel araştırmanın türleri, Araştırma problemi, amaç, önem ve sınırlılıkların anlatılması, Varsayımlar ve tanımların anlatılması, Araştırma modellerinin anlatılması, Evren ve örneklemin ve türlerinin anlatılması, Veri toplama araçlarının ve geliştirilmesinde dikkat edilecek konuların anlatılması, Veri toplama araçlarının geçerlilik ve güvenilirliğini sınama yöntemleri, Araştırma verilerinin çözümü, bulgular ve yorumun anlatılması, Bulgular ve yorum, özet, tartışma ve önerilerin anlatılması, Makale ve tez yazım kurallarının anlatılması,
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE433
A
Seç: Avrupa Birliği ve Türkiye
2
0
2
4
 
Avrupa Birliği’nin Dünya Ekonomi ve Politikasında Yeri, Avrupa Birliği’nin Kuruluşuna Etki Eden Faktörler, Avrupa Birliği’nin Kuruluşu ve Maastricht Anlaşmasına Kadar Gelişimi, AB’nin Örgütsel Yapısı Avrupa Konseyi, Avrupa Komisyonu ve AB Mahkemesi, AB’nin Ortak Politikaları, Ortak Dış ve Güvenlik Politikası, 2000’li Yıllarda Gelişmeler ve Avrupa Anayasası, Türkiye-AB ilişkilerinin Gelişimi ve güvenlik boyutu
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 461
GK
Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği
3
0
3
6
 
Türkiye´nin Dünya üzerindeki yeri ve önemi, Türkiye´nin Genel Coğrafi Özellikleri: Dağları, Ovaları, Platoları, Türkiye´nin İklimi, Türkiye´nin Akarsuları ve Gölleri, Türkiye’nin Toprakları, Türkiye´nin Bitki Örtüsü, Türkiye´nin Madenleri ve Yer altı kaynakları, Türkiye´de Nüfus ve Yerleşme, Türkiye´nin Tarımı, Türkiye´de Hayvancılık, Türkiye´de Ulaşım, sanayi, ticaret ve turizm
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 463
GK
Türk Çağdaşlaşma Tarihi
3
0
3
6
 
Klasik dönem Osmanlı Devlet ve Toplum yapısı, Modern dönem Osmanlı Devleti’nde Batılılaşma hareketleri, Meşrutiyet yıllarında Türkiye’de modernleşme ve Cumhuriyet modernleşmesi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 403
MB
Rehberlik
3
0
3
 4
 
Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler), teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, okul öncesinde rehberlik, çocuğu tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 405
MB
Öğretmenlik Uygulaması I
2
6
5
 10
 
Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama(planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme araçlarını hazırlama), hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma, portfolyo hazırlama.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 402
A
İlköğretime hazırlık ve İlköğretim Programları
2
0
2
4
 
Okula hazır bulunuşluğun tanımı ve hazır bulunuşluğu etkileyen faktörler,ilköğretime hazırlığın boyutları (fiziksel, sosyal, duygusal, bilişsel, dil, öz bakım becerileri), okula hazır bulunuşluk yeterliliklerinin kazandırılmasına yönelik etkinlikler hazırlama, ilköğretim programlarının özellikleri ve okul öncesi eğitim programı ile karşılaştırılması, okul öncesindeki okuma-yazmaya hazırlık becerileri ile ilgili etkinlikler hazırlama, okul öncesi dönem çocuklarının ilköğretime hazır bulunuşluklarını değerlendirme yöntemleri.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 404
A
Araştırma Projesi II
1
2
2
2
 
Araştırma Projesi I dersinde başlatılan (verileri toplanmış olan)projenin uygulanması, değerlendirilmesi, raporlaştırılması ve sunulması.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 432
A
Seç: Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Uygulamalar
3
0
3
5
 
Bir önceki dönem dersin birinci bölümünde anlatılanların kısa tekrarı, Tez veya makale örneklerinin incelenmesi, Öğrencilerle birlikte alanla ilgili farklı araştırma konuları belirlemek, Belirlenen araştırma konularında araştırma planı yapmak, Yapılan araştırmalarla ilgili uygulamaların tartışılması, Yapılan araştırmaların raporlaştırılması
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 434
A
Seç: Temel Sağlık Bilgisi
3
0
3
5
 
 Sağlık Kavramı, Kazalar ve İlk Yardım, İlk Yardım Girişimleri, Kanamalar ve Yaralanmalar, Sağlıklı Hayatın Temeli,, Kişisel Temizliğin Tanımı ve Önemi, Büyüme, Gelişme ve Ruh Sağlığı, Sağlığa Zararlı Alışkanlıklar, Aile Hayatı, Planlaması ve Ana Çocuk Sağlığı, Bazı Kronik Hastalıklar Zehirlenmeler, Bulaşıcı Hastalıklar, Ülkemizde hizmet veren Sağlık kuruluşları, 1. Derece sağlık kuruluşları (sağlık ocakları) çalışmaları
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 442
A
Seç: Okul Öncesi Eğt. Çağdaş Yaklaşımlar
2
0
2
6
 
Eğitimle ilgili önemli düşünürlerden; Rabelias, Montaigne, Ratke, Comenius, Locke, Fenelon, Rousseau, Pestalozzi, Salzman, Herbart, Fröbel, ve Dewey’nin hayatı ve görüşlerinin anlatılması, Montessori’nin hayatı ve görüşleri ile Montessori okullarının özelliklerinin anlatılması, Vygotsky ve Piaget’nin hayatı ve görüşlerinin anlatılması, Okul öncesi eğitimde Reggio Emilia yaklaşımının anlatılması, Okul öncesi eğitimde Bank Street programının anlatılması, Okul öncesi eğitimde Waldorf okullarının anlatılması, Okul öncesi eğitimde High/Scope yaklaşımının anlatılması, Okul öncesi eğitimde Head Start programının anlatılması
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 444
A
Seç: Okul Önc. Eğt Kurumlarında Yön. ve Den
2
0
2
6
 
Eğitim ve okul yönetiminin alanı, yönetim kuramlarının eğitim ve okul sistemi açısından incelenmesi, eğitim ve okul yöneticilerinin rolleri ve rol beklentileri Eğitim yönetiminde amaç yapı süreç ve iklim boyutları Yönetimde yeni bakış açıları ve yaklaşımlar, Yönetim ve süreçleri, bir yönetim süreci olarak denetim ve işlevi. Çağdaş denetim kavramı, amaçları, öğeleri ve özellikleri. Denetim ilkeleri, türleri, süreçleri. Denetçilerin rolleri, denetimde insan ilişkileri ve genel değerlendirme
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 404
MB
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
2
0
2
3
 
Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
OÖE 406
MB
Öğretmenlik Uygulaması II
2
6
5
10
 
Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama

 

Sakarya Üniversitesi Akademik Değerlendirme ve Kalite Kurulu Intimets Grundtvig Erasmus
Kullanıcı Adı:   Şifre: