Türkçe  English
    Beden Eğitimi ve Spor ABD
   Bölümler > Beden Eğitimi ve Spor Bölümü >Beden Eğitimi ve Spor ABD

SAKARYA ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ, BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ,
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI,
 DERS İÇERİKLERİ
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 101
A
Beden Eğitimi Ve Sporun Temelleri
2
0
2
4
 
Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar, eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun yeri, işlevi, amaçları, felsefesi, diğer bilimlerle ilişkisi, beden eğitimi ve sporda meslek alanlarının geleceği, Türk Eğitim ve Spor kurumları içindeki yeri ve işlevi.
  
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 103
A
Genel Jimnastik
1
2
2
4
 
Tanım, tarihçe, temel duruşlar, dizilişler, alan kullanımı, ritimli sekmeler, sıçramalar, dönüşler, geçiş ve bağlantılar, aletli ve aletsiz hareketler, piramitler, kural bilgileri. Gösteri yürüyüşleri, düzen, ritim, atlama ipi, jimnastik sopası, lobut yer minderi alıştırmaları, kural bilgileri ve öğretim becerileri.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 105
A
İnsan Anatomisi Ve Kinesyoloji
4
0
4
5
 
İnsan vücudunu meydana getiren hücre, doku, organlar, sistemler ve hareket sisteminin yapıları, anatomik terimler ve kavramlar, düzlemler, eksenler, baş, boyun, gövde, üst ve alt kısımların hareketleri ve harekete katılan kasların kasılması sırasındaki fonksiyonları, meydana getirdikleri eklem hareketleri, sportif hareketlerin kinesiyolojik analizleri
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 107
A
Basketbol
2
2
3
5
 
Basketbolun tarihçesi, oyun kuralları, temel teknik ve taktiklerle ilgili bilgi beceriler. 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 109
A
Yüzme
2
2
3
4
 
Yüzmenin tarihçesi. Suya uyum, su üstünde kalabilme, serbest, sırt üstü, kurbağalama, yan makas, çıkış ve dönüş teknikleri.  
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
TRE 113
GK
Türkçe I: Yazılı Anlatım
2
0
2
2
 
Yazı dilinin ve yazılı iletişimin temel özellikleri, yazı dili ile sözlü dilin arasındaki temel farklar. Anlatım: yazılı ve sözlü anlatım; öznel anlatım, nesnel anlatım; paragraf; paragraf türleri (giriş-gelişme-sonuç paragrafları). Metnin tanımı ve metin türleri (bilgilendirici metinler, yazınsal metinler); metin olma koşulları (bağlaşıklık, tutarlılık, amaçlılık, kabul edilebilirlik, durumsallık, bilgisellik, metinler arası ilişkiler). Yazılı anlatım (yazılı kompozisyon: serbest yazma, planlı yazma); planlı yazma aşamaları (konu, konunun sınırlandırılması, amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi; yazma planı hazırlama, kâğıt düzeni); bilgilendirici metinler (dilekçe, mektup, haber, karar, ilan/reklam, tutanak, rapor, resmi yazılar, bilimsel yazılar) üzerinde kuramsal bilgiler; örnekler üzerinde çalışmalar ve yazma uygulamaları; bir metnin özetini ve planını çıkarma; yazılı uygulamalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
ATA 101
GK
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
2
0
2
2
 
Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 101
MB
 Eğitim Bilimine Giriş
3
0
3
4
 
Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim Sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler.
  
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 102
A
Sağlık Bilgisi Ve İlkyardım
1
2
2
5
 
Sağlık bilgisinin tanımı, amacı, sağlıkla ilgili gelişmeler, enfeksiyonel ve ölümcül hastalıklardan korunma, sağlıklı yaşam tarzını geliştirmekle ilgili metodlar, hijyen, çevre koşulları, çocuklar ve gençler için zararlı alışkanlıklar ve etkileri, çocuk ve gençlerde sık görülen spor yaralanmaları ve korunma yolları. İlkyardım, tanımı, amacı, acil durumlarda kara verme, pansuman ve bandajlama, taşıma, solunum ve kalp durması, yaralanma ve kanamalar, ısı yaralanmaları, yanık, zehirlenme, tıkanma ve boğulma, kırıklar ve diğer kas-iskelet sistemi yaralanmaları, dolaşım sistemi sorunları, omurga travmaları, yabancı cisim batmaları, hayvan ve böcek ısırıklarında ilkyardım.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 104
A
Artistik Jimnastik
1
2
2
4
 
Tanım, tarihçe, yarışma aletlerinde erkekler için: yer, paralel, barfiks, halka kulplu beygir atlama; Bayanlar için: yer, asimetrik paralel, denge, atlama aletleri ve bunlarla yapılan temel beceriler.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 106
A
Atletizm
2
2
3
5
 
Koşu, atma, atmaların temel teknik, yarışma kural ve becerileri, dekatlon-pentatlon ve heplatlon gibi çoklu yarışmaların kural, bilgi ve becerileri.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 108
A
Doğa Sporları
1
2
2
4
 
Doğa ortamında yaşama uyum sağlama, güvenli hareket bilgi ve becerisi. Bu bilgi ve becerilerin seçilecek bir doğa sporunda uygulanması(Trekking, Orienteering, Dağcılık, Mağaracılık, Kano, Rafting, İzcilik,Yelken).
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
TRE 114
GK
Türkçe II: Sözlü Anlatım
2
0
2
2
 
Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri. Sözlü anlatım; konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma); iyi bir konuşmanın temel ilkeleri; iyi bir konuşmacının temel özellikleri (vurgu, tonlama, duraklama; diksiyon vb.). Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma; hazırlıklı konuşmanın aşamaları(konunun seçimi ve sınırlandırılması; amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma; konuşmanın sunuluşu). Konuşma türleri:(karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, yılbaşı, doğum, bayram v.b. önemli bir olayı kutlama, yol tarif etme, telefonla konuşma, iş isteme, biriyle görüşme/röportaj yapma, radyo ve televizyon konuşmaları, değişik kültür, sanat programlarına konuşmacı olarak katılma v.b.). Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve sözlü anlatım uygulamaları, konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
ATA 102
GK
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II
2
0
2
2
 
Siyasi alanda yapılan devrimler, siyasi partiler ve çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri, hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayışın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan yenilikler. 1923-1938 Döneminde Türk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası, Türk Devriminin İlkeleri: (Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devrimcilik, Devletçilik, Milliyetçilik). Bütünleyici ilkeler.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 110
GK
Temel Müzik Eğitimi
1
2
2
4
 
Eğitimde müziğin rolü ve içeriği, temel müzik bilgileri, nota yazmanın doğası ve amacı, çalgı ve ses eğitimine giriş, toplu çalma ve söyleme, yaratıcılığı geliştirmede müziksel işitme okuma ve yazma çalışmaları. Okul ve kamp marşları, İstiklal marşı, yürüyüş temposunda marşlar, ritim ve hareket alıştırmaları, tempo tutma, marş söyleme ve yönetme, harekete eşlik.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 102
MB
Eğitim Psikolojisi
3
0
3
4
Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim), öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi).
  
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 201
A
Egzersiz Fizyolojisi
2
2
3
5
 
İnsan vücudunu meydana getiren hücre, doku organlar ve sistemlerin yapı ve fonksiyonları, eğzersizde insan organizmasının enerji kaynakları ve sportif aktivitelerle ilişkisi, yorgunluk ve toparlanma, egzersize metabolik ve hormonal cevaplar, antrenmanın fizyolojik temelleri, kuvvet ve dayanıklılık antrenmanlarında ortaya çıkan akut ve kronik uyumlar, egzersizde cinsiyet farkı, yükselti, sıcak ve soğuk ortamda egzersiz, egzersiz fizyolojisinde temel laboratuvar uygulamaları ve performansın değerlendirilmesi.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 203
A
Ritim Eğitimi Ve Dans
1
2
2
3
 
Ritm ve dansla ilgili temel kavramlar, müzik ve hareket ritmi, duruş çalışmaları, yürüyüşler, sıçrama, sekme ve galoplar, ritm, melodi ve müzik seçimi, vals, tango, caz, dansa ilişkin adımlamalar, kompozisyonlar.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 205
A
Hentbol
2
2
3
5
 
Hentbolun tarihçesi, oyun kuralları, temel teknik ve taktiklerle ilgili bilgi ve beceriler.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BTE 207
GK
Bilgisayar I
2
2
3
4
 
Bilişim teknolojileri, yazılım ve donanım ile ilgili temel kavramlar, genel olarak işletim sistemleri, kelime işlemci programları, elektronik tablolama programları, veri sunumu, eğitimde internet kullanımı, bilişim teknolojilerinin sosyal yapı üzerindeki etkileri ve eğitimdeki yeri, bilişim sistemleri güvenliği ve ilgili etik kavramları.
  
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
YDB 201
GK
Yabancı Dil I
3
0
3
4
 
Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. Bu derste ilgi çekici bağlamlar yaratılarak, dilin işlekliğini artırıcı alıştırmalar verilerek, dilin gerçek iletişim becerilerinde kullanımı gösterilerek öğrencilerin dilsel ve iletişimsel yetileri geliştirilecek ve yabancı dil yeterlikleri artırılacaktır.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 261
GK
Seç: Türk Sporunda Örgüt İklimi
2
0
2
2
 
Türk spor örgütü içinde çalışan yönetici ve personelin örgüte bakış açısını değerlendirmek
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 263
GK
Seç: Sosyal Boyutlarıyla Spor
2
0
2
2
 
Spor Sosyolojisinin tanımı, içeriği, diğer bilimlerle ilişkisi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 265
GK
Seç: Beden Eğitimi ve Sporda Fair-Play Eğt.
2
0
2
2
 
Sporda fair play anlayışı, spor ahlakı ve olimpik ahlak
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 267
GK
Seç: Spor ve Turizm
2
0
2
2
 
Genel Turizm bilgisi, turizm çeşitleri, turizme teşvik edici nedenler,turistik varlıklar,turizmin işlevleri,turizm işletmelerinde spor,sporun turizme katkısı.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 269
GK
Seç: Spor ve Medya
2
0
2
2
 
Günümüz dünyasında hızla büyüyen spor sektörünün en önemli aktörlerinden olan spor medyası anlatılacaktır.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 201
MB
Öğretim İlke Ve Yöntemleri
3
0
3
4
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 281
MB
Seç: Sosyal Beceri Eğitimi
2
0
2
3
 
Sosyal Davranışın Tanım Bilgisi, Sosyal Beceri Eğitimin Gerekliliğini Anlayabilme, Sosyal Zeka Kavramının Tanım Bilgisi, Sosyal Beceri Türlerinin Bilgisi, Sosyal Beceri Modellerini Anlayabilme, Sosyal Beceriyi Ölçme Yöntemlerini Anlayabilme, Sosyal Beceri Modelleri
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 283
MB
Seç: Öğrenme Psikolojisi
2
0
2
3
 
Öğrenme nedir? Öğrenme psikolojisi nedir? Öğrenme psikolojisi ve öğrenme teorileri ilişkisi, öğrenmede davranışsal yaklaşımlar
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 202
A
Antrenman Bilgisi
2
2
3
4
 
Antrenman kavramı, antrenman temel ve yardımcı ilkeleri, biyomotor yetenekler ve çocuklarda geliştirilmesi, yorgunluk, toparlanma, antrenman bölümleri, sporda yetenek seçimi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 204
A
Futbol
2
2
3
4
 
Futbolun tarihçesi, oyun kuralları, temel teknik ve taktiklerle ilgili bilgi ve beceriler.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 206
A
Halk Oyunları
2
2
3
4
 
Halk Oyunlarının tarihçesi, çeşitli yörelerin Halk Oyunlarından örnekler, halk oyunlarının yaygınlaştırılması.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 232
A
Seç: Badminton
2
2
3
3
 
13.40 cm x 6.10 cm ebadında bir sahayı ikiye bölen 1.55 cm yüksekliğindeki bir filede, tüy top ile muhtelif metaryallerden yapılmış raket ile oynanan sportif bir oyundur.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 234
A
Seç: Sportif Ritmik Jimnastik
2
2
3
3
 
Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 236
A
Seç: Taekwondo
2
2
3
3
 
Taekwondo temel tekniklerinin ve kuralları öğrenilmesi
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 238
A
Seç: Masa Tenisi
2
2
3
3
 
Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 240
A
Seç: Bisiklet
2
2
3
3
 
Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 242
A
Seç: Güreş
2
2
3
3
 
Güreş teknik ve taktikleri, uzmanlaşma konularına değinilecektir.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 246
A
Seç: Judo
2
2
3
3
 
Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 248
A
Seç: Karate
2
2
3
3
 
Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 250
A
Seç: Boks
2
2
3
3
 
Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 252
A
Seç: Bocce
2
2
3
3
 
Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 254
A
Seç: Halter
2
2
3
3
 
Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 256
A
Seç: Okçuluk
2
2
3
3
 
Okçuluğun teknik, taktik ve malzeme bilgisi konularına değinilecektir.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 258
A
Seç: Kayak
2
2
3
3
 
Kayak temel tekniklerinin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 260
A
Seç: Tenis
2
2
3
3
 
Tenis teknik ve taktik becerilerinin öğretimi
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BTE 208
GK
Bilgisayar II
2
2
3
4
 
Bilgisayar destekli eğitim ile ilgili temel kavramlar, öğeleri, kuramsal temelleri, yararları ve sınırlılıkları, uygulama yöntemleri, bilgisayar destekli öğretimde kullanılan yaygın formatlar, ders yazılımlarının değerlendirilmesi ve seçimi, uzaktan eğitim uygulamaları, veri tabanı uygulamaları, bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki olumsuz etkileri ve önlenmesi.
  
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
YDB 202
GK
Yabancı Dil II
3
0
3
4
 
Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. Bu derste öğrencilerin “Yabancı Dil I” dersinde kazandıkları bilgi ve becerilerin bir üst seviyeye çıkartılması hedeflenmelidir. Bu yapılırken ilgi çekici bağlamlar yaratılmasına, dilin işlekliğini artırıcı alıştırmalar yapılmasına, dilin gerçek iletişim becerilerinde kullanılmasına ve bu yolla öğrencilerin dilsel ve iletişimsel yetileri ile yabancı dil yeterliklerinin artırılmasına özen gösterilmelidir.
  
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
ÖEB 202
MB
Özel Eğitim
2
0
2
3
 
Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 202
MB
Ölçme Ve Değerlendirme
3
0
3
4
 
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 301
A
Psikomotor Gelişim
3
0
3
4
 
Psikomotor davranışlarda ortaya çıkan yaşa bağlı değişimler, bireyler arasındaki benzerlik ve farklılıklar, kavramlar, ilkeler, psikomotor gelişimi etkileyen faktörler, kuramsal yaklaşımlar, fiziksel gelişim, psikomotor gelişim dönemleri, psikomotor gelişim ile fiziksel uygunluk, algısal motor yetenekleri ve benlik kavramı arasındaki ilişki, çocuklarda psikomotor davranışların değerlendirilmesi.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 303
A
Fiziksel Uygunluk
2
2
3
4
 
Fiziksel uygunluğun tanımı, bileşenleri, önemi, fiziksel uygunlukla ilgili kavramlar, fiziksel uygunluğun ölçümü ve değerlendirilmesi, ideal ağırlığın belirlenmesi yöntemleri, her yaş ve fiziksel düzeyde fiziksel uygunluğun geliştirilmesi ve korunması için alıştırma yöntemleri, egzersiz alanlarının düzenlenmesi, yönetimi ve organizasyonu.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 305
A
Voleybol
2
2
3
4
 
Voleybolun tarihçesi, oyun kuralları, temel teknik ve taktiklerle ilgili bilgi ve beceriler.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 307
A
Beden Eğitimi Ve Spor Tarihi
2
0
2
3
 
Dünyada ve Türkiyede Beden Eğitimi ve sporun gelişim süreçlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi.
  
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 331
A
Seç: Yüzme Öğretim Yöntemleri
2
2
3
3
 
Yüzme branşının öğretim yöntemleri, yaş gruplarına uygun çalışma ve antrenman programları.
  
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 333
A
Seç: Atletizm Öğretim Yöntemleri
2
2
3
3
 
Atmalar, atlamalar ve koşularla ilgili tüm teknik ve taktik çalışmaları, kuralları ve antrenman metotları.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 335
A
Seç: Artistik Jimnastik Öğretim Yöntemleri
2
2
3
3
 
Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 337
A
Seç: Badminton Öğretim Yöntemleri
2
2
3
3
 
 Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
  
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 339
A
Seç: Tenis Öğretim Yöntemleri
2
2
3
3
 
Tenis temel ve yardımcı vuruşların yanında teknik ve taktik becerilerinin öğretimi konularına değinilecektir.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 341
A
Seç: Sportif Ritmik Jimnastik
2
2
3
3
 
Sportif ritmik jimnastik branşının öğretim yöntemlerinin kavratılması
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 343
A
Seç: Taekwondo Öğretim Yöntemleri
2
2
3
3
 
Taekwondo’nun doğuşu ve tarihi gelişimi, Müsabaka stratejileri, Taekwondo antrenman programı hazırlanması.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 345
A
Seç: Masa Tenisi Öğretim Yöntemleri
2
2
3
3
 
Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 347
A
Seç: Bisiklet Öğretim Yöntemleri
2
2
3
3
 
Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 349
A
Seç: Güreş Öğretim Yöntemleri
2
2
3
3
 
Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
  
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 351
A
Seç: Judo Öğretim Yöntemleri
2
2
3
3
 
Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 353
A
Seç: Karate Öğretim Yöntemleri
2
2
3
3
 
Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 355
A
Seç: Boks Öğretim Yöntemleri
2
2
3
3
 
Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 357
A
Seç: Bocce Öğretim Yöntemleri
2
2
3
3
 
Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 359
A
Seç: Halter Öğretim Yöntemleri
2
2
3
3
 
Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 361
A
Seç: Okçuluk Öğretim Yöntemleri
2
2
3
3
 
Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 363
A
Seç: Kayak Öğretim Yöntemleri
2
2
3
3
 
Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 301
GK
Türk Eğitim Tarihi
2
0
2
3
 
Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemi. Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar. Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka planı, felsefî, düşünsel ve politik temelleri. Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme.Türk Eğitim Devrimi 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri. Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeler. Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme. Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler. 
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 309
MB
Özel Öğretim Yöntemleri I
2
2
3
5
 
Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BTE 309
MB
Öğretim Tek.Ve Materyal Tasarımı
2
2
3
4
 
Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 302
A
Beceri Öğrenimi
3
0
3
4
 
Harekete dayalı öğrenme ve performansı etkileyen kalıtsal, çevresel, psikolojik, sosyolojik, biyolojik, nörolojik, kinematik, metodik v.b etmenlerin tanımı, süreci ve modelleri, beceri öğrenme aşamaları, beceri türleri ile becerilerin ölçülmesi.
  
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 304
A
Egzersiz Ve Beslenme
2
0
2
3
 
Temel beslenme ilkeleri, karbonhidratlar, yağlar, proteinler, mineraller, vitaminler ve suyun organizmadaki görevleri, fiziksel performansa etkileri, yarış öncesi, arası ve sonrası beslenme ilkeleri, yaş, cinsiyet ve hastalık durumlarına göre beslenme, sporda ağırlık kontrolü, şişmanlık, sporcularda beslenme bozuklukları.
  
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 306
A
Eğitsel Oyunlar
1
2
2
3
 
Tanım, tarihçe, oyunun çocuklar için önemi, çocuk gelişimine etkisi, oyun ortamı ve aletleri, temel hareketlerin oyunla öğretimi, oyun seçimi, koordinasyon geliştiren oyunlar, ritmik etkinlikler içeren oyunlar, oyun materyali hazırlama ve oynama.
  
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 310
A
Özel Öğretim Yöntemleri II
2
2
3
5
 
Beden Eğitimi ve Sporun öğretim yöntemleri öğrenme-öğretme süreçleri genel öğretim yöntemlerinin beden eğitimi öğretimine uygulanması, beden eğitimi ve spor alanındaki ders kitaplarının eleştirisel bir açıyla incelenmesi ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi. Yıllık, ünite ve günlük plan türleri, Micro öğretim beceri ve uygulamaları, öğretimin değerlendirilmesi.
 
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 308
GK
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
2
0
2
3
 
Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi v.b.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması.
  
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
RPD 312
GK
Etkili İletişim Becerileri
3
0
3
4
 
Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları.
  
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 302
MB
Sınıf Yönetimi
2
0
2
3
 
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).
  
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 312
MB
Okul Deneyimi
1
4
3
5
 
Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama.
  
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 401
A
Engelliler İçin Bed. Eğ. Ve Spor
1
2
2
5
 
Engelliler için beden eğitimi ve sporun anlam ve önemi, engel türleri ve sınıflandırılmaları, engellilerde beden eğitimi ve spor, beden eğitimi ve sporun engelliler üzerindeki etkileri, engelliler için beden eğitimi ve sporla ilgili hukuki düzenlemeler.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 431
A
Seç: Spor Masajı
3
0
3
5
 
Masajın tarihi gelişimi, masaj uygulama tekniklerinin tanıtılması, klasik masaj tekniğinin maniplasyonlarının öğretimi ve sonrası uygulamalarının öğretimi
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 433
A
Seç: Spor ve Oyun Eğitimi
3
0
3
5
 
Oyun ve tarihçesi, oyun formlar ve sportif oyun uygulamaları
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 435
A
Seç: Sportif Gösteriler
3
0
3
5
 
Milli bayramlarda hazırlanan sportif gösterilerin ve diğer sportif gösterilerin hazırlık ve uygulama aşamaları.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 437
A
Seç: İzcilik
3
0
3
5
 
Tanımı, temel teknik, taktik ve beceriler, kuralların kazandırılması
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 439
A
Seç: Orienting
3
0
3
5
 
Orientring eğitimi ve bir Orientring takımı hazırlayabilecek yeterlilik için gerekli olan teknik ve taktik becerilerinin öğretimi konularına değinilecektir.
  
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 403
GK
Drama
2
2
3
5
 
Eğitsel drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, eğitici dramanın gençlere ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, eğitsel drama da özel teknikler, eğitsel dramanın değerlendirilmesi, uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 405
GK
Topluma Hizmet Uygulamaları
1
2
2
8
 
Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 401
MB
Türk Eğitim Sistemi Ve Okul Yönetimi
2
0
2
3
 
Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 403
MB
Rehberlik
3
0
3
4
 
Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler), teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri.
  
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 402
A
Araştırma Projesi
2
2
3
6
 
Beden Eğitimi ve Sporla ilgili çeşitli konularda bilimsel araştırma projesi hazırlama, veri toplama, verileri değerlendirme, çalışmaları raporlaştırma ve sunma.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 404
A
Beden Eğitimi Ve Spor Yönetimi
3
0
3
5
 
Yönetim, organizasyon, yöneticilik, spor yöneticiliği ile ilgili temel kavramlar, yönetim biliminin ilke, teknik ve yöntemleri ışığında spor organizasyon ve yönetimi, uluslararası spor kurum ve kuruluşları, Türk beden eğitimi ve spor sisteminin teşkilat ile yönetim yapısı, işleyişi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 432
A
Seç: Spor Psikoloji
2
0
2
3
 
Sporsal performans üzerindeki psikolojik faktörleri belirleyip kuramsal çerçevede tartışabilmek
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 434
A
Seç: Spor Sosyolojisi
2
0
2
3
 
Toplum bilimi olan sosyolojinin sporla olan iç içeliğini, sosyolojik açıdan sporun ne anlama geldiği anlatılacaktır.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 436
A
Seç: Tören Uygulaması
2
0
2
3
 
Törenlerde yönetmeliklere uygun davranışlar geliştirme, Ulusal bayramlarda , tören geçişlerinde ve organizasyonlarda başarılı sunumlar gerçekleştirebilme yeteneğini geliştirme konularına değinilecek
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 438
A
Seç: Spor Felsefesi ve Olimpizm
2
0
2
3
 
Sporda Erdem Sayılan Değerlerle Olimpizm ve Olimpik Ruh ile İnsanlık Ailesine Barış ve Esenlik Getirecek Bir Olguyu ve Bu Olgunun Bireyde Davranış Haline Gelebilmesine Katkı Sağlamak.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 440
A
Seç: Spor Tesislerinde Planlama ve İşlt.
2
0
2
3
 
Spor işletmeciliği ile ilgili temel kavramlar, spor işletmelerinin kuruluşu, temel işletme görevlerinin spor hizmetleri hazırlayıp, sunan işletmeler açısından ele alınması.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 442
A
Seç: Sporda Yetenek Seçimi
2
0
2
3
 
Yetenek ve yatkınlık kavramının tanımı, bireysel ve Takım Sporlarında yetenek seçimi ilkeleri, uygulama örnekleri.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 444
A
Seç: Biomekanik
2
0
2
3
 
Biomekaniksel Davranışları İncelenecektir
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 446
A
Seç: Antropometri
2
0
2
3
 
Bu derste; spor bilimlerinde antropometri kavramının teorisi öğretilerek, sportif başarı arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 462
GK
Seç: Spor ve Çevre
2
0
2
2
 
Spor, Turizm ve Çevre ilişkisinin önemi, turizme katılımı etkileyen sosyo- ekonomik faktörler. Sporcu turizme katkıları spor turizminin geliştirilmesi.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 464
GK
Seç: Yaşam Boyu Spor
2
0
2
2
 
Yaşam boyu sporun tanımı, organizmaya etkileri, egzersiz programları.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 466
GK
Seç: Rekreasyon
2
0
2
2
 
Zaman, serbest zaman ve rekreasyon kavramları, analizleri, rekreasyon eğitimi, yönetimi,rekreasyon liderliği, Türkiye’de ve Dünyada rekreasyonel durum ve rekreasyonel katılımda etken olan faktörler, serbest zaman ve sporda istihdam.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 468
GK
Seç: Spor Hukuku
2
0
2
2
 
Günümüz sporunun, dev bir sanayi olan sporun problemlerini çözme açısından spor hukukunun yeri ve önemi anlatılacaktır.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 470
GK
Seç: Spor Animatörlüğü
2
0
2
2
 
Animasyon Kavramı, sportif animasyon, animasyon hizmetleri,turizm işletmelerinde animasyon programları.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 472
GK
Seç: Engelliler ve Yaşlılarda Masaj
2
0
2
2
 
Masajın tarihi gelişimi, masaj uygulama tekniklerinin tanıtılması, klasik masaj tekniğinin manipülasyonlarının öğretimi ve sonrası uygulamalarının öğretimi
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 474
GK
Seç: Spor Sakatlıklarından Korunma ve Reh.
2
0
2
2
 
Spor yaralanmalarının nedenleri, akut ve kronik yaralanmalar, omuz yaralanmaları, ön kol yaralanmaları, El ve bilek yaralanmaları, omurga yaralanmaları, bacak- diz, ayak yaralanmaları, ligament ve tendon yaralanmaları, sporcu hernisi, baş yaralanmaları, sporda ilk yardım.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
BSE 406
MB
Öğretmenlik Uygulaması
2
6
5
10
 
Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 482
MB
Seç: Duyuşsal Eğitim
3
0
3
4
 
 Eğitimde hedeflerin aşamalı sınıflandırmasını, duyuşsal hedeflerin sınıflandırılmasını, hedef belirleme ve hedefe yönelik eğitim anlayışlarını, duyuşsal amaçlı eğitim yaklaşımlarını, gevşeme ve ısınma egzersizlerini, stresle başa çıkma yaklaşımlarını, problem çözme eğitimini, sosyal beceri eğitiminin temel özelliklerini, çatışma çözme eğitiminin temel özelliklerini ve duyuşsal hedeflerin önemini kapsayan bir derstir.
 
KODU
 
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
EBB 484
MB
Seç: Özgüven Geliştirme
3
0
3
4
 
Özgüvenin tanımı ve kapsamı, özgüvenin doğası, kendini tanıma, ihtiyaçlar ve özgüven, hedefler ve özgüven, öz inançlar ve özgüven, iletişim ve özgüven, eleştiri ve özgüven, pozitif düşünce ve özgüven, çocukta özgüven, ergende özgüven, yetişkinde özgüven, kadında özgüven, öneriler.

 

Sakarya Üniversitesi Akademik Değerlendirme ve Kalite Kurulu Intimets Grundtvig Erasmus
Kullanıcı Adı:   Şifre: